Tuleeko ponnistaessa kakka? (synnyttäessä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Että tällästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Että tällästä

Vieras
Mä olen tosiaan kammoinen sitä ajatusta kohtaan että synnyttäessä tulee myös
kakkonen ulos? Jos ponnistettaessa sua pyydetään ponnistamaan niinkun kakkaa ulos, niin miten kummassa siinä ei sitten kakka tule samalla?
Mun pieni pääni ei ymmärrä tätä, me miehenkanssa ollaan pohdittu tätä asiaa.. Mutta jotenki tuntuu niin epätodelliselta ponnistaa ilman että ulostaisi.

Eikö se sitten tosiaan vai tule, vai?

Mulla ei ainakaan tullut kun tehtiin suolentyhjennys ennen synnytystä. Saatto toki ihan vähän tulla, mutta ei ainakaan silleen että oisin huomannu. Silleen mulle ainaki ois ihan sama tuleeko kakkaa vai ei, mut jos suoli on täynnä niin se lisää aika lailla paineen tunnetta lapsen tullessa. Ja se tunne ei oo kiva.

pakko jakaa tämä vaikka ei liity suoranaisesti aiheeseen: kuulin pari viikkoa sitten kun joku nainen lauloi laivalla naistenvessassa: taivas varjele mikä sieltä tulee, taivas varjele mikä sieltä tulee? Sieltä tulee KAKKA. :)

Siis mua ei häirtse se tuleeko vaiko eikö, vaan mä en tosiaan ole tietonen asiasta miten se normaalisti menee ja sen takia tää asia on jäänyt mua jostain kumman syystä kammottamaan.. Olenkohan kattonut liikaa synnytys ohjelmia (vauva tulossa, vauvan tarina, sydänääniä jne), joissa ei ikinä näytetä että näin tapahtuisi.
Mistä sitä sitten voisi tietää miten todellisuudessa asian laita on.
Tämä asia vaan pyörii päässä jostain syystä.

Ykköstä saadessa mulle ei tietääkseni tullut kakkaa, mutta kakkosen synnytyksessä sitä ei voinut olla tietämättä, kun kätilö katsoi asiakseen ilmaista miehelleni, joka istui pääni vieressä, hänellä ei siis mitään mahdollisuuksia ollut itse todistaa asiaa, että "no nyt tulee paska!"

Minkä vitun takia se piti miehelleni kertoa,,,? Ei ole vielä tähän päivään mennessä minulle selvinnyt :(. Kai se yritti nolata mut...:(

Mutta joo, minä kuvittelin ekan odotuksessa, että minähän en sitten ainakaan paskanna synnytyksessä...HYYYYI! :D

Vaan kuinkas sitten kävikään...:D Jos suolessa on tavaraa, se tulee TAATUSTI synnytyksessä mäjelle. Et hallitse tippaakaan suoltasi siinä pungertaessa.
Mutta ap nou hätä, kätilöt ovat nähneet paskaa ennenkin.

No enpä ole lapsettomana tullut moista ajatelleeksi... Eikö siinä ole jo jotain hygieniaongelmia? Vai tätäkö varten on synnyttäjillä ollut apuri? Ymmärrän toki tapahtumien kulun nyt kun asiaa ajattelen. Ja hyvin tuntuu kansa lisääntyvän, eli ei ainakaan kovin pahoja ongelmia syntyvälle aiheudu, mutta silti... Onpas inhottava ajatus. Itse kyllä haluaisin suolihuuhtelun ennen synnytystä!

Joskus tulee, joskus ei. Sitä ei tarvitse miettiä etukäteen. Itsellä tuli esikoisen synnytyksen yhteydessä. En ole miettinyt sitä sen kummemmin. On ne kätilöt nähneet sen moneen kertaan.

Sita mina aina ihmettelen etta mista te synnyttajat tiedatte mita on tullut tai ollut tulematta??!?!?! Muutenkin mina tunnen itseni ihan taysin nukkuneeksi sen suhteen mita synnytyksessa tapahtui; tuliko minka asteen repeytymia, montako tikkia, jne jne jne

*epaonnistunut synnyttajako kun olen ilmeisesti aivan ulalla naista yksityiskohdista?*

Esikoisen synnytyksessä tuli, kuopuksen synnytyksessä taas ei. Molemmissa olen saanut peräruiskeen ennen synnytystä (<--- suosittelen!). Eipä sitä kätilö paljon kommentoi, pyyhkii vain pois. Aina ei edes itse huomaa kun niin sattuu / ponnnistuttaa.

Ompa mukavaa, että täältä löytyy viellä ihmisiä jotka eivät heitä pelleilyksi joka asiaa.
Vaikka kysymykset täällä palstalla ovatkin joskus outoja, hassuja, jollain tavalla pöhkö ja tyhmiä, niin on aina myös niitä jotka eivät lyö leikiksi ja suhtautuvat avoimesti ja asiallisesti esitettyihin kysymyksiin. Kiitos teille!

No mulle sanoi lääkäri että saattaa sitä tulla vaikka olis tehtt suolentyhjennys, mutta yleensä sitä ei itse edes huomaa. Kätilön tehtävä on siivoilla jos tulee.Jotkut synnyttäneetkään ei kuulema edes tiedä että voi tulla.

Mä jännitin sitä etukäteen että jos sitä tulee, nyt synnytyksen jälkeen en kyllä osaa sanoa tuliko vai ei. Mitään suolentyhjennyksiä ei ehditty tehdä mutta muistaakseni kävin kotona vessassa ennen lähtöä.

nonii, eli mulla varmasti tulee. mulla toimii suoli muutenkin melkeen AINA joten mikseipä just siellä :D noh, onneks mies on mun kakkaa nähnyt ja kätilö varmaan shaissee ennenkin. en varmaan häpee siinä tilanteessa mitään.

Kaksi lapsista syntyny alakautta, enkä tosiaan osaa sanoa tuliko myös kakka? Ei ainakaan mies sanonu, eikä kätilö=) Tosin itsestään on molemmista suoli tyhjentyny ennen synnytystä. Mulla ainakin supistukset pisti suolen myös toimimaan...

Mulla on semmonen hämärä muistikuva, että kätilö paperilla pyyhkäs siitä pepun alta vähän. Mullekin tehtiin suolihuuhtelu (joka oikeastaan vasta käynnisti synnytyksen kunnolla) etukäteen, mut jotain pientä oli suoleen jäänyt...

[QUOTE="vieras";23927960]pakko jakaa tämä vaikka ei liity suoranaisesti aiheeseen: kuulin pari viikkoa sitten kun joku nainen lauloi laivalla naistenvessassa: taivas varjele mikä sieltä tulee, taivas varjele mikä sieltä tulee? Sieltä tulee KAKKA. :)[/QUOTE]

eikä :laugh:

[QUOTE="vieras";23927992]Ykköstä saadessa mulle ei tietääkseni tullut kakkaa, mutta kakkosen synnytyksessä sitä ei voinut olla tietämättä, kun kätilö katsoi asiakseen ilmaista miehelleni, joka istui pääni vieressä, hänellä ei siis mitään mahdollisuuksia ollut itse todistaa asiaa, että "no nyt tulee paska!"

Minkä vitun takia se piti miehelleni kertoa,,,? Ei ole vielä tähän päivään mennessä minulle selvinnyt :(. Kai se yritti nolata mut...:(

Mutta joo, minä kuvittelin ekan odotuksessa, että minähän en sitten ainakaan paskanna synnytyksessä...HYYYYI! :D

Vaan kuinkas sitten kävikään...:D Jos suolessa on tavaraa, se tulee TAATUSTI synnytyksessä mäjelle. Et hallitse tippaakaan suoltasi siinä pungertaessa.
Mutta ap nou hätä, kätilöt ovat nähneet paskaa ennenkin.[/QUOTE]

ootko 2 v? siis tosissasiko mietit tuota, että miksi miehesi sai siitä tietää?

Yhteistyössä