tuleva vauva ei kiinnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen viimeisilläni raskaana ja tämä tuleva lapsi/äitiys ei kiinnosta enää yhtään.

Syynä tähän on erittäin huono avioliitto. Minulla on lapsi aiemmasta liitosta ja lapsi on minulle kaikki kaikessa! Olen vain huomannut, että nykyinen aviomies kohtelee lastani huonosti. Komentelee, kiroilee, huutaa, ja on jopa uhannut lyödä. Myös itse olen saanut joskus kokea mieheltä fyysistä kuritusta. Henkistä sitäkin enemmän. Alkoa miehellä kuluu myös ja humalassa hän muuttuu hirviöksi.

tekisi mieli vain jättää tämä tuleva lapsi miehelle (sillä hän on tätä niin kovin halunnutkin) ja lähteä oman lapseni kanssa pois. Ennen kuin on myöhäistä.

Sinun osasi on kantaa vastuusi. Tiesit miehen väkivaltaiseksi ja teit lapsen. Tottakai otat vauvan itsellesi hoitoon. Kiinnostaa se sitten kun olet päässyt emotionaalisesti eroon miehestä. Lapsi on aina oma lapsi ja viaton huonoihin miesvalintoihisi. Uskallan sanoa tämän kun itsekin koin eron vauva-aikana.

Miks et eroo miehestä ja ottaa molempia lapsia. Älä vaan jätä tulevaa lasta miehesi luo jos hän kerran luö ja huuta ja kiroilee. Se olisi aivan kauhea elämä tulevalle lapselle.

Mies on saattanut haluta lapsen vain sen vuoksi, että hän saa lapsen avulla sidottua sinut itseensä. Sellaisiakin miehiä on olemassa. Aikonaan miehelleni oli yksi tuttu kertonut, että hän haluaa lapsen, jottei nainen lähde ja jätä häntä. En tiedä, mikä heidän parisuhteensa tila on nykyään.

Jätä miehesi. Hyi, miksi et suojele omaa lastasi tuollaiselta? Eikä se käytös siitä mihinkään muutu, sitten se uhkailee myös omaa biologista lastaan. Tuollainen mörkö olisi syytä jättää yksin.

Jos et enää pysty tekemään aborttia, niin velvollisuutesi on lähteä pois suhteesta ja viedä molemmat lapsesi turvaan. Tuollaisen väkivaltaisen alkoholistin armoille ei pidä yhtään lasta jättää. Älä pilaa lastesi elämää jäämällä tuollaiseen suhteeseen.

Minua ihmetyttää että miehesi on jo uhkaillut lastasi vaikka ei ole edes tämän biologinen isä, ja silti olet jäänyt suhteeseen. Osoittaa että sinulla ei välttämättä ole kaikki kunnossa. Monelle äidille tuollainen olisi ehdoton ero, koska ensisijaisesti tulee suojella lasta.

Vauvan luovuttaminen adoptioon olisi ihan hyvä vaihtoehto, mutta epäilen tarinasi pohjalta ettette sinä eikä miehesi pysty tekemään rationaalisia päätöksiä toisen ihmisen puolesta, kun ette näytä hallitsevan oikein omaakaan elämäänne.
Pyydän sinua, väkivaltaisessa kodissa kasvaneena aikuisena, että suojele lastasi. Lapsesi on viaton ja täynnä elämäniloa sekä toivoa, älä tuomitse häntä kasvamaan henkisesti sairaan ja kyvyttömän isän kanssa.

Pelkästään tuo alkon käyttö olisi pitänyt olla sinulle iso varoitusmerkki, ennen avioitumista.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
No mielenvikaisena minua varmaan pidetäänkin siksi että edelleen katson tätä pa*kaa.

Mutta valitettava tosiasia on se että minulla ei ole varaa erota eikä minulla ole minkäänlaisia tukiverkkoja.

Ap

No mielenvikaisena minua varmaan pidetäänkin siksi että edelleen katson tätä pa*kaa.

Mutta valitettava tosiasia on se että minulla ei ole varaa erota eikä minulla ole minkäänlaisia tukiverkkoja.

Ap
sinulla on AINA vara erota. Välttämättömät tavarat kasseihin, lapselle myös, tavarat mukaan ja turvakotiin. Siitä se lähtee. Oma äitini teki samoin. Helppoa se ei ollut mutta muuten uskon, että meidät olisi tapettu ennen pitkää.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Ap

Älä jauha paskaa! LÄHDE! Ja varsinkaan älä jätä sitä pientä vauvaa, PUOLUSTUSKYVYTÖNTÄ ja SYYTÖNTÄ lasta sun "miehelle". Toivon sydämestäni, että teistä tekisi joku ls ilmon, näkisi hädän ja veisi lapset pois.

Älä jauha paskaa! LÄHDE! Ja varsinkaan älä jätä sitä pientä vauvaa, PUOLUSTUSKYVYTÖNTÄ ja SYYTÖNTÄ lasta sun "miehelle". Toivon sydämestäni, että teistä tekisi joku ls ilmon, näkisi hädän ja veisi lapset pois.

Pöyristyttävintä tässä juuri se onkin, että lastensuojelu TIETÄÄ tästä! Mutta mitä sitten? Minut on leimattu vain mielenvikaiseksi eikä puhettakaan miehen tekosista, koska minua ei uskota. Haluan vain pitää lapseni ja tämän vauvan voi minun puolestani vaikka ottaa huostaan! Olisi opetus miehellekin.Oma lapseni ei ole tehnyt väärää että hänet pitäisi ottaa pois!

Kyse olikin juuri siitä, että haluan lähteä lapseni pois ennen kuin hänet viedään. Vauvaa en halua koska minulla ei ole varaa siihen enkä halua tapella enää tuon miehen kanssa

Ap

Pakko olla provo tai helvetin tyhmä ihminen. Minä olisin lähtenyt kävelemään jo ensimmäisestä iskusta, jo kauan ennen kuin kukaan olisi edes keksinyt ottaa lastensuojelua mukaan, ja paluu ei olisi ollut minkäänlainen vaihtoehto.
Aina voi lähteä.

Pöyristyttävintä tässä juuri se onkin, että lastensuojelu TIETÄÄ tästä! Mutta mitä sitten? Minut on leimattu vain mielenvikaiseksi eikä puhettakaan miehen tekosista, koska minua ei uskota. Haluan vain pitää lapseni ja tämän vauvan voi minun puolestani vaikka ottaa huostaan! Olisi opetus miehellekin.Oma lapseni ei ole tehnyt väärää että hänet pitäisi ottaa pois!

Kyse olikin juuri siitä, että haluan lähteä lapseni pois ennen kuin hänet viedään. Vauvaa en halua koska minulla ei ole varaa siihen enkä halua tapella enää tuon miehen kanssa

Ap

"Olisi opetus miehellekin", siis sä haluaisit rankaista OMAA lastasi siitä että isänsä on väkivaltainen juoppo?
Se syntymätön lapsi on SINUN lapsesi, jo olemassaolevan lapsen sisarus.
Sinun vastuusi äitinä on muuttaa pois LASTESI kanssa pois esim. turvakotiin, älä slitä ettei ole rahaa.
Vaikka sulla olisi 0 euroa ja ei yhtään tuloja, sun on mahdollista mennä turvakotiin ja saada oma asunto sitä kautta ym. muutakin apua.
Äläkä selitä ettei sulla ole varaa vauvaan, kyllä sosiaalitoimi tukee Suomessa.
Jos et kykene vauvasta huolehtimaan, anna se vaikka adoptoitavaksi.

Ap

Voit lähteä turvakotiin lapsesi kanssa.

Sinun osasi on kantaa vastuusi. Tiesit miehen väkivaltaiseksi ja teit lapsen. Tottakai otat vauvan itsellesi hoitoon. Kiinnostaa se sitten kun olet päässyt emotionaalisesti eroon miehestä. Lapsi on aina oma lapsi ja viaton huonoihin miesvalintoihisi. Uskallan sanoa tämän kun itsekin koin eron vauva-aikana.

Ei se vastuu kuulu naiselle yhtään sen enempää kuin miehellekään. Eikä lapsi ole naisen lapsi vaan molempien lapsi.
Jos mies olisi normaali, jättäisin syntyvän lapsen hänelle. Mies pärjää vauvan kanssa kyllä. Mutta koska mies on sekopää ja väkivaltainen, ei lasta voi jättää hänelle. Adoptiota harkitsisin.

Sossuun mukaan lakimies tai ainakin joku todistaja kaikelle sanotulle!! On ikävää ettei sinua uskota. Mies ilmeisesti taitava manipuloija ja/tai sukua sossun virkailijoille. Koita saada ulkopuolista tukea.

Olen viimeisilläni raskaana ja tämä tuleva lapsi/äitiys ei kiinnosta enää yhtään.

Syynä tähän on erittäin huono avioliitto. Minulla on lapsi aiemmasta liitosta ja lapsi on minulle kaikki kaikessa! Olen vain huomannut, että nykyinen aviomies kohtelee lastani huonosti. Komentelee, kiroilee, huutaa, ja on jopa uhannut lyödä. Myös itse olen saanut joskus kokea mieheltä fyysistä kuritusta. Henkistä sitäkin enemmän. Alkoa miehellä kuluu myös ja humalassa hän muuttuu hirviöksi.

tekisi mieli vain jättää tämä tuleva lapsi miehelle (sillä hän on tätä niin kovin halunnutkin) ja lähteä oman lapseni kanssa pois. Ennen kuin on myöhäistä.

Yhteistyössä