tuli ihan ajatuskatko; mitä te laitatte risottoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis miten teette risoton? mitä sinne riisin sekaan? tuli ihan ajatuskatko enkä nyt keksi muka mitä sinne sekaan sekotetaan? tai miten siitä niinku saa ruokaisan?

Riisiä keitän kanaliemikuutiolla maustetussa vedessä. Kanasuikaleet ruskistan pannulla ja sekoitan kypsien riisien sekaan ja vielä hernemaissipaprika-sekoitus. Se on siinä.

itse en laita risottoriisiin muuta kuin parmesania, mutta sitten voi tarjota esim. kanafileen kanssa. Jos teet irtonaisesta riisistä, niin se perinteinenhän on joko jauhelihaa tai tonnikalaa, hernemaissipaprika.

siis ostin ihan sitä risottoriisiä ja ajattelin sillä tehä,ekaa kertaa =) hitto kun en muistanu juustoa ostaa :/ kanasuikaleita kyllä olis... ja maissia ja sipulia ym. ehkä noisat saa jonkunlaista?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ostin ihan sitä risottoriisiä ja ajattelin sillä tehä,ekaa kertaa =) hitto kun en muistanu juustoa ostaa :/ kanasuikaleita kyllä olis... ja maissia ja sipulia ym. ehkä noisat saa jonkunlaista?

Liemi kannattaa lisätä vähitellen, aluksi riisiä kuullotetaan ja sitten kauhallinen kerrallaan annetaan lientä imeytyä risottoon.

Mä laitan mitä milloinkin. Viimeksi tein jauheliharisoton niin, että keitin riisejä lihaliemellä maustetussa reilussa vedessä, ja lisäsin joukkoon jotain vihanneksia (ei tainnut olla he-ma-paa) ja eilisen jauhelihakastikeen lopun. Hyvää tuli :p

Hyvä risottopohjan ohje löytyy esim.
http://www.reseptitaivas.com/reseptit/italia/italialainen_risotto.php
(arborio-riisi on sitä risottoriisiä)
kanat ja muut voit tarjota risoton kanssa, ei niitä tarvitse sotkea sekaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Paista kanasuikaleet, sipuli ja maissi. Lisää joukkoon risottoriisiä ja vähän kuullota pannulla. Sitten vaan lisäät vettä tai kanalientä pikkuhiljaa.. Maustat maun mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Minä en laita hemapaa ollenkaan kun se ei minusta sovi siihen, ainakaan ne herneet. :x

hemapa on ihan ällö tuote kaikkiaan :ashamed:

Mutta meidän pieni rakastaa sitä. Voisi syödä sellaisen pienen pussin noin vain iltapalaksi, ja on syönnytkin... Ollaan alettu uudelleen säännöllisesti ostamaan, kun se on niin herkkua hänestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Minä en laita hemapaa ollenkaan kun se ei minusta sovi siihen, ainakaan ne herneet. :x

hemapa on ihan ällö tuote kaikkiaan :ashamed:

Niin minunkin mielestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Mutta meidän pieni rakastaa sitä. Voisi syödä sellaisen pienen pussin noin vain iltapalaksi, ja on syönnytkin... Ollaan alettu uudelleen säännöllisesti ostamaan, kun se on niin herkkua hänestä.

Maissi ja herne menisivät vielä, mutta paprika on niissä usein epämiellytävän lötköä ja kitkerää :/

Yhteistyössä