tuli lasten edessä itkettyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
..kun mikään ei mennyt oikeallalailla. Mulla itsellä poskiontelotulehdus ja kauheab kipeä olo. Tuossa syötin kuopusta ja esikoinen katseli satukirjaa iltalukua varten. Kuopus yski ja yhtäkkiä oksensi ihan kaikki ruuat mun päälle ja meidän sohvalle. Itsensä tietysti myös sotki siinä hommassa... Mulla pääs itku.
Oltiin etsitty puhdasta yöpukua puolituntia vaatekomerossa kun kaikki pesussa. Myös lämpimät, itse kutomat villasukat laitoin jalkaan. Nyt kaikki ihan oksennuksessa. Omaa päätä särkee ja huono olo. Kuopukselle annoin vähän vettä ja päätin laittaa sänkyyn kun puhtaat vaatteet on päällä taas. Esikkoa sit iltapesuille. kohtaa kuuluu vaimeaa yskintää taas ja päälle naurua makuuhuoneesta. Kuopus on oksentanut. Kaikki petivaatteet jotka päivällä vaihdoin. Ihanat uudet. Oksennuksessa. Kuopus siis yskinyt hieman tän viikon ajan ja pulautellut. Nyt oli kunnon oksennukset. Itkuni pääs lohduttomana valloilleen. Mietin vain: En jaksa vaihtaa uusia. (no tulihan ne vaihdettua tietenkin...)
Esikkoa ohjasin siinä sänkyyn ja äidin oli pakko sanoa kyyneleet valuen "Luetaan huomenna iltasatu, äitiäkin väsyttää". Esikko laski kirjan ja kuitenkin tyytyväisenä, ilman kiukuttelua nukahti aikanaan.

Nyt on hiljaista. Äiti istuu täällä ja itkee vaan.... Pakko purkaa johonkin suuntaan.

Koeta jaksaa!!! Välillä tuntuu, että kaikki menee päin peetä.... eikö sulla ole siellä ketään joka vois sua auttaa? Pääsisit nukkumaan ja tulisit itse kuntoon. Toivottavasti teidän perhe paranee pian

Älä syyllistä itseäsi, satuja ehtii lukemaan myöhemminkin. Teillä oli tänään siellä vain poikkeuksellisen raskas päivä ja jokainen tuossa tilanteessa jo uupuisi. Toivotaan huomisesta parempaa ja muista, että kaikesta siitä mitä tunteita nyt tunnet huolimatta olet loistava äiti, paras lapsillesi :)

Voimia ja jaksamista. Huomenna on varmasti jo moni asia paremmin :)

Kiitos. Mies on työreissussa ja tulee huomenna illalla takaisin. Mietin että miten kummassa jaksan siihen asti. Kun koko ajan itkettää. Voimakasta kipulääkettä on pitänyt ottaa tähän tulehdukseen ja silti tuntuu että sattuu sattuu vaan... Ehkä tämä johtuu siis vaan siitä kun olen itse kipeä. Ja kuopus nyt ilmeisesti oksennustaudissa. Nyt tulee pelkästään itku ajatuksesta etten lukenut esikoistytölle iltasatua :'(

Täällä tapahtui melkein samanlainen tilanne kun olin kuumeessa ja n. puolitoista vuotias poikani oli kipeä. kun häntä yritin syöttää kolmena päivänä, aina oksensi joka paikkaan, ruokapyötään, lattialle, sohvalle... ): olin todella väsynyt kun piti hoitaa kolmea muuta lasta siinä kun mies päivät töissä.
VOIMIA!

Minkäikäinen kuopus on? Meillä 7kk ja nyt ensimmäistä kertaa oksennustaudissa ja mies juuri nyt kanssa pois...useammat vaatteet ja petivaatteet mennyt vaihtoon, mikään ei pysy sisällä...itse onneksi terveenä mutta silti itkettää ja pelottaa.
Voimia sinulle!

Kuopus on 6kk ja esikoinen 2v5kk. On tämä ollutkin vain rumbaa... Ei edes pienen pientä levähdystaukoa vasta kun näin illalla. Aina ollaan jaksettu moitteetta. Kuopuksen koliikin jälkeen tuntunut olevan sen sijalla milloin mitäkin tautia, nuhaa ja allergiaa lapsilla. Helmikuusta asti ollaan oltu kolmestaan. Mies viikonloput kylläkin kotona.

Kyllähän minä tiesin tämän kun tähän ryhdyin mutta olempa vain niin poikki etten edes aina ymmärrä että tarvitsisin lepoa ja ehkä auttavan käsiparin...

Voimia sinulle! Teillä on siellä se rankin kausi menossa kun lapset on noin pieniä. Ja tuo kun on yksin sairastavien lasten kanssa, se syö naista! Olisi kyllä hyvä kun saisit jonkun auttamaan nyt kun olet itsekin sairaana. (anoppi, äitisi, ystävä, sukulainen?) Ja sinuna kävisin lääkärissä valittamassa tuosta särystä, antibiootilla pääsisit tulehduksesta eroon, tuo särkylääke ei kovinkaan usein riitä, vaikka ne yrittää muuta väittää. Mulla ei yksikään poskiontelon tulehdus ole talttunut ilman antibioottia, ilmeisesti rakennejuttu. Ja usein on jouduttu punkteeraamaan ensiavuksi ja kuuri päälle. Punkteeraus auttaa saman tien, se paineen tunne helpottaa heti. (puhkaistaan nenästä tie onteloon josta huuhdotaan se limamätä pois). Toivottavasti tuo vatsapöpö myös hellittää pian?

Yhteistyössä