Tuli paha mieli lapsen puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:(
Osaa ne "aikuisetkin". Satuin kerran kuulemaan silloisen työpaikan pukuhuoneessa, kun työkaverini sanoi moittivasti toiselle, että sulla on taas noi samat rintsikat. Whaaatt :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Osaa ne "aikuisetkin". Satuin kerran kuulemaan silloisen työpaikan pukuhuoneessa, kun työkaverini sanoi moittivasti toiselle, että sulla on taas noi samat rintsikat. Whaaatt :o

Ohohhoh! No entä jos sillä olisi ollut 7 samanlaiset? Kyllähän monet ostaa useamman kappaleen jotain vaatetta jos on hyvä vaate :)

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Toi on niiiiin raivostuttavaa!!!! |O :'( Terveisin: itse lapsena vuosia samoja kokeneena.

Mua kans kuisattiin lapsena ku olin vähän pyöree, mä sit löin järjestään kuisaajilta silmän mustaks ku se ei auttanu ku aikuisille sano.... Ja minähän siinä sitten huutia sain ja kiusaajat pääs ku koirat veräjästä...... Tosin tarpeeksi monen mustan silmän jälkeen se kiusaaminen loppu :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Ohohhoh! No entä jos sillä olisi ollut 7 samanlaiset? Kyllähän monet ostaa useamman kappaleen jotain vaatetta jos on hyvä vaate :)

Kyse oli vielä sellaisesta työpaikasta, jossa leijaili sankka rasvan käry :D Itselläni oli tuolloin "työkäytössä" parit kolmet rintsikat, ei viitsinyt kaikkia uhrata sille katkulle, joka ei lähtenyt pesussakaan pois.

Tuli surullinen olo.

Ovatko lapset tosiaan niin tarkkoja siitä, kenellä on uusi reppu ja kenellä ei?
Kenellä on halvin pyörä ja kenellä kallein, kenellä hienoin kännykkä? :(

Muistan omilta kouluvuosiltani tapauksen, jossa opettaja puhui pojan hankkimaan jääkiekkoluistimet, ettei käyttäisi siskonsa vanhoja kaunareita. Pojan mielestä luistimet mitkä luistimet. En tosin tiedä onko niissä oikeasti jotain eroa, ainakin opettaja puhui nilkan tukemisesta.

mua kans hirvittää ku mun vanhin poika 5v aloitti tänää eskarin varhennettuna..ku sillä toi dysfasia..pelottaa jos muut alkaa pian kiusaan ku ei osaa kunnolla puhua :/ itseäni kiusattiin ala asteella ja yläasteella..ja lähinnä sen takia ku mulla oli kaikki uutta ja mukamas hienoo :o no sainhan mä aina uusia vaatteita ja tarvikkeita..likat kyl julmempia ku pojat mun mielest..likat kiusaa henkisesti..pojat ehkä sit toisella lailla..mut aion puuttuu heti jos vaa mun poikia kiusataan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Toi on niiiiin raivostuttavaa!!!! |O :'( Terveisin: itse lapsena vuosia samoja kokeneena.

Mua kans kuisattiin lapsena ku olin vähän pyöree, mä sit löin järjestään kuisaajilta silmän mustaks ku se ei auttanu ku aikuisille sano.... Ja minähän siinä sitten huutia sain ja kiusaajat pääs ku koirat veräjästä...... Tosin tarpeeksi monen mustan silmän jälkeen se kiusaaminen loppu :ashamed:

Tai sitten isoveli on hyvä apu ;)

Oman 3 v poikani paras kaveri 4 v on ilmeisesti vähän kummalla tavalla kasvatettu, kun kehuu pojalleni koko ajan, että minulla on merkkivaatteet ja minulla on Adidaksen lenkkarit.
Omalla pojalla nyt oli vaan Niket jalassa (taitaa olla kalliimmatkin kuin Addut, vaikka sillä ei mitään väliä minulle olekaan ; ) kun tämä keskustelu käytiin...

Aion poikani kyllä kasvattaa ajattelemaan ihan muita asioita kuin vaatteiden merkkejä. Mietiskelen itsekseni, että mihin tuo pojan kaveri, "äidin hemmoteltu pikku kullannuppu", vielä merkki-innostuksessaan ehtiikään ennen kouluun menoa...Muutenkin hänelle tuntuu aina olevan tärkeää, että kaikki on isompaa kuin kaverilla ja uutta ja hienompaa. Sääli.

Mä olin ainoo ku oli pukenu ekaluokkalaiselle sadehousut......ku vettä sato kaatamalla, ni ois ollu sitte iha märkä ku koululle käveltiin :ashamed:

Tää on aika jännä ilmiö että koulun alettua useimmat vanhemmat jättää kaikki suojapuvusteet yms. pois kun pienemmälle puetaan välillä ihan hysteerisyyteen asti sadevaatetta ja joka vuodenajalle eri välikausiasua...

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä olin ainoo ku oli pukenu ekaluokkalaiselle sadehousut......ku vettä sato kaatamalla, ni ois ollu sitte iha märkä ku koululle käveltiin :ashamed:

Tää on aika jännä ilmiö että koulun alettua useimmat vanhemmat jättää kaikki suojapuvusteet yms. pois kun pienemmälle puetaan välillä ihan hysteerisyyteen asti sadevaatetta ja joka vuodenajalle eri välikausiasua...

Niinpä....

Ja kauheesti pelottaa ku tyttö on pyöreähkö ja sillä on karsastuksen takia silmälasit, niin joutuu varmaan muutenkin helposti kiusaajien silmätikuksi :(
Onneks tytöl on hyvä itsetunto ja vahva tempperamentti :/

Ja kauheesti pelottaa ku tyttö on pyöreähkö ja sillä on karsastuksen takia silmälasit, niin joutuu varmaan muutenkin helposti kiusaajien silmätikuksi :(
Onneks tytöl on hyvä itsetunto ja vahva tempperamentti :/

Hyvällä itsetunnolla ja vahvalla temperamentilla pärjää kyllä :hug:
Vaikka äitinä tottakai pelkää sitä, että oma lapsi joutuu kiusatuksi.
Mä olen aika lailla kauhuissani jo nyt, vaikka mun esikoinenkin on vasta 4½ v :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Voi olla myös niin, että isompaa lasta on vaikeampi pukea, jos hän ei halua niitä sadehousuja, kurahanskoja, reimateccejä, kumppareita, kaulureita yms. Tai jos ostetaankin ja laitetaan kotona ne päälle, niin viimeistään koulumatkalla lapsi riisuu ne pois, kuten tässä joku jo kertoi. Olishan se tosi noloo kavereille, jos Niko-Petterillä olisi 5lk sadevaatteet päällä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Isosiskotkin on hyvä apu.
Pikkuveli muistelee vieläkin pelonsekaisen kunnioituksen vallassa sitä kertaa, kun yhdeksänvuotias meikäläinen veti oikein kunnolla turpiin yhtä 8 v poikaa, joka kiusasi tuolloin 6-vuotiasta veljeäni :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Isosiskotkin on hyvä apu.
Pikkuveli muistelee vieläkin pelonsekaisen kunnioituksen vallassa sitä kertaa, kun yhdeksänvuotias meikäläinen veti oikein kunnolla turpiin yhtä 8 v poikaa, joka kiusasi tuolloin 6-vuotiasta veljeäni :D

Itse olin ala-asteen pienessä kyläkoulussa, vain 20 oppilasta, mutta samallalailla oli kiusaamista. Ainoa luokkakaverini oli isokokoinen poika, jota vanhemmat pojat kiusasivat, vaikka olivat paljon pienempiä kuin kiusattu, joka oli 5-6lk miesopettajan mittainen ja muutenkin iso. Ilkkuminen ei tahtonut loppua vaikka opettajakin sen sai tietoon. Opettaja sitten neuvoi pojalle, että kun sinä olet noin paljon isokoisempi kuin kiusaajasi, kyllä sinä heille pärjäät. No, seuraavalla kerralla kiusaajat lensivät kaaressa hankeen, ja kiusaus loppui siihen

:whistle:

Tietenkään väkivalta ei aina ole ratkaisu, eikä tuossakaan kellekään käynyt muutakuin kiusaajien egot saivat kolauksen ja merkin, ettei ehkä kannata 2 kertaa isommalleen ilkkua, jossain se raja tulee vastaan.

Yhteistyössä