tuli paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh..

Vieras
kaupassa tänään.. meen ruokakaupassa on joku nainen myymässä vaatteita siinä aulassa.. tuli siihen sit juttelee ku odottelin pojan kanssa miestäni, joka teki ostoksia. nainen tuli huutamaan et sä et voi olla äiti ja ei noin nuoret voi lapsia tehdä.. sanoin että oon kyl ihan parikymppinen. alko kaikkien kuullen huutaan et en varmisti ole 15 vuotta vanhempi... et varmaan oo ton lapsen äiti.. huoh..kaikki jäi tuijottamaan siihen mua.. ku tää vaan jatkaa huutamistaan.. siitä ku lapsilla on lapsia..

siinä sit yritin kaikkee sanoa ja muuttaa puheenaihetta ja sanoin mm.. et meillä nukutaan hyvin yöt niin tää selittää et odotapa pari kuukautta niin ei enää nuku.. niin kävi kuulemman tyttärensä lapselle.. että jotkut osaa olla tahdittomia..

onneks mies tuli ja päästiin pois..

Kun mä odotin kuopusta ja työnsin esikoista rattaissa, niin mummot jäkätti että on kamalaa miten lapset tekee lapsia...tollakin yksi rattaissa ja maha taas pystyssä.
Ja mä olin tuolloin 29-vuotias :laugh: .
Toisilla vaan viiraa päästä :hug: .

otan osaa.. jotkut ovat "pimeitä/ajattelemattomia". Elä anna pahan mielen vaivata mieltäsi, laita toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja ole ylpea kun olet saanut lahjan olla äiti lapselle.:)

Meidän esikoiselta kysyttiin viime kesänä onko kivaa olla reissussa isosiskonsa kanssa :o Mulla oli silloin maha pystyssä ja olen ihan varma että se äijä joka ton heitti halus vaan vittuilla mulle. Ja niin, olin silloin just vajaa 26v.

No se vaatemyyjä oli dorka.

Mutta nyt kun alan kallistua lähemmäs neljää- kuin kolmeakymppiä, niin täytyy myöntää, että minusta 18-vuotiaat näyttää noin 12-vuotiailta mun silmissä. saati sitten mummojen okulaareissa.

Itse olin nuorena niin babyface, että kuljin vielä lukiolaisena linja-autossa lastenlipulla, eli alle 12-v...

Mulle kävi vähän samalla lailla pari viikkoa sitten. Olin lähtenyt kaveri seuraksi messuun ja messun jälkeen mummot (vanhemmat naishenkilöt) tulivat kehumaan miten hienosti meidän pikkumies (6,5kk) oli käyttäytynyt ja joku tokas että on hieno lapsi, vaikka lapsi se taitaa olla äitikin. Menin niin hämilleni etten tajunnut korjata asiaa, mutta näin jälkikäteen harmittaa etten keksinyt mitään nasevaa sanottavaa. Ai niin olen siis nyt 20-vuotias, vaikkakin näytän pienenkokoni puolesta varmaan vähän nuoremmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:
Mulle kävi vähän samalla lailla pari viikkoa sitten. Olin lähtenyt kaveri seuraksi messuun ja messun jälkeen mummot (vanhemmat naishenkilöt) tulivat kehumaan miten hienosti meidän pikkumies (6,5kk) oli käyttäytynyt ja joku tokas että on hieno lapsi, vaikka lapsi se taitaa olla äitikin. Menin niin hämilleni etten tajunnut korjata asiaa, mutta näin jälkikäteen harmittaa etten keksinyt mitään nasevaa sanottavaa. Ai niin olen siis nyt 20-vuotias, vaikkakin näytän pienenkokoni puolesta varmaan vähän nuoremmalta.

Jos siellä on vanhoja tässä tapauksessa mummoja ollut, niin aivan varmasti pitävät parikymppistä vielä lapsena, eivätkä sitä pahalla tarkoita.

Huomaat sen sit 3-kymppisenä. Tämä ei ole pahalla sanottu, se vaan on niin.

Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:

Ehkäpä huomion kiinnittäminen pukeutumiseen voisi saada ikäisensä näköiseksi. MEinaan vaan, että jos käyttää jotain teinix-pissix vaatteita, niin varmasti moni puolisokea erehtyy luulemaan teiniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ghjtyrb:
Huomaat sen sit 3-kymppisenä. Tämä ei ole pahalla sanottu, se vaan on niin.

Jos tolle linjalle lähdetään, niin 3-kymppinenkin on vielä lapsi tai ainakin kypsymätön. Sen varmastikin huomaa sitten nelikymppisenä.
Eikä tämäkään ollut millään pahalla.

Se taas, onko kellään oikeutta tulla julkisella (tai vähemmän julkisellakaan) paikalla isoon ääneen arvostelemaan kenenkään, nuoremman tai vanhemman, valintoja ja tapoja järjestää elämänsä, onkin jo toinen juttu.

Monelta vanhemmalta mummelilta myös tuppaa unohtumaan, että ne omatkin kersat on tehty parikymppisenä. :D

Mä aloin odottaa esikoista 19-vuotiaana. Siitä on 5 vuotta, enkä mielestäni ole yhtään sen aikuisempi nyt. Mutta ehkä tässä seuraavan viiden vuoden aikana asia muuttuu radikaalisti. Jää nähtäväksi.

Eikä se äidin ikä kerro vielä mitään siitä, miten ne lapset tulee hoidettua ja kasvatettua.

Noi on kurjia tilanteita, omallekin kohdalle sattunut useammin kuin kerran.
Mitäänhän noille järjen riemuvoitoille ei oikein voi, muuta kun tokaista jotain nasevaa takaisin ja antaa mennä toisesta sisään, toisesta ulos.

Mutta paska fiilis siitä jää, :hug: ap:lle.

mun mies katto kerran vauva-ajan kuviaan ja ihmetteli, että kene nuoren likan sylissä hän niissä on...eli oli aika pennun näköinen anoppi silloin vaikka oli 20v. ite tein esikoiseni 21 veenä eikä kukaan ole koskaan kommentoinut, että olisin ollut liian nuoren näköinen. mutta, otahan kohteliasuutena vaan, ettei ikä näy.

Minusta tuollainen keskustelu olisi hauska käydä jonkun kanssa. Itse en ole koskaan kohdannut, vaikka nuori äiti olenkin ja näytän vielä nuoremmalta. Kukaan ei ole koskaan kritisoinut mitenkään, enkä kyllä sitä nuoreutta mitenkään edes mainosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kun mä odotin kuopusta ja työnsin esikoista rattaissa, niin mummot jäkätti että on kamalaa miten lapset tekee lapsia...tollakin yksi rattaissa ja maha taas pystyssä.

Juu, minä 26-vuotiaana esikoista odottaessani sain kuulla kuinka elämäni menee hukkaan ja kouluttamattomana olen tuominnut itseni ja lapseni sossun eläteiksi. Viimeistelin silloin yliopistolle loppututkintoani ;)

Höh, kaikenlaisia sitä on! :hug:

Mä en kyllä muista että mulle olis kukaan tullut mitään sanomaan mun iästä (vaikka aika babyface oon ollut omastakin mielestä sillon ku kaksoset synty -ja lyhytkin oon vielä siihen päälle )... Kaksosista on kyllä päivitelty senkii edestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Juu, minä 26-vuotiaana esikoista odottaessani sain kuulla kuinka elämäni menee hukkaan ja kouluttamattomana olen tuominnut itseni ja lapseni sossun eläteiksi. Viimeistelin silloin yliopistolle loppututkintoani ;)

Ja multa taksikuski kysyi syksyllä, kun oltiin lasten kanssa kyydissä, että ehditkö edes ylioppilaaksi kirjoittaa ennen kun sait lapsia...
...ja esikoiseni sain siis 27-vuotiaana. Eli juu, ehdin, ja ehdin myös käydä 3 v koulua yo-kirjoitusten jälkeenkin, ehdin olla töissä ja matkustaa, ja vaikka mitä.
=)

Yhteistyössä