Tuli sit ekaa kertaa tappelu Joulusta... :(

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
no kyllähän sinne saunaan kerkiäis hyvin ennen kotiinlähtöä. Koska saunaan mennään ennen ruokaa. ja pitäähän sitä jo päivällä ruokaa pojunkin saaha. ja tuo klo 18 ei ole mikään ehdoton aika vaan kotiin ois kiva tulla silleen, et vähän aikaa kerkiäis rauhoittumaan ja sit poju iltapalalle ja nukkumaan...

Me tekisimme niin, että nauttisimme rauhassa joulusta, pukistalahjoineen ja savusaunasta sekä ruoasta ja antaisimme vielä lapselle iltapalan mummolassa, pesisimme hampaat ja ulkovaatteiden alle yöasu. Matka kotiin alkaisi suunnilleen nukkumaanmenoaikaan eli joulun aikaan voisi olal klo 21.

Lapsi nukahtaisi autoon, sieltä hänet saisi nostettua nukkuvana sänkyyn ja riisuttua ulkovaatteet. Itse vielä ehtisimme miehen kanssa ottaa pari drinksua ja halia sohvalla, koiratkin saisi vettä ja ruokaa.

Ja aamulla aamupalan jälkeen lähtisimme lapsen kanssa levänneinä ajamana kohti pappalaa.

Tähän olisimme miehen kanssa tyytyväisiä molemmat :)

mutku mies haluu jäädä yöks:D

Mun mies haluaisi tulla kotiin mun kanssa... ihan vaan vaikka nauttimaan piparia :)

Alkuperäinen kirjoittaja joulumieltä:
Tähän asti ollaan saatu miehen kans hienosti sovittua, et miten Jouluisin ollaan kun miun pappa ja siskot asuu liki 300 kilsan päässä ja papan luona olen viettänyt koko 30 vuotisen elämäni aikana joka ikisenä jouluna edes yhden päivän ja aion siellä ollakin niin kauan kun papassa henki pihisee. Tänä Jouluna olen pojun kans lähdössä papan luokse Joulupäiväksi ja jäädään sinne yöksi. Sinne tulee myös kaksi enoani perheineen, siskoni sekä äitini. Tapanina ajellaan kotiin. Anoppi sitten pyys meitä aattona heille ja sanoin, että voitaisiin aamusella tulla ja illaksi sitten omaan kotiin, sillä haluan olla myös oman perheen kanssa aattona ihan rauhassa.

Mies oli sit äitinsä kans puhunu torstaina ja anoppi oli pyytäny meitä aattona jäämään heille yöksi ja mies oli luvannu. Mie en halua olla keskellä metsää yötä, sillä seuraavana aamuna kun lähdetään pojun kans ajelemaan, niin matkaa ois 35 kilsaa enemmän ja ekat 15 kilsaa hirveetä pienen pientä metsätietä, joten aikaa menis hieman liikaa kun muutenkin ajomatkaan pojun kans menee 3,5-4tuntia.

Mies sit suuttu ku en halua jäädä anoppilaan yöksi ku siellä pääsis savusaunaan ja anoppi on tilannu sinne pukinkin jo (vaikka olin jo miehelle aiemmin puhunu, et kun meen joulupäivänä pappani luoksi, niin sinne tulee 3 alle 4v lasta, joten oma isäpuoleni tulee sinne pukiksi ) ja se ois kuulemma vaan helpompaa. Sanoin sit, et mie en halua jäädä vaan halua viettää myös osan joulusta ihan oman perheen, eli miehen, pojun sekä elikoitten kanssa. Ni mies sit kiukuspäissään tiuski, et mie voin sit ihan yksinäni sieltä ajella illalla kotiin, et he kyllä pärjäävät siellä oikein hyvin ihan ilman miutakin. Tulipa tuostakin hyvä mieli. :'(

Kysyin sit mieheltä, et jos meidän pitäis anoppilaan yöksi jäädä, ni lähteekö hän sit pappani luokse yökylään, ni ei ei ei, hän ei sinne lähde. Ei yöksi, eikä muutenkaan. Hän kun ei jaksa siellä joulua viettää.

Mikäs teidän mielestä ois paras vaihtoehto:

1. aattona päiväksi anoppilaan ja illaksi omaan kotiin oman perheen kesken ja joulupäivänä pappani luokse pojun kanssa kaksin yökylään.

2. aattona anoppilaan ja siellä yötä ja sieltä aamulla pojun kanssa kaksin pappani luokse yökylään.

Mie oon koittanu selittää miehelle, et jos tultais kotiin yöksi, niin miun ei tarviis raahata puolen suvun lahjoja sekä jouluruokia joita vien mukanani, niin sinne anoppilaan. ja haluaisin viettää ihan oman perheen kesken edes osan joulusta. Mut hän ei ymmärrä. Juputtaa vaan, et eikös sitä nyt voitaisi poiketa rutiineista ja olla yötä anoppilassa kun meidän kerran on kutsuttu, eikä tarviis sit omia ruokia laitella. Mut kyllä mie haluan oman kinkun paistaa, edes pienen. Sitä on sit kiva tapaninakin syödä ja yöllä nirhiä kinkkua voileipien päälle ym..

Meillä on lisäksi 3 koiraa, jotka jäävät kotiin aattona ja jos tällaiset pakkaset on, niin niillä jäätyy vesikupit iltaan mennessä ja ne muutenkin saa ruuan iltaisin, niin täällä ei kukaan niitä olisi ruokkimassa. Ni sit miun pitäis ajaa pojun kans kodin kautta antamassa koirille aamulla kuumaa vettä ja katsomassa, et kaikki on ok.

Kauhean itsekkäältä tunnut!

Kolmekymmentä vuotta olet jouluna ollut papan luona ja sinne on päästävä nytkin vaikka matkaa on 300km. Tässä sinä pidät pääsi, koska sinä haluat tehdä niin kuin sinä haluat. Mies tietää, että pappa on miulle tärkeä ja on sitä mieltä, että papan luokse pitää jouluna mennä

Silti aattoa ette voi olla yötä anoppilassa, koska sinä haluat viettää osan ajasta oman perheen kesken. Anoppilassa vietettäisiin koko päivä ja tapanina siellä käytäsiiin myös kun poju menee sinne iltapäiuvällä ja jää yökylään.

Sinusta 35km lsää 300km matkaan on liikaa vaikka se on vain 10% koko matkasta. Sinä et halua ajaa yhtä varttia pidempään, koska sinä et halua. Yhtä varttia?!? Pientä mökkitietä tuossa menee pikkasen pidempään kuin vartti, kuten jo aiemmin kirjoitin.

Mies toivoisi pääsevänsä savusaunaan, mutta sinä et halua sitä hänelle suoda. Mies pääsee kyllä savusaunaan, koska saunotaan ennen ruokaa ja kyllä sitä ruokaa jo päivällä syödään.

Anoppi on tilannut joulupukin aatoksi, mutta se ei sinulle käy koska isäpuolesi haluaa olla pukkina joulupäivänä. En ole kieltänyt anoppia pukkia tilaamasta. Enkä ole sanonut, ettei voisi kahta pukkia tulla, se voi vaan hieman hämmentää pojua. ja olisihan anoppi voinut kysyä, että ollaanko myö pukkia hommattu.

Mies haluaisi poiketa rutiineista tämän kerran ja yöpyä mummolassa, mutta sinulle se ei sovi. Millos mies poikkeaa rutiineistä sen verran, et yöpyis miun mukana pappani luona? 10 vuoden aikana yhtenä jouluna ollut 4 tuntia pappani luona. mie oon joka ikinen joulu ollut vähintään yhden päivän anoppilassa ja silloin tällöin myös yötäkin.

Olette käytännössä koko joulun reissussa, mutta kinkkukin pitää saada koska sinä haluat. myö ollaan miehen kans tapanina kotona ja mie tuun jo puolen päivän aikaan kotiin reissusta, ni miksei voisi kinkkua paistaa myös kotiin?

Just just. Osaatpa olla joustava ja rakastava vaimo.

Kannattais lukea koko ketju!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Entäjos tuut yksin kotiin illalla hoitaan koirat, jos mies ei suostu? Tai tuut yksin yöksi kotiin ja haet pojan vasta menomatkalla papalle kyytiin?

sit miun pitäis aamulla ajaa 35 kilsaa mökille ja 35 kilsaa takaisinpäin ja sit päinvastaiseen suuntaan papalleni 300kilsaa...

So? Itehän haluat ajella, ei sinne papan luo oo pakko mennä...

no ihan yhtälaillahan nuo koirat on miehen. Ihan yhtälailla miehellä on niistä velvollisuus huolehtia.

Ei mee teillä vahvasti... Kumpikaan ei halua järjestää koirien hoitoa, jotka on yhessä hankittu, eikä vierailla toistensa sukulaisten luona. Ja poikaakin on pakko riepotella ympäri Suomea vuoropäivin joulunpyhät. Hauskaa joulua!

huoh...

kaikki menis niin helposti jos ukko suostuis tulemaan yöks kotiin jolloin koirat tulis hoidettua ja aamulla ilman ylimäärisiä kilometrejä pääsis lähtemään.

MUTTA ukkeli ku haluu olla yötä ja ap ei nii meni ukolla herneet. ja ap:lla olis anivarhainen lähtö pojan kans ruokkimaan ne koirat ja lastaamaan tavarat autoon ja rauhas aamulla lähtee ajamaan.

monettakohan kertaa mä tänki kirjotin?

No tuota, heleppoo ku heinänteko... Kumoikin joustaa: Sinä et mene papalle, ettekä mene anoppilaan, vaan olette kolmestaan kotosalla kaikki joulunpyhät - sinä, miehesi, lapsesi ja koirat :)

Entäjos tuut yksin kotiin illalla hoitaan koirat, jos mies ei suostu? Tai tuut yksin yöksi kotiin ja haet pojan vasta menomatkalla papalle kyytiin?

sit miun pitäis aamulla ajaa 35 kilsaa mökille ja 35 kilsaa takaisinpäin ja sit päinvastaiseen suuntaan papalleni 300kilsaa...

no ihan yhtälaillahan nuo koirat on miehen. Ihan yhtälailla miehellä on niistä velvollisuus huolehtia.

Ei mee teillä vahvasti... Kumpikaan ei halua järjestää koirien hoitoa, jotka on yhessä hankittu, eikä vierailla toistensa sukulaisten luona. Ja poikaakin on pakko riepotella ympäri Suomea vuoropäivin joulunpyhät. Hauskaa joulua!

Koirille ei saa hoitoa. sitä ei vaan saa joten itse on huolehdittava. Mie haluan vierailla anoppilassa.

yhtä asiaa mä mietin. koirat aatosta joulupäivään kun pitäis yöpyä anoppilassa on SUUNNATTOMAN SUURI ONGELMA. Koirat joulupäivästä tapaniin kun ap haluaa omiin sukulaisiinsa ei ole minkäänlainen ongelma....

Alkuperäinen kirjoittaja elora dana:
1.
Miksi miehesi ei halua lähteä pappasi luokse?

sekin lukee tuolla jossain välissä...mut ei siis tykkää sukulaisvierailuista. omat vanhemmat on ok, mut ei kyläile muilla omillakaan sukulaisilla. Ei vaan tykkää.

Ok. Sori en lukenut koko ketjua kun on jo niin pitkä. Toivottavasti löydätte ratkaisun.

Koirille ei saa hoitoa. sitä ei vaan saa joten itse on huolehdittava. Mie haluan vierailla anoppilassa.

Koirahoitolat on keksitty...

ongelma on siis se ylimääränen 35km aamulla ja pakko päästä papalle tasan klo 12. itse ehkä vähän joustaisin tuosta saapumisajasta, ei tarvitse herätä niin aikasten ja paahtaa täysilla sitä matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
yhtä asiaa mä mietin. koirat aatosta joulupäivään kun pitäis yöpyä anoppilassa on SUUNNATTOMAN SUURI ONGELMA. Koirat joulupäivästä tapaniin kun ap haluaa omiin sukulaisiinsa ei ole minkäänlainen ongelma....

no eihän ole.

joulupäivän aamuna koirat huolletaan ennen lähtöä ja jos mies jäis anoppilaan niin kotiutuis tapanin aamuna jolloin koirat huolletaan taas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ongelma on siis se ylimääränen 35km aamulla ja pakko päästä papalle tasan klo 12. itse ehkä vähän joustaisin tuosta saapumisajasta, ei tarvitse herätä niin aikasten ja paahtaa täysilla sitä matkaa.

niinpä! tai sit koirat hoitolaan.

Koirahoitolat on keksitty...

täällä on yksi ainut koirahoitola- joka ei kolmea tuollaista koiraa ota kerralla. ja nyt koirahoitola on muutenkin jo ihan täysi, joulun pyhille jos haluaa hoitopaikan, niin se pitää varata jo lokakuussa viimeistään. ja muutenkin tämän piti olla selvä asia jo, mut meni persiilleen kun mies ilmoitti, et on luvannu äidilleen, et jäädään heille yöksi aattona.

Alkuperäinen kirjoittaja peesaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miiren:
No tuota, heleppoo ku heinänteko... Kumoikin joustaa: Sinä et mene papalle, ettekä mene anoppilaan, vaan olette kolmestaan kotosalla kaikki joulunpyhät - sinä, miehesi, lapsesi ja koirat :)
'

Asiaa!

vaan kun mies ei halua olla kotona. Se haluaa anoppilaan ja olla yötä siellä.

no eihän ole.

joulupäivän aamuna koirat huolletaan ennen lähtöä ja jos mies jäis anoppilaan niin kotiutuis tapanin aamuna jolloin koirat huolletaan taas.

eli toisin sanoen ap ei edes halua että mies tulee mukaan, sen pitää jäädä hoitamaan koiria....

no eihän ole.

eli toisin sanoen ap ei edes halua että mies tulee mukaan, sen pitää jäädä hoitamaan koiria....

Ei vaan olen pyytänyt miestä mukaan, mutta ei halua.

Yhteistyössä