Tuli sit ekaa kertaa tappelu Joulusta... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Entäjos tuut yksin kotiin illalla hoitaan koirat, jos mies ei suostu? Tai tuut yksin yöksi kotiin ja haet pojan vasta menomatkalla papalle kyytiin?

sit miun pitäis aamulla ajaa 35 kilsaa mökille ja 35 kilsaa takaisinpäin ja sit päinvastaiseen suuntaan papalleni 300kilsaa...

So? Itehän haluat ajella, ei sinne papan luo oo pakko mennä...

no ihan yhtälaillahan nuo koirat on miehen. Ihan yhtälailla miehellä on niistä velvollisuus huolehtia.

Ei mee teillä vahvasti... Kumpikaan ei halua järjestää koirien hoitoa, jotka on yhessä hankittu, eikä vierailla toistensa sukulaisten luona. Ja poikaakin on pakko riepotella ympäri Suomea vuoropäivin joulunpyhät. Hauskaa joulua!

Koirille ei saa hoitoa. sitä ei vaan saa joten itse on huolehdittava. Mie haluan vierailla anoppilassa.

Koirahoitolat on keksitty...

täällä on yksi ainut koirahoitola- joka ei kolmea tuollaista koiraa ota kerralla. ja nyt koirahoitola on muutenkin jo ihan täysi, joulun pyhille jos haluaa hoitopaikan, niin se pitää varata jo lokakuussa viimeistään. ja muutenkin tämän piti olla selvä asia jo, mut meni persiilleen kun mies ilmoitti, et on luvannu äidilleen, et jäädään heille yöksi aattona.

Ai sekin on selvitetty! No, sitten taitaa olla parasta et ootte anoppilassa kunnes lapsi käy nukkumaan ja ajatte sit kotiin yöksi, ukko saa tulla mukaan jos on tullakseen.

Entäjos tuut yksin kotiin illalla hoitaan koirat, jos mies ei suostu? Tai tuut yksin yöksi kotiin ja haet pojan vasta menomatkalla papalle kyytiin?

sit miun pitäis aamulla ajaa 35 kilsaa mökille ja 35 kilsaa takaisinpäin ja sit päinvastaiseen suuntaan papalleni 300kilsaa...

So? Itehän haluat ajella, ei sinne papan luo oo pakko mennä...

no ihan yhtälaillahan nuo koirat on miehen. Ihan yhtälailla miehellä on niistä velvollisuus huolehtia.

Ei mee teillä vahvasti... Kumpikaan ei halua järjestää koirien hoitoa, jotka on yhessä hankittu, eikä vierailla toistensa sukulaisten luona. Ja poikaakin on pakko riepotella ympäri Suomea vuoropäivin joulunpyhät. Hauskaa joulua!

Koirille ei saa hoitoa. sitä ei vaan saa joten itse on huolehdittava. Mie haluan vierailla anoppilassa.

Koirahoitolat on keksitty...

täällä on yksi ainut koirahoitola- joka ei kolmea tuollaista koiraa ota kerralla. ja nyt koirahoitola on muutenkin jo ihan täysi, joulun pyhille jos haluaa hoitopaikan, niin se pitää varata jo lokakuussa viimeistään. ja muutenkin tämän piti olla selvä asia jo, mut meni persiilleen kun mies ilmoitti, et on luvannu äidilleen, et jäädään heille yöksi aattona.

Ai sekin on selvitetty! No, sitten taitaa olla parasta et ootte anoppilassa kunnes lapsi käy nukkumaan ja ajatte sit kotiin yöksi, ukko saa tulla mukaan jos on tullakseen.

koirahoitola on tuossa 1kilsan päässä ja tuttu nainen, ni juteltu usein, ni teidän kun on sanonut, ettei enää tuolla iällä pärjää kolmen tuollaisen koiran kanssa...ja usein oon ollu häntä auttelemassa hoitolalla.

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
No tuota meillä ainakaan ei lapsi tuon ikäisenä joulunviettopaikkaa päättänyt :)

No mut jollei ap ja hänen saa asiaa selväksi niin lapsi olisi puolueeton, ja muutenkin kannattaa kuunnella läpsenkin mielipidettä asiasta. Joulu on kuitenkin lapselle tärkeämpi.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
yhtä asiaa mä mietin. koirat aatosta joulupäivään kun pitäis yöpyä anoppilassa on SUUNNATTOMAN SUURI ONGELMA. Koirat joulupäivästä tapaniin kun ap haluaa omiin sukulaisiinsa ei ole minkäänlainen ongelma....[/guote]eli toisin sanoen ap ei edes halua että mies tulee mukaan, sen pitää jäädä hoitamaan koiria....

Ei vaan olen pyytänyt miestä mukaan, mutta ei halua.

no jos mies lähtiskin miten koiranhoito järjestyy

yhtä asiaa mä mietin. koirat aatosta joulupäivään kun pitäis yöpyä anoppilassa on SUUNNATTOMAN SUURI ONGELMA. Koirat joulupäivästä tapaniin kun ap haluaa omiin sukulaisiinsa ei ole minkäänlainen ongelma....
eli toisin sanoen ap ei edes halua että mies tulee mukaan, sen pitää jäädä hoitamaan koiria....

yhtä asiaa mä mietin. koirat aatosta joulupäivään kun pitäis yöpyä anoppilassa on SUUNNATTOMAN SUURI ONGELMA. Koirat joulupäivästä tapaniin kun ap haluaa omiin sukulaisiinsa ei ole minkäänlainen ongelma....
eli toisin sanoen ap ei edes halua että mies tulee mukaan, sen pitää jäädä hoitamaan koiria....

mies ei ole ikimaailmassa lähdössä mukaan. Ja kun ne koirat tässä aamulla hoidetaan, niin seuraavana aamuna ne taas hoidettaisiin.kuten crissykin tuolla jo sanoi.

mies ei ole ikimaailmassa lähdössä mukaan. Ja kun ne koirat tässä aamulla hoidetaan, niin seuraavana aamuna ne taas hoidettaisiin.kuten crissykin tuolla jo sanoi.

kuitenkin anoppilassa yöpymisestä puhuessa vedät jatkuvasti esiin koirien ruokkimisen, siitä syystä pitäisi olla jo illalla kotona mutta papalla ehtii olla... vaikka matka on pitempi ja kestää taatusti valjon kauemmin kuin anoppilasta vaikka SIELTÄ ON 35 KILOMETRIÄ JA KAIKENLISÄKSI 15 KILOMETRIÄ PIENTÄ TIETÄ

kuitenkin anoppilassa yöpymisestä puhuessa vedät jatkuvasti esiin koirien ruokkimisen, siitä syystä pitäisi olla jo illalla kotona mutta papalla ehtii olla... vaikka matka on pitempi ja kestää taatusti valjon kauemmin kuin anoppilasta vaikka SIELTÄ ON 35 KILOMETRIÄ JA KAIKENLISÄKSI 15 KILOMETRIÄ PIENTÄ TIETÄ

mies ei ole missään vaiheessa ollut lähdössä mukaani. ja se on ollut tiedossa 10 vuotta. Joten ihan turha sitä on miettiä, et miten koirat jos mies lähtis, kun niin ei tule tapahtumaan.. ja olen miehelle puhunut, että ajaisin illaksi kotiin papalta, joten koirat ei olisi yötä ollenkaan keskenään.

olen miehelle puhunut, että ajaisin illaksi kotiin papalta, joten koirat ei olisi yötä ollenkaan keskenään.

no miksi et aja?

8 tuntia ajoa yhden päivän aikana on miehen mielestä liikaa pojun istua autossa. Päättänyt en vielä ole, et ajanko illaksi vai vasta aamulla. Mut se nyt ei tässä oo se pointti...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Todellakin on pienen lapsenkanssa tiukat 70 kilsaa, jos matkaa muutenkin on 300km. Montako pikkuista tiedät jaksavan istua kiltisti autossa monta tuntia?

no aika monta tiedän.
ja paljon pidempiäkin reissuja.

entäs ajo päiväuniaikaan?

Meidän lapset ovat tottuneita reissaamaan pidempiäkin matkoja ja 1000km matkat sujuvat kyllä. 300km:kin menisi nopsasti, mutta 370km olisi pakko ainakin yksi pysähdys tehdä. Jokatapauksessa, jos mulla olisi vaihtoehtona ajaa 300km tai 370km, niin ihan pienestä syystä en tuota pidempää alkaisi ajamaan.

Mä mietin, että kamalan itsekästä vaimolta että koirien takia hän ei voi yöpyä anoppilassa mutta kun vaimo lähtee yöksi reissuuun niin mies joutuu jäämään koira vahdiksi.

Siis mies ottaa vastuun koirista vaimon lomaillessa sukulaisillaan mutta miehen suvulla ei voida olla yhtä yöt'ä muka koirien takia...

Todellakin on pienen lapsenkanssa tiukat 70 kilsaa, jos matkaa muutenkin on 300km. Montako pikkuista tiedät jaksavan istua kiltisti autossa monta tuntia?

no aika monta tiedän.
ja paljon pidempiäkin reissuja.

entäs ajo päiväuniaikaan?

Meidän lapset ovat tottuneita reissaamaan pidempiäkin matkoja ja 1000km matkat sujuvat kyllä. 300km:kin menisi nopsasti, mutta 370km olisi pakko ainakin yksi pysähdys tehdä. Jokatapauksessa, jos mulla olisi vaihtoehtona ajaa 300km tai 370km, niin ihan pienestä syystä en tuota pidempää alkaisi ajamaan.

No päiväunia ei tuo poju nuku ja muutenkin jos ajettais niiden oletettujen päiväunien aikaan, niin oltais perillä papan luona ehkä 16-17 aikaan, jolloin siskot, eno perheensä kanssa sekä äitini sieltä olisi jo lähtenyt. he kun tulevat pappani luokse 12 aikaan myös.

Kylläpä mä oon tyytyväinen, ettei meillä ole koiraa/koiria. Tuntuu aina olevan kovin vaikeaa mennä minnekään niiden koirien takia, siis ihan lähipiirissä tämän olen huomannut.

Tää vaan ei ap:tä auta millään lailla :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä mietin, että kamalan itsekästä vaimolta että koirien takia hän ei voi yöpyä anoppilassa mutta kun vaimo lähtee yöksi reissuuun niin mies joutuu jäämään koira vahdiksi.

Siis mies ottaa vastuun koirista vaimon lomaillessa sukulaisillaan mutta miehen suvulla ei voida olla yhtä yöt'ä muka koirien takia...

Mie en halua olla anoppilassa yötä, koska haluan viettää myös joulua oman perheeni kanssa, eli miehen ja pojun. ja miulla ja pojulla on aikainen herätys seuraavana aamuna ja miun pitää sinne ottaa mukaan puolen suvun lahjat ja ruuatkin, joten helpointa olisi kun lähtisi omasta kodista aamulla reissuun. ja mies ei joudu jäämään. Vaan haluaa jäädä, kun ei halua mukaankaan lähteä. Enkä tiedä, että onko itse yötä kotona vai meneekö takaisin vanhemmilleen vai viettääkö aikaa kaverien kanssa.

Kylläpä mä oon tyytyväinen, ettei meillä ole koiraa/koiria. Tuntuu aina olevan kovin vaikeaa mennä minnekään niiden koirien takia, siis ihan lähipiirissä tämän olen huomannut.

Tää vaan ei ap:tä auta millään lailla :)

no meille nuo koirat on rakkaita ja jos ne rajoittaa, niin ne rajoittaa. Sama jos meillä ois lauma muksuja...ei se reissaaminen niidenkään kanssa aina helppoa ole :D

Minä sanoisin, että kyllä sunkin pitäis osata joustaa. Sähän kuitenkin pääset sinne joulunviettoon oman sukusi kanssa, niin minusta miehen ja anopinkin vuoksi voisitte viettää yhden jouluaaton ja yön siellä anoppilassa. Ei ole liikaa vaadittu... Ja miehesikin saa käydä siellä savusaunassa, omalle miehellenikin se olisi tosi tärkeää. Ihan näin sivullisena ja pelkästään ap:n aloituksen perusteella.
Pst, meillä luovuttiin kokonaan sukulaisjouluista kun perhe kasvoi kaksilapsiseksi (ja sitten ylikin) ja alettiin viettää kotijouluja oman perheen kesken, usein isovanhemmat käväisee meillä (toiset tai molemmat) aattona kylässä tai sitten käydään joulupäivänä tai tapanina syömässä toisessa mummulassa. Meidän omissa mummuloissamme (papat ja mummut vielä elossa meillä) käymme ennen tai jälkeen joulun visiitillä. Mutta nää meidän mummulat onkin sitten alle 100 km säteellä kaikki.

MIE EN HALUA olla anoppilassa yötä, koska HALUAN viettää myös joulua oman perheeni kanssa, eli miehen ja pojun. ja MIULLA ja pojulla ON AIKAINEN HERÄTYS seuraavana aamuna ja MIUN pitää sinne ottaa mukaan puolen suvun lahjat ja ruuatkin, joten helpointa olisi kun lähtisi omasta kodista aamulla reissuun. ja mies ei joudu jäämään. Vaan haluaa jäädä, kun ei halua mukaankaan lähteä. Enkä tiedä, että onko itse yötä kotona vai meneekö takaisin vanhemmilleen vai viettääkö aikaa kaverien kanssa.

herää vaan kysymys HALUAAKO MIES viettää aikaa sun kanssas...

Minä sanoisin, että kyllä sunkin pitäis osata joustaa. Sähän kuitenkin pääset sinne joulunviettoon oman sukusi kanssa, niin minusta miehen ja anopinkin vuoksi voisitte viettää yhden jouluaaton ja yön siellä anoppilassa. Ei ole liikaa vaadittu... Ja miehesikin saa käydä siellä savusaunassa, omalle miehellenikin se olisi tosi tärkeää. Ihan näin sivullisena ja pelkästään ap:n aloituksen perusteella.
Pst, meillä luovuttiin kokonaan sukulaisjouluista kun perhe kasvoi kaksilapsiseksi (ja sitten ylikin) ja alettiin viettää kotijouluja oman perheen kesken, usein isovanhemmat käväisee meillä (toiset tai molemmat) aattona kylässä tai sitten käydään joulupäivänä tai tapanina syömässä toisessa mummulassa. Meidän omissa mummuloissamme (papat ja mummut vielä elossa meillä) käymme ennen tai jälkeen joulun visiitillä. Mutta nää meidän mummulat onkin sitten alle 100 km säteellä kaikki.

Viime joulunakin oltiin anoppilassa yötä, kuten ollaan aiemminkin jouluina oltu. Mies kyllä pääsee savusaunaan siellä koska saunotaan päivällä ennen ruokaa.

MIE EN HALUA olla anoppilassa yötä, koska HALUAN viettää myös joulua oman perheeni kanssa, eli miehen ja pojun. ja MIULLA ja pojulla ON AIKAINEN HERÄTYS seuraavana aamuna ja MIUN pitää sinne ottaa mukaan puolen suvun lahjat ja ruuatkin, joten helpointa olisi kun lähtisi omasta kodista aamulla reissuun. ja mies ei joudu jäämään. Vaan haluaa jäädä, kun ei halua mukaankaan lähteä. Enkä tiedä, että onko itse yötä kotona vai meneekö takaisin vanhemmilleen vai viettääkö aikaa kaverien kanssa.

herää vaan kysymys HALUAAKO MIES viettää aikaa sun kanssas...

ilmeisesti ei, sillä sanoihan hän miulle, et hyö kyllä pärjäävät oikein hyvin ihan ilman miutakin siellä anoppilassa. :whistle:

En minä kyllä ymmärrä miksi ap:sta taas kerran tehdään sitä pahaa ihmistä. Aivan selkeästihän tässä nyt on mies ärrinmurrin eikä ole "joustanut" kuin yhden kerran 10 vuoden aikana, tuolloinkin "jopa" neljän tunnin ajan. Ap:kin voisi olla siellä anoppilassa 4 tuntia ja heihei. Sekin olisi paljon enemmän kuin mitä mies on tehnyt ottaen huomioon että edelliset joulut on myös vietetty anoppilassa.

Anoppi tulee näkemään lasta taas tapanina, niin tuo yöpyminen ei olisi mitenkään pakollista, se on vain jotain mitä mies haluaa. Samalla tavalla kuin mies ei halua olla oman perheen kesken eikä halua mennä vaimon sukulaisille. Ei tuossa skenaariossa ole mitään joustoa, se menee ihan täysin miehen pään mukaan. Ap sentään on koittanut ehdotella jonkinlaisia kompromisseja. Ilmeisesti on väärin, että ap kertoo miten haluaisi itse joulunsa menevän, kun pitäisi vaan tehdä niinkuin mies sanoo ja ottaa tuhannen kiitollisena vastaan se armopala, että yleensä saa edes sinne papalle lähteä.

Vaikea sanoa mikä on avuksi kun on tuommoinen jästipää ukko. Ei tunnu siltä että miestäsi kiinnostaa minkäänlainen kompromissi. Jos hänelle olisi oikeasti niin tärkeää se yö siellä anoppilassa, voisi hän edes itse hoitaa sen koirien hoidon eikä olettaa että vaimo tekee aina kaiken mitä herra haluaa.

koimme, että meistä molemmista on tulleet nyt sen verran "isot", että ne aikaisemmat jouluperinteet on nyt muistoja. Tästä eteenpäin rakennamme omia jouluperinteitä. ei ole tarvinnut riidellä kertaakaan.

Teillä on lapsi ja sen tähden ymmärrän anoppisi todella hyvin.

Mutta ymmärrän myös miestäsi. Sinä olet viettänyt 30v pappasi luona.
Oletko kysynyt mieheltäsi, kuinka monta joulua hän on viettänyt isänsä ja äitinsä kanssa????

Et voi jatkaa parisuhteessa itsekkäästi samaa traditiota kuin sinkkuaikoina ja lapsena.
Molemmilla teillä on omat perheet ja teidän yhteinen perhe.

Niin kauan kuin ette kaikki mahdu saan katon alle, miehen vanhemmat, pappasi sukusi jne. on tehtävä kompromisseja.

Järkevintä ja reiluinta olisi että vietätte jouluaaton anopin luona.
Sitten kun pukki on käynyt, menette miehen kanssa kahdestaan jouluajelulle ja hoidatte koirat, anoppi pitää huolta lapsesta.
Sitten takaisin ja illanviettoa anoppilassa.

Aamulla sieltä pappasi luo ja sitten seuraavana päivänä kun lähdet aamulla ajamaan pappasi luota kotiin, on teillä aikaa koko ilta yhdessä perheen kesken.

Järkevintä ja reiluinta olisi että vietätte jouluaaton anopin luona.
Sitten kun pukki on käynyt, menette miehen kanssa kahdestaan jouluajelulle ja hoidatte koirat, anoppi pitää huolta lapsesta.
Sitten takaisin ja illanviettoa anoppilassa.

Eli ton leikkasin äskeiseltä nimimerkiltä, toi kuulostaisi myös hyvältä!! Ehkä parhaalta idealta. Tulis ajelua mutta sen vois ottaa ihan romantiikan kannalta =) siis yhdessä oloa rakkaan kanssa, lapsen kanssa olet kumminkin koko muun joulun.

Yhteistyössä