tuli taas niin paha mieli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apea ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apea ap

Vieras
Olisin kirjoittanut isovanhemmat-palstalle, mutta se vaati kirjautumisen ja nyt haluan kirjoittaa ilman nimimerkkiä.

Mieli on maassa appivanhempieni luona vierailun jälkeen. En koe olevani tervetullut ja mieheni isä suoraan sanoi, että meistä on aina niin paljon vaivaa. Käymme siellä kuitenkin vain 3-4 kertaa vuodessa, kun matkat ovat pitkiä ja lapset pieniä. Aina osallistumme kodin töihin ja ruoanlaittoon, mutta mikään ei riitä. Ja toisten kotona emme kyllä ala piikomaan aikuisia, työssäkäyviä ihmisiä. Kaiken huippu oli, kun appeni valitti siitä, kun minä vain istun. Mieheni sanoikin, että ootko huomannu, että vaimoni imettää nuorimmaistamme silloin kun istuu! Etenkin appeni ymmärtää/haluaa ymmärtää kaiken sanomani väärin. Johtuu varmaan siitä, että olen erilainen kuin anoppini ja uskallan sanoa eriävänkin mielipiteeni. Mielistelemään en ala!

Mieheni kuitenkin haluaa sopia asiat vanhempiensa kanssa eikä haluaisi menettää välejänsä heihin kokonaan. Enkä minäkään. Joskaan välit tuskin ennelleen palautuvat ainakaan minun suhteeni. Olen tosi loukkaantunut, pettynyt ja hämmästynyt. Luulisi nyt aikuisten ihmisten näkevän jotain hyvää miniässään ja poikansa perheen vierailussa. Tuntuu, kuin he vain surkuttelisivat itseään ja haluaisivat nähdä kaiken minussa ja minun ja mieheni suhteessa huonona.

Mitä te tekisitte minun sijassani. Mitä sanoisitte appivanhemmilleni? Tai mitä olette samanlaisessa tilanteessa tehneet?

Kyllä mä pitäisin breikkiä sellaisita ihmisistä jotka aina aiheuttaa mielipahaa. Ja miehesi voisi puolestella ja keskustella vanhempien kanssa tästä. Jos eivät ymmärrä niin se on heidän mokansa.

Ompa kurjaa. = (

Voithan ottaa asian puheeksi, että loukkaannuit heidän puheistaan ja kysyä oliko heillä vain huono päivä vai ajattelevatko he teidän vierailuista todella noin??? Yleensä puhuminen auttaa ( elleivät sitten ole todella pahasti asennevammaisia)

Toisaalta ymmärrän kuinka kaksi vanhaa hiljaisuudessa ja rauhassa asuvaa ihmistä häiriintyvät kolmilapsisen perheen vierailuista, kun silloin kyllä meteliä ja elämää riittää.
Mutta luulisi lastenlapsia rakastavan sen verran paljon, että pitäisivät mölyt mahassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Vierailu kerran vuoten kuten tuossa jo vieraskin sanoi ja yövytte hotellisa ja käytte vaan "päivävierailulla".

Mä luulen että minä tekisin samoin.

peesailisin jos tosiaan on tilanne se että he kutsuvat kylään ja toteavat että onpas teistä vaivaa ?!?! käsittämätöntä.. ja sinä vain istut ? no parempi varmaan appesi mielestä on kuitenkin imettää vauvaa kun antaa sen huutaa..
ehkäpä ymmärtävat pikkuvinkistä kun ukkosi ensi kerralla menee ilman sinua ja lapsia käymään.. :kieh:

Meillä kävi kanssa kerran näin, että anoppi laittoi minut tekemään ruuat hänen kotonaan, itse istui sohvalla. Se kertoo anopin luonteesta paljon. Toista kertaa en alennu tuohon! Silloin olin vaan niin ihmeissäni koko tilanteesta, etten osannut kieltäytyä.

Sovittiin miehen kanssa, että yökylään ei mennä, ettei olla vaivoiksi. Mutta lapsilta ei viitsitä viedä isovanhempia meidän ristiriitojen takia. Ja sovitella yritetään...jotenkin. Itseäni vaan niin ärsyttää. Lapsemme ovat kuitenkin heidän ainoita lapsenlapsiaa, niin luulisi heidän haluavan viettää aikaa heidän kanssaan. Muita menoja vosi ehkä rajoittaa, että jaksaisi nähdä lapsenlapsiaan.

Ja se tässä niin kirpaisee, että he eivät näe sitä hyvää, minkä me (ja hekin) ovat saaneet (siis tarkoitan tässä nyt lapsiamme), vaan vain sen kaiken vaivan. Kuvittelevat, että haluamme tulla valmiille ja ties mitä. En edes tiedä.

Mutta sellaista "ripitystä" tai huutoa en aio enää koskaan sietää. Jos sellaista vielä kuulen, pakkaan lapset ja kamat autoon sanaakaan sanomatta. Sitten on heidän vuoronsa yrittää sovitella.

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Vierailu kerran vuoten kuten tuossa jo vieraskin sanoi ja yövytte hotellisa ja käytte vaan "päivävierailulla".

Mä luulen että minä tekisin samoin.

peesailisin jos tosiaan on tilanne se että he kutsuvat kylään ja toteavat että onpas teistä vaivaa ?!?! käsittämätöntä.. ja sinä vain istut ? no parempi varmaan appesi mielestä on kuitenkin imettää vauvaa kun antaa sen huutaa..
ehkäpä ymmärtävat pikkuvinkistä kun ukkosi ensi kerralla menee ilman sinua ja lapsia käymään.. :kieh:

Mieheni ei mene ilman minua. Me olemme pari ja perhe. Miniä kuuluu pakettiin. Se on koko paketti tai ei mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi...:
Meillä kävi kanssa kerran näin, että anoppi laittoi minut tekemään ruuat hänen kotonaan, itse istui sohvalla. Se kertoo anopin luonteesta paljon. Toista kertaa en alennu tuohon! Silloin olin vaan niin ihmeissäni koko tilanteesta, etten osannut kieltäytyä.

Näin heillä aina. Ja meillä ollessaan appi aina istuu. Mielestäni kyse on juuri tuosta alentumisesta. Haluavat tehdä yhdessä, mutta kuitenkin aina, kun minä teen, appeni istuu vain olohuoneessa ja katselee telkkaria. Eikös se ole kuitenkin, että vuoroin vieraissa. Kun he ovat meillä, me laitetaan ja he ovat vieraita. Heillä asian pitäisi olla toisinpäin.

anna appivanhempien vaan olla rauhassa...ja ukonkin se tajuta...kenellekkään ei tarttee olla mieliksi äärimmäisyyksiin asti...

Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jättäisin vierailut 1kerta vuoteen ja silloinkin yöpyisimme hotellissa tai muualla.

Näin mäkin tekisin.

Samoin. Joskus ja jouluna kävisin ja silloinkin vaan muutaman tunnin korkeintaan.

Ole kiitollinen, että miehesi pitää sun puolia. Niin ei monessa perheessä ole.

Pahemmaksi menee....sen voin luvata! Kokemusta on. Pidä etäisyyttä. Teette niin kuin me. Mieheni pitää yhteyttä vanhempiinsa (varsinkin anoppiin) ja minä elän hiljaiseloa taustalla. Näin kaikki sujuu oikein hyvin. Kun käydään anoppilassa niin keskustelen vain hyvää päivää kirvesvartta- asioista , en yhtään syvemmistä tai henk. koht. asioista. =)

Yhteistyössä