Tulin tässä miettineeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turha teksti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turha teksti

Vieras
Että about meidänikäisemme ovat ensimmäinen sukupolvi, joka oikeasti voi tehdä perhe-elämästään ihan sellaisen kuin haluaa. Meitä eivät sido "niin on tapana tehdä"-uskomukset eivätkä sosiaaliset pakot. Aika huippua. :) Voimme kuunnella metallia ja katsoa japanilaista animaatiota lapsen kanssa eikä siinä ole mitään lapsellista tai pahaa. Äiti voi mennä töihin ja isä jäädä kotiin, kukaan ei ihmettele. Voi myös olla niin että lapsella on 2 äitiä tai 2 isää, siinäkään ei ole mitään outoa. Saamme sisustaa muullakin kuin mariskooleilla, Arabialla sekä Marimekolla. Meidän ei tarvitse tarjota pullaa, jos joku tulee kahvittelemaan. Lapsella voi olla lyhyt tukka, vaikka onkin tyttö tai pitkä, vaikka onkin poika. Meidän ei tarvitse näyttää "perusvanhemmilta" ja voimme olla autottomia sekä kuulua ympäristöjärjestöön halutessamme. :D On hyväksyttyä saada ensin lapset ja opiskella sitten. Ruoaksi voi olla muuta kuin makaroonilaatikkoa, vaikka perheessä olisikin pieniä lapsia. Lista jatkuu...

Niin, turha teksti ja tyhmä aihe. Silti kaikki tämä pistää pääni pyörälle, kun sitä alkaa ajattelemaan. Hitto, me olemme todellakin vapaita tekemään suurinpiirtein mitä tahansa (eikä kukaan odota meiltä mitään, koska "nykynuoret sitä ja nykynuoret tätä")! B)

Vapauden ja valinnan vaikeus. Kaikki mulle heti nyt. Minä, minä ja minä kulttuuri. Kaikkea saa tehdä ja sitä "kiinnostavampi" olet mitä typerempiä asioita teet: jatkuvaa extremen hakemista; seksiä, seksiä ja seksiä. Loputonta päämäärätöntä seikkailua. Ei tunneta naapureita tai sukulaisia mutta voidaan "tuntea" arbian tai marimekon koko tuotanto. Materiaalin ja loputtuman rahan kuluttaminen.

Joo, hetihän sieltä ilmestyi joku nelikymppinen mamma aukomaan päätään. :laugh: On se kumma älytä, ettei kaikki nuoret äidit TODELLAKAAN ajattele vaan itseään tai seksiä!! Jospa menisit purkamaan katkeruuttasi muualle, kun sinulla ei selkeästikään ole mitään fiksua sanottavaa... :kieh:

Ps. Vaikka pohdinkin tässä asioita, joita ikäluokkamme SAA tehdä, ei kyse ollut siitä että kaikki ajatukset pyörisivät itseni ympärillä! Joskus sotavuosina oli varmaan synti haluta tehdä muutakin kuin perinteisiä asioita, mutta eipä ole enää (otan osaa puolestasi).

Kyllähän asiat ovat juuri näin tänäpäivänä =) kaikenlaisia perheitä löytyy,lapset kasvatetaan juuri niinkuin itse parhaaksi nähdään yms...vapautta löytyy paljon ja se on vain hyvä asia. Vanhempi ikäluokka,joka on kasvattanut lapsensa aikaa sitten,kauhistelee tottakai näitä "vapauksia",mutta niin se vaan on. Muutama vuosikymmen sitten lasten kasvatuksista oli aivan eri näkemykset,ne eivät välttämättä päde tänä päivänä ;) Mutta sitä päiväähän ei tule,että kaikenikäiset ja -oloiset vanhemmat pystyisivät elämään sovussa tässä maailmassa. Keskityttäisiin vaan siihen omanperheen hyvinvointiin.Annetaan sen naapurin Liisan ja Matin kasvattaa sille pojalle pitkä tukka ja pukea pojalle pääkallopaita. Eikä tuijoteta tutun tutun tuttuja Mikkoa ja Eeroa,jotka ovat joka sunnuntaisella vaunulykkäilylenkillään. Ollaan vaan sen oman perheen kanssa,pelataan jalkapalloa,lasketaan liukumäkeä,leivotaan hiekkakakkuja ja halataan pientä kun tikku meni sormeen :hug: Koitetaan kaikki mahtua tähän maailmaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 22:06 toinenpuoli kirjoitti:
Kaikki mulle heti nyt. Minä, minä ja minä kulttuuri. jatkuvaa extremen hakemista; seksiä, seksiä ja seksiä. Loputonta päämäärätöntä seikkailua. Ei tunneta naapureita tai sukulaisia mutta voidaan "tuntea" arbian tai marimekon koko tuotanto. Materiaalin ja loputtuman rahan kuluttaminen.

:attn: Hei, hei, nyt erehdyit väärälle palstalle, tämä ei ole 30-50-ikäisten palsta :p Heitähän sinä tuossa yllä kuvailit, eikö vain? Tunnistin välittömästi oman ikäluokkani tuosta viiltävästä profiloinnistasi.. :saint:

Alle 20-vuotiaita voi yrittää syyttää monenmoisista, mutta loputtoman rahan ja materiaalin kuluttaminen taitaa olla alle 20-vuotiaalle aika lailla fyysinen mahdottomuus =)

Niin, ja arabia ja marimekkokin ovat enemmänkin täti-osastoa :D
Vai mitä arvon nuoret äidit? :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 19:27 fakta-asiaa kirjoitti:
Ollaan vaan sen oman perheen kanssa,pelataan jalkapalloa,lasketaan liukumäkeä,leivotaan hiekkakakkuja ja halataan pientä kun tikku meni sormeen :hug: Koitetaan kaikki mahtua tähän maailmaan.

Varmasti myös niissä muissakin "erilaisissa" mainitsemissasi perheissä tehdään juurikin noita samoja asioita, ja varmasti lapsilla ihan yhtä hyvät oltavat kuin teilläkin.
:)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 14:51 Lollo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 19:27 fakta-asiaa kirjoitti:
Ollaan vaan sen oman perheen kanssa,pelataan jalkapalloa,lasketaan liukumäkeä,leivotaan hiekkakakkuja ja halataan pientä kun tikku meni sormeen :hug: Koitetaan kaikki mahtua tähän maailmaan.

Varmasti myös niissä muissakin "erilaisissa" mainitsemissasi perheissä tehdään juurikin noita samoja asioita, ja varmasti lapsilla ihan yhtä hyvät oltavat kuin teilläkin.
:)

Eihän tuossa alkup.kirjotuksessa mitenkään viitattu siihen,etteikö noissa "erilaisissa" perheissä tehtäisi juuri noita samoja asioita. Viitattiin ehkä siihen seikkaan,että joillakin äideillä/isillä ei ole muuta tekemistä kuin arvostella ja juoruilla muista ja heidän asioistaan,että antaisivat olla ja keskittyisivät siihen omaan elämään. Minä ainakin ymmärsin sen noin.

Yhteistyössä