Tulipa paha mieli tämmöisestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen lapsen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen lapsen äiti"

Vieras
Lapseni oli toivonut, että eräs eskarikaveri tulisi hänen luokseen leikkimään. Pari päivää sitten soitin lapseni eskarikaverin äidille ja kysyin haluaisiko heidän poika tulla leikkimään meille meidän pojan kanssa. Sovittiin, että otan heidän pojan mukaani suoraan eskarista ja hänen isänsä tulee töiden jälkeen hakemaan pojan meiltä. Tällä tavalla ollaan tehty muutaman muunkin kaverin kanssa ja hyvin on sujunut. Mutta tänään kun kaverin olisi pitänyt tulla meille ja menin heitä hakemaan eskarista, niin kaveri ilmoittikin minulle ettei tule meille. Eskaritäti kertoi, että aamulla pojan äiti oli soittanut ja pyytänyt pojan puhelimeen. Sitten olivat keskustelleet jotain ja äiti kysynyt pojalta haluaako mennä ja poika oli sanonut että ei. Vielä eilen olivat molemmat pojat ihan innoissaan kyläilystä. Nyt sitten tulikin tämmöinen yllätyskäänne. Pojan äiti ei ollut ilmoittanut minulle mitään, että on tullut muutos suunnitelmiin. En nyt sitten yhtään tiedä miksi kaveri ei tullut meille. Eskaritätikin sanoi, että hekään eivät olleet saaneet selvää miksi ja heidän mielestään poikien välillä ei myöskään ollut tapahtunut mitään minkä voisi luulla aiheuttaneen tämän mielenmuutoksen.

Ihan Ok sinänsä, että jos kaveri nyt halunnutkaan tulla. Toki on lapsella paha mieli siitä, mutta eihän sitä lasta voi kaikilta elämän pettymyksiltä säästää. Se minua harmittaa, että pojan äiti ei ottanut minuun yhteyttä. Olisi nyt voinut soittaa minullekin ja kertoa, että ei ole heidän lapsi tulossa meille.

no höh :( Oli tosiaan kyllä aika ajattelematonta että ei sinulle ilmoittanut asiasta vaan hoitotädit ja lapset joutui sinulle ilmoittamaan. Mutta älä nyt pahoita mieltäsi, saattoihan sitä poikaa alkaa vaan jännittämään!

Niin, en minä siitä pahoita mieltäni, että lapsi ei tullutkaan. Sattuuhan sitä ja syitä voi olla miljoona. Mutta ois voinu tosiaan äitinsä ilmoittaa minulle etukäteen. Olisin voinut etukäteen varautua tilanteeseen, että meidän lapsella tulee olemaan paha mieli asiasta ja oisin voinu itsekin suunnitella iltapäivän uusiks jotain muuta kivaa tekemistä..

No olipa typerästi tehty sen eskarikaverin äidiltä. Jotkut vaan ovat tuollaisia, välinpitämättömiä. Kyllä minuakin risoisi, että tavallaan omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi siltä päivältä. Olisiko se nyt ollut niin vaikeaa soittaa tai lähettää tekstari...

ei meiltä vaan edes saanut eskarista vieraat ottaa lapsia mukaansa, naapurillekaan ei annettu vaikka meidän muksut oli siis samassa ryhmässä ja oltais vuorotellen haettu kun molemmilla nukkui vauvat samaan aikaan päikkyjä.
Mutta outoo silti.