tulipas pahamieli pojan puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
poika tänään sanoi että tahtoisi mennä mummolaan.. no ei ole siellä hetkeen ollut ja ajattelin sitten kysyä että sopisiko se..
soitin äidilleni joka oli että no muuten kyllä vois mennä mutta kun huomenna hänen täytyy hakea mun siskon lapset sinne luokseen, kun siskon lapset oli pyytäneet.. ja kun mun siskolla on lauantaina töitäkin joten lapset ovat sitten sunnuntaihin asti siellä.. että voisinhan mä tänään viedä mutta huomenna se tois pojan takas kun hakee ne siskon muksut.. (ja järkeä ei tässä ole kun matkaa on sen 80km) ja poika olis sitten kuitenkin huomenna menossa yöksi tarhaan.. joten kävis taas kääntymässä kotona joka ei oo sitten kiva juttu..

ja siis syy miksi mä nyt kummastelen tätä on se että mun siskon lapset 3kpl voivat olla samaan aikaan siellä, välillä kaikki nämä serkukset ovat samaan aikaan siellä (4kpl) mutta nyt jotenkin ongelmaksi muodostui se että mun poika olis siellä mukana kun se hakis 2 kpl siskon lapsia (kolmas menee muualle) kun on kuulemma niin hankalaa.. hankalaa taas ei olsi jos hakis kaikki siskon lapset..

sanoi että hänen täytyy katsella kalenterista josko seuraavan 3 viikon aikana tulis sopiva hetki sitten.. :|

ja siis paha mieli tuli siitä että nyt kyläily olisi ollut pojan omasta halusta, eikä hoidon tarpeesta.. ja että jälleen mun lapsi on eriarvoisessa asemassa serkkuihinsa nähden.. ja sitä on siis aiemminkin ollut, luulin vain tilanteen parantuneen..

Ymmrrän että harmittaa mutta melkoisen lyhyellä "varoitusajalla" soitit asiasta.
Jos äitisi on ajatellut että viettää nyt aikaa ihan vaan tyttöjen kanssa, kiva kuitenkin että on lähiaikoina ottamassa sun pojankin luokseen!

Enemmän huomiota poikasi saa taatusti, jos on mummon kanssa kahden. Voi olla hyvinkin, ettei äitisi osannut ajatella kuvioita uudelleen noin nopealla varoitusajalla.

Se on erilaista hoitaa serkuksia kuin sisaruksia -> raskaampaa ( ja eikös sun poikasi ollut juuri se joka saa niitä huutokohtauksia yöllä? niilläkin varmasti vaikutuksensa). Äitisi ehkä ajatteli omaa jaksamistaan. Olisihan kuitenkin ottanut pojankin hetkeksi, eli ei tyrmännyt kokonaan. Ja alkoi katsella parempaa ajankohtaa kalenterista. Tuskin tarkoitti mitään kummempaa!

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ymmrrän että harmittaa mutta melkoisen lyhyellä "varoitusajalla" soitit asiasta.
Jos äitisi on ajatellut että viettää nyt aikaa ihan vaan tyttöjen kanssa, kiva kuitenkin että on lähiaikoina ottamassa sun pojankin luokseen!

no siskon muksu oli soittanut eilen.. ja siis oisin ymmärtänyt että jos olis ollut joku syy, siis meno tai vastaava ettei voi ottaa luokseen.. mutat noi perustelut oli taas vähän sellaset.. :/
ja se että ottaa seuraavan 3 viikon aikana ei välttämättä toteudu..
koska poiak on menossa isälleen ja sitten mulla on vuorot niin ettei oikein sopivaa rakoa löydy.. sitten onkin taas huhtikuu ja poika menee isälleen jne.
sapettaa vaan se että mun pitäis hyvissä ajoin soitelal ja sopia kyläilyt/hoidot, mutat siskon lapset pääsevät sinne ihan omasta halustaan vaikak saman päivän aiakna.. ja silloinkin kun mun äiti on puhunut että on pojan aknssa ihan vaan kahdestaan, niin kumam kyllä siskonlapset silloin pyytäessään sinen pääsevät..

siis tiedän että tää on sinänsä turha asia rutista mutta silti...

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Kuulostaa tosi epäreilulta. Yritä asiallisesti sanoa, että on epäreilua toimintaa? Jos ei oo samaa mieltä niin itse en varmaan enää tarjoaisi lasta kylään..

Epäreilua toimintaa, jos isoäiti on jo luvannut vahtia toisen sisaruksen lapsia ja haluaa olla vain heidän kanssaan tällä kertaa? Kyllä ihmiset ovat kiittämättömiä! Isovanhempien ei ole mikään pakko hoitaa lapsenlapsiaan vaan kyse on vapaaehtoisuudesta ja lahjasta. Kaikki ketkä saavat hoitoapua ylipäänsä joskus ovat onnekkaita, mutta silti ollaan vaan vaatimassa lisää ja peräämässä jotain ihmeen oikeuksia joita ei oikeasti ole olemassakaan:o

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no siskon muksu oli soittanut eilen..

ja se että ottaa seuraavan 3 viikon aikana ei välttämättä toteudu..
koska poiak on menossa isälleen ja sitten mulla on vuorot niin ettei oikein sopivaa rakoa löydy.. sitten onkin taas huhtikuu ja poika menee isälleen jne.

sapettaa vaan se että mun pitäis hyvissä ajoin soitelal ja sopia kyläilyt/hoidot, mutat siskon lapset pääsevät sinne ihan omasta halustaan vaikak saman päivän aiakna..

No niin, sisko oli ehtinyt sopia ensin. Se, ettei teillä ole 3 viikkoon aikaa ei ole äitisi syy. Ja tosiaan, tuo viimeinen kohta: olihan siskos tosiaan sopinut ensin. Sehän nyt puuttuis että äitis peruis ja ottaiskin sun lapsen, vaikka ensin oli muille sopinut.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Se on erilaista hoitaa serkuksia kuin sisaruksia -> raskaampaa ( ja eikös sun poikasi ollut juuri se joka saa niitä huutokohtauksia yöllä? niilläkin varmasti vaikutuksensa). Äitisi ehkä ajatteli omaa jaksamistaan. Olisihan kuitenkin ottanut pojankin hetkeksi, eli ei tyrmännyt kokonaan. Ja alkoi katsella parempaa ajankohtaa kalenterista. Tuskin tarkoitti mitään kummempaa!

kyllähän en huutokohtaukset vaikuttaa, sen tiedän.. ja se että poika on vilkas ja sillä on uhmaa... mutta se mikä mua siis nyppii on se että tää ei oo mikään uus juttu, ei mikään kertaluontoinen juttu.. vaan ihan on pojan syntymästä lähtien ollut tätä ilmoilla... nyt vaan hetkellisesti luulin että olis loppunut se..

Alkuperäinen kirjoittaja .:
meidän mutsi hoitaa iha jatkuvasti mun systerin lasta. mun lasta ei ota kuin kerran kaks vuodessa päiväksi hoitoon. suoraan sanottuna v----ttaa!

Mä sinuna kyllä miettisin tarkoin, kummassa on vika: itsessäni vaiko lapsissani. Ja jos lapsissani, niin syynä siinäkin minä itse, minun kasvatuksen tulostahan ne on. Eli, mitä teidän tekemisissänne tai sanomisissanne on sellaista ettei äitisi mielellään ota lapsiasi hoitoon?

on se niin itkettävää :'( kun mummot ilmaiseksi hoitaa ja sitten joskus kun ei käy, niin pitää maailman edessä itekeä palstalla. :'( nyyh.. tarjoan nessuja ensisurutyöhön..

En ota kantaa siihen onko äitisi epäreilu vai ei. Jos koet asian olevan niin, niin suosittelen että sanot äidillesi asiasta. Itsekin valitin äidilleni siitä ettei hän tuntunut olevan yhtään kiinnostunut mahavauvastamme, vaikka esikoisen ollessa mahassa hän jatkuvasti teki suunnitelmia ja silitteli mahaani. Ihan tyhmää minun siitä oli valittaa kun en itsekään aina muista mikä raskausviikko on menossa, mutta äidille voi aina avautua. Ihan hyvin äiti otti valitukseni ja on sen jälkeen aidosti ollut enemmän kiinnostunut mahavauvasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmeisesti oli sovittu jo hyvissä ajoin etukäteen nuo serkut kylään, joten siitä pidetään sitten kiinni. Sopikaa tekin hyvissä ajoin ensi kerralla.

eilen.. siis eilen on siskon lapsi soittanut ja ilmoittanut haluavansa sinne..
ja edelleenkin, siskon lapset pääsevät sinne kun haluavat 9/10 kerrasta, vaikka soittaisivat edellisenä iltana..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmeisesti oli sovittu jo hyvissä ajoin etukäteen nuo serkut kylään, joten siitä pidetään sitten kiinni. Sopikaa tekin hyvissä ajoin ensi kerralla.

eilen.. siis eilen on siskon lapsi soittanut ja ilmoittanut haluavansa sinne..
ja edelleenkin, siskon lapset pääsevät sinne kun haluavat 9/10 kerrasta, vaikka soittaisivat edellisenä iltana..

No eilen, ja milloinkas te?

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
on se niin itkettävää :'( kun mummot ilmaiseksi hoitaa ja sitten joskus kun ei käy, niin pitää maailman edessä itekeä palstalla. :'( nyyh.. tarjoan nessuja ensisurutyöhön..

voi hyvänen aika.. meillä nyt on ollut ihan tapana suvussa että isovanhemmat pitävät hyvät välit lapsenlapsiinsa.. että näkevät ja puuhaavat yhdessä.. ja tämä on siis isovanhempien omasta halusta...
nyt ei ollut kyse mistään ilmaisesta hoitopaikasta, vaan siitä että poika ei ole nähnyt mummoaan toviin ja itse haluaisi sinne kylään.. mulla ei ole mitään sitä vastaan että poika mummolaan menee, mutta kyllä mä ihan mieluusti lapsen kotona pidän kun on vapaata meillä.. eli kyse ei ole siitä että ottaisin nokkiini kun en saa omaa aikaa tai vastaavaa... :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
en ihmettele jos äitis ei ota.. kun pojallas tätä uni ongelmaa..

Niin... kyllä mä ainakin aion olla isovanhempana niin itsekäs että pidän sitten omista yöunistani kiinni, viimein! Onhan niistä sen oman lapsen vauva-aika (vähintään!) tingitty, niin kai sitä joskus saa nukkuakin. Ihan itsekkäästi!

Yhteistyössä