tulipas pahamieli pojan puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä tällanen valittaminen on ihan sairasta. Mummi ottais yökylään, mutta se ei käy kun siskon lapset pääsevät kahdeksi yöksi kun sisko oikeasti tarvitsee hoitopaikan.

Siis voi kamalaa hirveetä ja byhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Ilmeisesti oli sovittu jo hyvissä ajoin etukäteen nuo serkut kylään, joten siitä pidetään sitten kiinni. Sopikaa tekin hyvissä ajoin ensi kerralla.

eilen.. siis eilen on siskon lapsi soittanut ja ilmoittanut haluavansa sinne..
ja edelleenkin, siskon lapset pääsevät sinne kun haluavat 9/10 kerrasta, vaikka soittaisivat edellisenä iltana..

No eilen, ja milloinkas te?

nyt aamulal soitin.. eli kyllä, soitin myöhemmin kuin siskoni lapsi.. ja kyllä, äitini on sopinut siskoni kanssa sitten että hänen lapset sinne menee... mutta en nyt vaan käsitä että mikä ihmeen ongelma siinä on jos mun poika on siellä myös.. eli perusteluna se että on hankalaa hakea ne siskon lapset jos mun poika on siellä.. ja tätä kohtaa en ymmärrä kun autolla ne hakee, takapenkille mahtuu 3 istuinta kun kerran samaan autoon mahtuu 4 istuinta, mun poika ei inhoa matkustamista, päin vastoin.. tykkää siitä.. eli en ymmärrä tuota perustelua..

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
on se niin itkettävää :'( kun mummot ilmaiseksi hoitaa ja sitten joskus kun ei käy, niin pitää maailman edessä itekeä palstalla. :'( nyyh.. tarjoan nessuja ensisurutyöhön..

voi hyvänen aika.. meillä nyt on ollut ihan tapana suvussa että isovanhemmat pitävät hyvät välit lapsenlapsiinsa.. että näkevät ja puuhaavat yhdessä.. ja tämä on siis isovanhempien omasta halusta...
nyt ei ollut kyse mistään ilmaisesta hoitopaikasta, vaan siitä että poika ei ole nähnyt mummoaan toviin ja itse haluaisi sinne kylään.. mulla ei ole mitään sitä vastaan että poika mummolaan menee, mutta kyllä mä ihan mieluusti lapsen kotona pidän kun on vapaata meillä.. eli kyse ei ole siitä että ottaisin nokkiini kun en saa omaa aikaa tai vastaavaa... :headwall: :headwall:

no jos on kyse isovanhempien omasta halusta, niin mikä sua sapettaa? se että niillä on omahalu? mä olen itsekin mummo..

poika ei ole nähnyt mummoaan toviin ja itse haluaisi sinne kylään.. mulla ei ole mitään sitä vastaan että poika mummolaan menee, mutta kyllä mä ihan mieluusti lapsen kotona pidän kun on vapaata meillä.. eli kyse ei ole siitä että ottaisin nokkiini kun en saa omaa aikaa tai vastaavaa... :headwall: :headwall:

No mutta hei, josko pyydätte mummon teille? =)

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Mun mielestä tällanen valittaminen on ihan sairasta. Mummi ottais yökylään, mutta se ei käy kun siskon lapset pääsevät kahdeksi yöksi kun sisko oikeasti tarvitsee hoitopaikan.

:headwall: :headwall:
siskoni lapset tarvitsee hoitopaikan lauantaina... nyt on keskiviikko..
mikähän tossa mun selityksessä nyt menee niin monilta ohi? :o

Alkuperäinen kirjoittaja no:
en ihmettele jos äitis ei ota.. kun pojallas tätä uni ongelmaa..

Niin... kyllä mä ainakin aion olla isovanhempana niin itsekäs että pidän sitten omista yöunistani kiinni, viimein! Onhan niistä sen oman lapsen vauva-aika (vähintään!) tingitty, niin kai sitä joskus saa nukkuakin. Ihan itsekkäästi!

noh, kyllä mun äitee nukkua saa... ihan vaikka kaiket päivät jos haluaa..

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

:headwall: :headwall:
siskoni lapset tarvitsee hoitopaikan lauantaina... nyt on keskiviikko..
mikähän tossa mun selityksessä nyt menee niin monilta ohi? :o

Ehkäpä äitisi ei halua päivätolkulla kaitsea lastensa lapsia?

Mummuna voin sanoa , että kyllä on eri asia hoitaa 3 tai 4 lasta , vaikka olisivat samastakin perheestä, kyllä minä haluaisin antaa mahdollisimman paljon omaa aikaani jokaiselle lapselle erikseen, mummun kanssa olemista. mieluiten yks kerrallaan jos vaan kyläilystä on kyse. Ja onhan sekin otettava huomioon mikä on mummun kuntokin, en oikein ymmärrä ap:n asennetta , kysyitkö mummulta sopiiko nyt vai joku toinen viikonloppu? Minulta kyllä kysyvät ja useinmmiten sopii , mutta esteet kyllä ymmärretään.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
en ihmettele jos äitis ei ota.. kun pojallas tätä uni ongelmaa..

Niin... kyllä mä ainakin aion olla isovanhempana niin itsekäs että pidän sitten omista yöunistani kiinni, viimein! Onhan niistä sen oman lapsen vauva-aika (vähintään!) tingitty, niin kai sitä joskus saa nukkuakin. Ihan itsekkäästi!

noh, kyllä mun äitee nukkua saa... ihan vaikka kaiket päivät jos haluaa..

No niin saa. Ja kun tämän ymmärrät niin miksi ihmeessä rutiset? Todellakin, äitisi saa tehdä ihan just niinkuin haluaa!!!

Herranjestas kolme lasta on enemmän kuin kaksi.

3>2.

Näin vaan on.

Eikö mummi saa haluta helpompaa vaihtoehtoa ja ottaa sen yhden joku toinen kerta?

kolme on enemmän kuin kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nysä:
Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Kuulostaa tosi epäreilulta. Yritä asiallisesti sanoa, että on epäreilua toimintaa? Jos ei oo samaa mieltä niin itse en varmaan enää tarjoaisi lasta kylään..

Epäreilua toimintaa, jos isoäiti on jo luvannut vahtia toisen sisaruksen lapsia ja haluaa olla vain heidän kanssaan tällä kertaa? Kyllä ihmiset ovat kiittämättömiä! Isovanhempien ei ole mikään pakko hoitaa lapsenlapsiaan vaan kyse on vapaaehtoisuudesta ja lahjasta. Kaikki ketkä saavat hoitoapua ylipäänsä joskus ovat onnekkaita, mutta silti ollaan vaan vaatimassa lisää ja peräämässä jotain ihmeen oikeuksia joita ei oikeasti ole olemassakaan:o

no kyllä se sillon on epäreilua, jos siskon lapset pääsee hoitoon ihan millon haluavat ja pojan kohdalla pitää viikkotolkulla miettiä sopivaa ajankohtaa.

on se niin itkettävää :'( kun mummot ilmaiseksi hoitaa ja sitten joskus kun ei käy, niin pitää maailman edessä itekeä palstalla. :'( nyyh.. tarjoan nessuja ensisurutyöhön..

voi hyvänen aika.. meillä nyt on ollut ihan tapana suvussa että isovanhemmat pitävät hyvät välit lapsenlapsiinsa.. että näkevät ja puuhaavat yhdessä.. ja tämä on siis isovanhempien omasta halusta...
nyt ei ollut kyse mistään ilmaisesta hoitopaikasta, vaan siitä että poika ei ole nähnyt mummoaan toviin ja itse haluaisi sinne kylään.. mulla ei ole mitään sitä vastaan että poika mummolaan menee, mutta kyllä mä ihan mieluusti lapsen kotona pidän kun on vapaata meillä.. eli kyse ei ole siitä että ottaisin nokkiini kun en saa omaa aikaa tai vastaavaa... :headwall: :headwall:

no jos on kyse isovanhempien omasta halusta, niin mikä sua sapettaa? se että niillä on omahalu? mä olen itsekin mummo..

mikä sapettaa.. no pohjimmiltaan sapettaa se että sikoni laspet pääsevtä mummolaan milloin vain, mun poika vain silloin kun ollaan etukäteen hyvissä ajoin niin sovittu ja siihen on syy, niinkuin mun viikonlopun työvuorot.. ja aina se ei silloinkaan onnistu...
mutta nyt tällä kertaa tuli vain pahamieli pojan puolesta kun olisi niin kovin halunnut sinne, ja nyt ei pääse... ja edelleenkin, jos olisi ollut joku varsinainen syy niin ehkäpä mäkin olisin ymmärtänyt sen..

ja ei, mun mailma ei kaadu siihe että poika ei pääse mummolaan, mä olen ihan mieluusti lapseni kanssa vapaapäivänä

no kyllä se sillon on epäreilua, jos siskon lapset pääsee hoitoon ihan millon haluavat ja pojan kohdalla pitää viikkotolkulla miettiä sopivaa ajankohtaa.

Haloo, sehän oli äidistä ja isästä kiinni että ei viikkoihin sitten onnistukaan käydä, ei sen mummon!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ugh:
Herranjestas kolme lasta on enemmän kuin kaksi.

3>2.

Näin vaan on.

Eikö mummi saa haluta helpompaa vaihtoehtoa ja ottaa sen yhden joku toinen kerta?

kolme on enemmän kuin kaksi.

ja edelleen, siskollani on 3 lasta jotka kaikki saavat kerralla mennä sinne.. ja kun fakta on se että kun mun poika sinne pääsee tässä jossain vaiheessa, niin poikahan ei ole siellä yksin.. vaan silloin mun äiti erikseen pyytää mun siskon lapset myös sinne, koska kivempaahan se on kun serkukset saa keskenään leikkiä.. eli silloin siellä on 4 kpl alle 5v lapsia..

mikä sapettaa.. no pohjimmiltaan sapettaa se että sikoni laspet pääsevtä mummolaan milloin vain, mun poika vain silloin kun ollaan etukäteen hyvissä ajoin niin sovittu ja siihen on syy, niinkuin mun viikonlopun työvuorot.. ja aina se ei silloinkaan onnistu...
mutta nyt tällä kertaa tuli vain pahamieli pojan puolesta kun olisi niin kovin halunnut sinne, ja nyt ei pääse... ja edelleenkin, jos olisi ollut joku varsinainen syy niin ehkäpä mäkin olisin ymmärtänyt sen..

ja ei, mun mailma ei kaadu siihe että poika ei pääse mummolaan, mä olen ihan mieluusti lapseni kanssa vapaapäivänä

me ihmiset ollaan erilaisia, ei tulla kaikkien kanssa juttuun, ehkä mummo ei tule juttuun poikasi kanssa? itsekin suosin toisen tyttöni lapsia, koska ne vaan on kivempia, samoin se toinen tyttöni. velvollisuudentunteesta (kuuluuko minun tuntea tälläistä?) hoidan toki myös tätä vähemmän suosittua lapsenlasta.

Niin mitä jos ap pyytäisitte äidin teille kylään? Ja nyt lapses meniskin toiselle mummolleen?

ei se tuu, sillä on ihan liian hauskaa siellä maalla :D siis se viihtyy siellä eikä oikein jaksa liikkua kyläilemään, ellei ole kyse synttäreistä tai vastaavista..
ja siis äitini ei ole vanha, se on vaan laiska kyläiljä :D

Haloo, sehän oli äidistä ja isästä kiinni että ei viikkoihin sitten onnistukaan käydä, ei sen mummon!!!

juu, mutta tuntuu siinä mummossakin olevan "vikaa". Et oo tainnu ihan ajatuksella lukee koko ketjua.

me ihmiset ollaan erilaisia, ei tulla kaikkien kanssa juttuun, ehkä mummo ei tule juttuun poikasi kanssa? itsekin suosin toisen tyttöni lapsia, koska ne vaan on kivempia, samoin se toinen tyttöni. velvollisuudentunteesta (kuuluuko minun tuntea tälläistä?) hoidan toki myös tätä vähemmän suosittua lapsenlasta.

Veikkaan että sut lynkataan siitä hyvästä että olit nyt ihan rehellinen ;) En minä, mutta varmasti muutama muu. Ei mummo saa tuntea noin, muka.

Ilmeisesti oli sovittu jo hyvissä ajoin etukäteen nuo serkut kylään, joten siitä pidetään sitten kiinni. Sopikaa tekin hyvissä ajoin ensi kerralla.

ja edelleenkin, siskon lapset pääsevät sinne kun haluavat 9/10 kerrasta, vaikka soittaisivat edellisenä iltana..

nyt aamulal soitin.. eli kyllä, soitin myöhemmin kuin siskoni lapsi.. ja kyllä, äitini on sopinut siskoni kanssa sitten että hänen lapset sinne menee... mutta en nyt vaan käsitä että mikä ihmeen ongelma siinä on jos mun poika on siellä myös.. eli perusteluna se että on hankalaa hakea ne siskon lapset jos mun poika on siellä.. ja tätä kohtaa en ymmärrä kun autolla ne hakee, takapenkille mahtuu 3 istuinta kun kerran samaan autoon mahtuu 4 istuinta, mun poika ei inhoa matkustamista, päin vastoin.. tykkää siitä.. eli en ymmärrä tuota perustelua..

sä ymmärrät kun olet itse joskus mummu, en minäkään jaksa ymmärtää miten mun tyttären perhe jaksaa arkea 6 lapsen kanssa , ne vaan jaksaa , ne kun on nuoria ja näin on vaan aina ollut että nuorena sitä jaksaa paremmin.Kun on oman osuutensa tehnyt lapsien hoidossa pitää mummun päivillä kaiken perustua vapaaehtoisuuteen!

Niin mitä jos ap pyytäisitte äidin teille kylään? Ja nyt lapses meniskin toiselle mummolleen?

ei se tuu, sillä on ihan liian hauskaa siellä maalla :D siis se viihtyy siellä eikä oikein jaksa liikkua kyläilemään, ellei ole kyse synttäreistä tai vastaavista..
ja siis äitini ei ole vanha, se on vaan laiska kyläiljä :D

Jos ei jaksa liikkua niin voithan sä hakea sen?

sä ymmärrät kun olet itse joskus mummu, en minäkään jaksa ymmärtää miten mun tyttären perhe jaksaa arkea 6 lapsen kanssa , ne vaan jaksaa , ne kun on nuoria ja näin on vaan aina ollut että nuorena sitä jaksaa paremmin.Kun on oman osuutensa tehnyt lapsien hoidossa pitää mummun päivillä kaiken perustua vapaaehtoisuuteen!

joo, ehkäpä näin.. ehkä mä ymmärrän joku päivä sen miksi on hankalaa laittaa yksi lapsi auton turvaistuimeen kiinni, ajaa siskon tykö, laittaa 2 istuinta kiinni autoon, laittaa lapset niihin ja ajaa takas maalle.. kun kuitenkin mahdollista ja helppoa on ajaa siskon tykö, kiinnittää 3 turvaistuina, laittaa lapset niihin ja ajaa maalle.. :whistle:

Yhteistyössä