seurustellu erään tytön kanssa vajaan vuoden. muutaman kerran tässä nyt käynyt. kutsuin tytön aattoillaksi tänne meille pukille pojan kanssa, lahjatkin ostin. nyt poika tuli äsken kotiin ja mä kysyin mihin aikaan tyttö tulee, poika vastasi, että ei tule, että hän on aika myöhään itse kotona ja sitten menee yöksi tytön luokse. ja sanoi vielä, että seki on niin oikukas tapaus, että olkoon sitten kotona jos ei passaa tulla, kun kovasti on kutsuttu. poika oli ajatellu, että viettäisivät yhteistä joulua tytön kotona ja meillä. niin kuin vanhin poikakin tekee avokkinsa kanssa. ja vielä ennen kuin joku tulee päätä aukomaan, niin ei ole ollut tytön kanssa mitään erimielisyyksiä niin olen kohdellu kuin omaa lastani. ja kuten tätä toistakin miniäämme. ja nyt on sellainen tunne, että poika on maksanut mökkivuokrat sun muut kun lähtevät lappiin uudeksi vuodeksi laskettelemaan, että jos tyttö nyt tekeekin niin että ensin on lähdössä ja sitten ei lähdekään taitaa tulla ero. tähän asti kun on nimittäin aikonut joulupukillekin tulla ja sit muuttaa mielensä yhtäkkiä.