tulipa pojan puolesta hlieman pahamieli

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
seurustellu erään tytön kanssa vajaan vuoden. muutaman kerran tässä nyt käynyt. kutsuin tytön aattoillaksi tänne meille pukille pojan kanssa, lahjatkin ostin. nyt poika tuli äsken kotiin ja mä kysyin mihin aikaan tyttö tulee, poika vastasi, että ei tule, että hän on aika myöhään itse kotona ja sitten menee yöksi tytön luokse. ja sanoi vielä, että seki on niin oikukas tapaus, että olkoon sitten kotona jos ei passaa tulla, kun kovasti on kutsuttu. poika oli ajatellu, että viettäisivät yhteistä joulua tytön kotona ja meillä. niin kuin vanhin poikakin tekee avokkinsa kanssa. ja vielä ennen kuin joku tulee päätä aukomaan, niin ei ole ollut tytön kanssa mitään erimielisyyksiä niin olen kohdellu kuin omaa lastani. ja kuten tätä toistakin miniäämme. ja nyt on sellainen tunne, että poika on maksanut mökkivuokrat sun muut kun lähtevät lappiin uudeksi vuodeksi laskettelemaan, että jos tyttö nyt tekeekin niin että ensin on lähdössä ja sitten ei lähdekään taitaa tulla ero. tähän asti kun on nimittäin aikonut joulupukillekin tulla ja sit muuttaa mielensä yhtäkkiä.

Exän nyxä on ihan samanlainen ja sentään jo yli 40 v :D Junnu on viettänyt kaikki joulunsa tavalla tai toisella isänsä kanssa (siis joko exä on tullut meidän joulunviettoomme tai junnu on mennyt isälleen) ja joka ainoa joulu sama juttu: exällä ja sen nyxällä on mennyt sukset ristiin jo joulun alla ja sitten se on aina arvuuttelua, missä junnu ja exä joulunsa viettää. Siitä huollimatta exällä ja sen nyxällä alkoi jo yhdeksäs yhteinen vuosi =)

pahoita mieltäsi..kaikki ei vaan ole juhlaihmisiä.Ahdistaa ajatus mennä *toisten nurkkiin*..vaikkakin tuttua sakkia.
Itse olin samanlainen(sillä erotuksella että menin kyllä jouluksi heille..yhden kerran)....en tuntenut oloani kotoiseksi mieheni kotona...

no..se vie aikaa...nyt eri juttu..

Juhlikaa joulua omassa sakissa..Kutsu on annettu....jos ei tule..on se hänen päätös.Ja älkää kyselkö pojaltanne miksi ei tullut jne....kamalaa alkaa selitteleen toisen puolesta

Se on vähän vaikeaa tuo ensimmäisten yhteisten joulujen suunnittelu. Muistan sen itsekin, kun isännän kanssa silloin nuorina yhteistä taivalta aloiteltiin. Olisi tehnyt mieli olla yhdessä, mutta toisaalta ei sitten halunnut vielä luopua lapsuudenkodin perinteistä ja tuntui vähän tunkeilulta mennä toisen kotiin kutsuttunakin, varsinkin ensimmäisenä yhteisenä jouluna. Siitä voi tulla erimielisyyksiä, ja sitten nuoret kokevat parhaimmaksi viettää joulun pääasiassa omien perheidensä luona.

Toivottavasti ei nyt kumminkaan eroa ole tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
seurustellu erään tytön kanssa vajaan vuoden. muutaman kerran tässä nyt käynyt. kutsuin tytön aattoillaksi tänne meille pukille pojan kanssa, lahjatkin ostin. nyt poika tuli äsken kotiin ja mä kysyin mihin aikaan tyttö tulee, poika vastasi, että ei tule, että hän on aika myöhään itse kotona ja sitten menee yöksi tytön luokse. ja sanoi vielä, että seki on niin oikukas tapaus, että olkoon sitten kotona jos ei passaa tulla, kun kovasti on kutsuttu. poika oli ajatellu, että viettäisivät yhteistä joulua tytön kotona ja meillä. niin kuin vanhin poikakin tekee avokkinsa kanssa. ja vielä ennen kuin joku tulee päätä aukomaan, niin ei ole ollut tytön kanssa mitään erimielisyyksiä niin olen kohdellu kuin omaa lastani. ja kuten tätä toistakin miniäämme. ja nyt on sellainen tunne, että poika on maksanut mökkivuokrat sun muut kun lähtevät lappiin uudeksi vuodeksi laskettelemaan, että jos tyttö nyt tekeekin niin että ensin on lähdössä ja sitten ei lähdekään taitaa tulla ero. tähän asti kun on nimittäin aikonut joulupukillekin tulla ja sit muuttaa mielensä yhtäkkiä.

:laugh: mä taidan olla vähän väsyny :ashamed:

No ompa kurja juttu. Jospa sen tytön vanhemmat ovat halunneet että tyttö viettää joulun perheen kesken, jospa heillä on ollut niin tapana. Olisi tyttö kyllä voinut siinä tapauksessa ajoissa kertoa ettei tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:

Sama täällä :laugh: :ashamed:

Miekin hetken aattelin, mut sit päättelin ap:n tarkottavan jotia muuta kuin sitä ihteensä :laugh:

Samaa piti just kirjoittaa!! Toi pisti silmään heti :laugh: :laugh: :ashamed:
Sorry, ap.
Mutta aika kinkkinen tilanne, nuoret neidit nyt tuppaa oleen aikas tuittupäisiä, elä ota liikaa aatoksen alle eläkä pilaa omaa aattoas tuommoisella :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Päästäisitkös itse ilomielin poikasi pois kotoa aatoksi?

Voihan olla, että tyttö haluaisi, vaan velvoitteet olla kotona, kun kerran joulu on "perhe"juhla...
kyllä mä olisin päästänyt, en ole kehottanut mihinkään. olen vaan kyjsynyt suunnitelmat. ja pojalla ja tytöllä oli ensin suunnitelma, että olisivat olleet molemmissa ensin täällä pukilla ja sitten menneet sinne pukille. ja kun tää ny on tytöllä vähä jatkuvaa temppuilua joka asiassa. ja kauheaa uhkailua, jos poika vaikka vainviis minuuttia myöhästyy sovitusta ajasta.

Kaksi mahdollisuutta tulee mieleen; joko tyttö on valmistelemassa eroamista pojasta eikä halua enää "sukujuhliin" osallistumassa tai sitten on raskaana eikä uskalla näyttäytyä ettei jää kiinni... (graavilohesta ja glögistä esim. kun pitäisi kieltäytyä ja jos on vaikka pahoinvointia)

Sinä oot suunnitellut asiat valmiiksi, jos miniäntekeleellä oli omat suunnitelmat? Vaikka olisi halunnut viettää aaton oman perheensä luona? Mut ei tuo kovin fiksua ole, ensin lupaa sit peruu. Paitsi jos ap ei ole tehnyt omia johtopäätöksiä kuten mun anopilla on tapana tehdä? Miellyttävää joulua kaikille

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä oot suunnitellut asiat valmiiksi, jos miniäntekeleellä oli omat suunnitelmat? Vaikka olisi halunnut viettää aaton oman perheensä luona? Mut ei tuo kovin fiksua ole, ensin lupaa sit peruu. Paitsi jos ap ei ole tehnyt omia johtopäätöksiä kuten mun anopilla on tapana tehdä? Miellyttävää joulua kaikille

Minä en siis ole suunnitellu mitään kenenkään puolesta kutsun esittänyt olen. Mulle on ihan sama missä tyttö joulun viettää. Pojan puolesta tuli paha mieli. Koska koko kuukauden on tyttö antanut ymmärtää että molemmissa paikoissa ollaan. Myös sen olisin hyväksynyt että poika olis ollu tytön kotona joulum mutta poika ei halua nyt koska tyttö toimi hänen mielestään väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Juu onhan tuo vähän tympeetä, että mieltä muutetaan yks kaks ja vielä ilman mitään järkevää syytä. :/
niin ei poikakaan olis ollu moksiskaan, jos olis heti sanonut, että ei tule tänne pukille, että ollaan molemmat kotona pukin käynti aikana. tai siinä vaiheessa poika olis varmaan sit suostunut menemään sinne pukille, mut kun olivat sopineet jo kauan sitten ja vielä viimeksi lauantaina itse sanoi, että ollaan molemmissa paikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Juu onhan tuo vähän tympeetä, että mieltä muutetaan yks kaks ja vielä ilman mitään järkevää syytä. :/
niin ei poikakaan olis ollu moksiskaan, jos olis heti sanonut, että ei tule tänne pukille, että ollaan molemmat kotona pukin käynti aikana. tai siinä vaiheessa poika olis varmaan sit suostunut menemään sinne pukille, mut kun olivat sopineet jo kauan sitten ja vielä viimeksi lauantaina itse sanoi, että ollaan molemmissa paikoissa.

Neidillä taitaa olla hitusen ailahtelevainen luonne.... valitettavasti se saattaa vielä jonain päivänä kosahtaa sen omaan nilkkaan...

Yhteistyössä