Tulistuva lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitivaan

Vieras
Onko kellään tällaista lasta?
Kertoisitteko minkälainen lapsenne on ja kuinka elämänne sujuu? Millaisissa tilanteissa lapsi hermostuu jne...
Itse alan olla väsynyt meidän tilanteeseen ja lapsen käytös vaikuttaisi tulistuvalta. Apua olen jo lähtenyt hakemaan, mutta en tiedä kuinka kauan aikaa se vie, että kunnon apu saadaan.

Meillä on ollut aina tulistuva lapsi. Nyt jo 4v tyttö. Mikään ei ole hyvin. Joka aamu herätessään huutaa, pukeminen on hankalaa. Jos leikit ei mene mielensä mukaan tulee nyrkistä. Jos joku lapsi oikein ärsyttää lastamme niin saattaa käydä kurkkuun kiinni. Olen itsekkin tulistuva joten olen tottunut tähän tilanteeseen. Mut tutkimuksiin nyt kuitenkin mennään. Vuoden verran ollaan odotettu pääsyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 15:26 Vieras kirjoitti:
Meillä on ollut aina tulistuva lapsi. Nyt jo 4v tyttö. Mikään ei ole hyvin. Joka aamu herätessään huutaa, pukeminen on hankalaa. Jos leikit ei mene mielensä mukaan tulee nyrkistä. Jos joku lapsi oikein ärsyttää lastamme niin saattaa käydä kurkkuun kiinni. Olen itsekkin tulistuva joten olen tottunut tähän tilanteeseen. Mut tutkimuksiin nyt kuitenkin mennään. Vuoden verran ollaan odotettu pääsyä.

Samanlaista meillä. Tuolit lentelee, nyrkkiä tulee ja mikään ei ole hyvin.
Mistä päin olette? Kauan tuo tutkimuksiin pääsy kestää....minä en jaksa odottaa noin kauaa enää, koska tilanne vain pahenee päivä päivältä.

Me ollaan Lahdesta. Käytiin aluksi yksityisellä lasten neurologilla joka teki lähetteen keskussairaalaan. Ja nyt vuoden odotettuamme sen saimme. Suomessa tehdään lasten neurologiset tutkimukset sairaalassa. Olisimme tehneet yksityisellä jos siellä tutkimuksia tehtäisiin. Me mennään viikoksi sairaalaan ja siellä tehdään kaikenlaisia tutkimuksia. Tavataan lääkäri kahdesti, psykologi ja toimintaterapeutti. aamulla tullaan sairaalaan ja illalla pääsee pois. Jos vikaa löytyy näitä jaksoja on enemmän voi olla jopa kolme viikkoakin kerralla.

Tosi pitkältä tuntuu tuo odotusaika. Toivottavasti me ei jouduta noin kauaa odottamaan.
Mulla on siis 5-vuotias poika ja vuosi tuntuu tosi pitkältä ajalta. Olisi niin hyvä saada asiat hyvin hallintaan ennen eskaria ja ainakin ennen kouluun menoa.
Tiedätkö yhtään minkälaisia nuo tutkimukset ovat?
Ja teillä siis epäilyksenä myös juuri tuo "tulistuva lapsi"?

Yhteistyössä