[QUOTE="aloittaja";26764686]Nyt on useampi vuorokausi kotona takana ja toistaiseksi ei ole helpottanut. Tuntuu, että koko elämä holdissa. Vauvallamme todettiin jokin puute leukalihasten toiminnassa ja niitä vahvistaakseni aina syötön aikana tarjoan ensinnä rintaa, sitten syötän aikaisemmin punppaamani maidon sormen ja pipetin avulla ja sitten pumppaan ylijäämämaidon. Kaiken tämän aikana esikoinen huutaa elämäntuskaansa korvaani ja yrittää sabotoida esim. vetämällä maitopumpun johtoa irti. Ihan vakavissani mietin, että tämä vauva oli virhe. Aivan ihana ja suloinen, mutta en minä häntä pysty hoitamaan tarpeeksi hyvin

[/QUOTE]
Voi rakas tuntematon äiti siellä ruudun takana. Haluaisin halata sinua ja kertoa, että kaikki kääntyy vielä hyväksi. Olet juuri nyt keskellä erittäin raskasta elämäntilannetta, ei siis ihme että olet poikki. Lisäksi hormonit ovat synnytyksen jälkeen aivan sekaisin jo imetyksenkin vuoksi. Ja tuo että kerroit saavasi nukuttua 4 h yössä, kuulosti pahalta. Eikö lasten isä ole paikalla hoitamassa lapsia että saisit nukuttua enemmän?
Minulla kuopuksen vauvavuosi on juuri päättynyt, lapset siis 1 v ja 3 v. Muistan hyvin tuon tyhjyyden tunteen vuoden takaa. Itse painoin menemään tuon ensimmäisen vuoden tuijottamalla vauvan ensimmäisen syntymäpäivän päivämäärää ja ajatellen, että sitten helpottaa. Nyt kun tuo päivä on vajaa kuukausi sitten ollut, alan huomata, miten kova henkinen stressi se on ollut. (Ja myös sen, ettei elämä nyt niin merkittävästi ole helpottanut, vilkas taapero ja uhmis esikoinen ovat aika yhdistelmä, tosin eri tavalla kuin vastasyntynyt ja 2v.) Minä olen nyt viime viikkoina miettinyt, että olisiko pitänyt jättää lapsiluku yhteen.. Toisaalta kuopus on aivan valloittavan rakastettava persoona ja olisi suuri sääli, jos häntä ei olisi.
Konkreettiset neuvoni ovat:
- Jakakaa isän kanssa hoitovastuu mahdollisimman pitkälle, isä esim. herää esikoisen kanssa aamulla ja sinä jatkat unia vauvan kanssa
- Nuku aina kun mahdollista!
- Käytä kaikki hoitoapu mitä saat, meillä lasten mummu on auttanut minua paljon
- Älä taistele imetyksen kanssa itseäsi mielipuolisuuteen saakka
- MUISTA, että tuo vaihe on lyhyt
Paljon paljon voimia sinulle!