Tummentunut ja muuttunut luomi ja kutina + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynnie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lynnie

Vieras
Olen rv 18. Tiedän että raskaus aiheuttaa hormonaalisia muutoksia naisessa mutta olen todella huolestunut. Kävin lääkärineuvolassa viime viikolla ja näytin rinnassani olevaa luomea lääkärille koska se on muuttanut raskauden aikana väriä eli tummunut, oli yhdesäs vaiheessa melkein musta mut nyt taas tummanruskea. Luomi on vähän koholleen noussut ja sen ympärillä on punertavaa. Lääkäri sanoi että luomi näyttää suht siistiltä ja että sitä pitää seurata. Tänään kun katselin telkkaria normaalisti olohuoneessa niin luomikohtaa alkoi syyhyttää aivan kamalasti. Ennen se ei ole kutissut. Pelottaa niin paljon että mulla on melanooma ja seuraava neuvola vasta 3 viikon päästä, en jaksais sinne odottaa.
Olen menossa sokeriarvojen vuoksi ensi viikolla äitiyspolille, voikohan siellä puhua tuosta luomesta ja näyttää sitä vai keskittyvätkö vain sokeriarvoihini?
Ahdistaa kovasti..miksi juuri nyt kun odotan vauvaa :(

Raskaana joillekin tulee hormonien vuoksi luomia enemmänkin. Varsinkin jos kyseessä on koholla oleva luomi, on todennäköisesti vaaraton. Mulla tuli noita varsinki imetysaikaan.

Mulla useat luomet nousi raskausaikana koholle ja poistatin loppuraskaudesta niistä pahimmat. Ne mitkä kohosivat ovat muuten edelleenkin koholla ja raskaudesta jo 3 vuotta. Mutta siis täysin vaaratonta oli. Hormoneihin vissiin liittyy vaikka lääkäri ei sanonut siihen juuta eikä jaata.