Tummista vaaleiksi värjänneet, vinkkejä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen vaalea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen vaalea

Vieras
Olen siis luonnostani tosi vaalea, mulla on ollut aina pitkät vaaleat hiukset. Sit sain jonkun sekoamiskohtauksen syksyllä ja ajattelin värjätä tummaks..eka vedin ruskealla kestovärillä (parturissa) --> tulos: kamalat, haalistuivat tosi nopsaan. Sen jälkeen tumman ruskealla kevytsävytteellä 2 kertaa, nyt hiukset ovat tumman ruskeat (suklaa) mutta eivät jotenki sovi mulle. Tekevät mut entistä väsyneemmän ja kalpeemman näköseksi. Kullanvaaleat hiukset oli sitä mitä kaipaan nyt kevättä kohden.

Mut antaakaas nyt hyvät siskot mitä vinkkejä ikinä keksitte miten onnistuu värjätä ihan tummista vaaleiksi.. mitään vetyperoksidi-lookia en halua, vaan luonnollisen vaaleat kultaan vivahtavat. Voiskohan parturista kysellä (itse en siis ala söhläämään) et miten onnistuu, kannattaako eka ottaa joku vaaleampi sävy (siihenhän tarvii värinpoiston) ja sit vielä kesällä ottaa uus värinpoisto johon se vaalea sävyksi ?

Suosittelen vaalentamaan raidoilla pikkuhiljaa. :)

Itse tehnyt kerralla blondauksen sekä punaisesta että ruskeasta takas vaaleaks ja ekasta tuloksena oli tipu tokasta jotakin muuta aivan karseeta.

Mutta kun mun mielestä hiusväri on vaihtuva väri, niin seuraavalla kerralla (joo, semmoinen siis tuli ja tulee varmaan vieläkin :xmas: ) osasin jo vaalentaa vähän kerrallaan ja siitä tuli tosi hyvä.

Kävin tosin parturilla, joten se osas tehdä sen nätisti. :)

on että annat kasvaa ton tumman pois. Parturissa ne voi tehdä värinpoiston mutta se rasittaa hiusta niin että vasta sitten näyttää terveeltä kunnes kaikki kuiva on kasvanut pois. eli sinuna odottaisin.

Mä suosittelen myös, että raidoilla pikkuhiljaa vaalennetaan. Hiukse kärsii vähemmän ja tällä minimoidaan värimogat. Ei kannata itse alkaa kotiparturiksi vaan mennä ihan oikeesti kampaajalle, muuten saattaa tulla todella enemmän vahinkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
on että annat kasvaa ton tumman pois. Parturissa ne voi tehdä värinpoiston mutta se rasittaa hiusta niin että vasta sitten näyttää terveeltä kunnes kaikki kuiva on kasvanut pois. eli sinuna odottaisin.

No mutta sittenhän täytyy kulkea hyvässä lykyssä pari vuotta huivi päässä jos hiukset ovat pitkät. :o On nimittäin T-O-D-E-L-L-A törkeän näköinen jos tummissa hiuksissa joku 7cm vaalea tyvikasvu.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:

No mutta sittenhän täytyy kulkea hyvässä lykyssä pari vuotta huivi päässä jos hiukset ovat pitkät. :o On nimittäin T-O-D-E-L-L-A törkeän näköinen jos tummissa hiuksissa joku 7cm vaalea tyvikasvu.

Samaa ajattelin... :whistle:

jep antaa kasvaa pois siis huh huh mikä neuvo..aloitat raidotuksella käyt ottamassa aina lisää ja siis jos sul pitkät ni suosittelen kampaajaa hupulla on niin vaikeeta ite tehdä ja laputus käy nopsaa kampaajalta!

voi ei mikä tyhmä olinkaan kun tummaks värjäsin..
taitaa olla aika vaaleaa saada se ihana väri takas..ja joo, mulla on pitkät hiukset, että en halua odotella et kasvais toi tumma pois ja sit vast laittas vaaleeta.

Ehdotan kanssa, että vaalenna hiuksesi raidoilla. Itse tein juuri näin. Kun vaalennetaan raidoilla, ei juurikasvuakaan tarvitse jatkossa vaalentaa, vaan sen voi värjätä värillä vaaleaksi. Tämä siis ei kuluta hiuksia läheskään niin paljon kuin vaalennus. Ota ekalla kerralla vähän reilummin raitoja ja jatkossa pyydä kampaajaa raidoittamaan vain tummat kohdat ja värjäämään juuren.

Varaa aikaa vaalennusprosessiin noin vuosi. Vaaleaa tulee nopeamminkin, mutta kaikkia hiuksia ei heti vaaleaksi saada.

näinhän se on, mut kai ite värjätessä tajuaa jo et kyllä sitä juurikasvua tulee, ja samalla tavalla sitä tulee vaikka kuinka raidoilla vähitellen vaalentelis, tulos on vielä sekavampi...

näinhän se on, mut kai ite värjätessä tajuaa jo et kyllä sitä juurikasvua tulee, ja samalla tavalla sitä tulee vaikka kuinka raidoilla vähitellen vaalentelis, tulos on vielä sekavampi...

No mulla ei ole ainakaan tapana pitää tyvikasvua et kyllä mä sen 2 vkon välein värjään. Ja muuten tulee ihan nätti silleen että raidottaa vaaleaa, ei tyvikasvu pistä silmään ollenkaan.

itse oon tehnyt tuon käsittelyn monesti,enkä enää ikinä.. nyt hiukset taas hyväkuntoiset. itse ostin kaupasta värinpoistoa ja vaalensin sillä. tarvitsin kolme vaalennuskertaa ja sitten vain vaaleeta väriä päähän. kait se noin raidoillakin onnistuu. vaalea väri kuitenkin syö hiusta tosi paljon,että minkätavan sitten päätätkin niin osta itselles tosi hyviä hoitotuotteita. tehohoitoo ja hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. jos sun hiukset ei oo kovin tummat voi parturikin suostua vaalentaan ne. mulle ei kukaan parturi suostunut.

Ala vaalentaa raidoilla. Käy kampaajalla, joka ei käytä raitoihin vaalennuspulveria, vaan ihan kunnon vaalennusraita-ainetta (PALJON hellävarasempi hiuksille, Esim. wellalla)

Onnistuiskohan tulos jos ensin tekis värinpoiston kampaajalla, joka laittas siihen sit jonku vaaleahkon sävyn päälle. Sit kesällä kävis uuden värinpoistoprosessin läpi ja laittas taas vaaleamman värin päälle

Kampaaja ei välttämättä suostu vaalentamaan kokonaan. Kun ei aina voi olla varma mitä siitä sitten tulee ja kuin paljon hiukset kärsii.. Mulle tehtiin kerran 3 värinpoistoa ja hiuksista tuli aivan tumman ruskeat, enempää ei vaalennut. Mutta sinuna menisin kampaajalle joka ammattilaisena ja sun tukan nähtyään osaa sanoa mikä viisainta.

Voi älä mene pilaamaan tukkaas värinpoistolla! Kampaajalle vaan ja pää täyteen raitoja folioilla. Tosi tiheeseen, niin vaalenee toooosi paljon ja tukka ei mene ihan purkaksi!

siis erikois vaalennus ainettako tarkoitat vaalennus-raita aineella?se kun on nyt vaan niin että se aine tarvii ihan samaa kamaa kun blonderi toimiakseen vaalennuksessa!

Alkuperäinen kirjoittaja jep kampaaja:
siis erikois vaalennus ainettako tarkoitat vaalennus-raita aineella?se kun on nyt vaan niin että se aine tarvii ihan samaa kamaa kun blonderi toimiakseen vaalennuksessa!

En, vaan olikohan se nyt Magmaa (saatopa olla toisnekin nimistä..) mut siis joka tapauksessa, sillä tulee tosi nättejä raitoja ja aivan taatusti parempi tukalle, kun joku tavan blondori kama.

ok no pitänee lampsia kampaajalle ja kysellä neuvoa.. toisaalta, onko järkeä alkaa vaalentaa jos hiuksista tulee niin huonokuntoiset? ehkä pitää sit kulkea ruskeatukkaisena jos pysyvät niin hyvässä kunnossa.. olen nimittäin nähnyt vaalennettuja hampputukkia, ei ikinä sellasta, olkoot väri mikä hyvänsä!
mulla ollut kuitenkin hyväkuntoiset hiukset!
toisaalta jos vaaleus on se "mun juttu", ni..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
ok no pitänee lampsia kampaajalle ja kysellä neuvoa.. toisaalta, onko järkeä alkaa vaalentaa jos hiuksista tulee niin huonokuntoiset? ehkä pitää sit kulkea ruskeatukkaisena jos pysyvät niin hyvässä kunnossa.. olen nimittäin nähnyt vaalennettuja hampputukkia, ei ikinä sellasta, olkoot väri mikä hyvänsä!
mulla ollut kuitenkin hyväkuntoiset hiukset!
toisaalta jos vaaleus on se "mun juttu", ni..

Ei siitä välttämättä hiukset niin älyttömän huonoon kuntoon mene. Tottakai vaalennus avaa hiusta ja tekee siitä huokoisen mutta jos hoidat oikein niin kyllä se pysyy ihan hyvänä. Ja se vaalennuskin tietty kohtuuden rajoissa.. Eli mä vielä korostan sitä että kannattaa raidoittamalla vaalentaa niin hius ei kärsi niin paljon. Ei välttis kestä jos vaalentaa kaiken kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs:
Onnistuiskohan tulos jos ensin tekis värinpoiston kampaajalla, joka laittas siihen sit jonku vaaleahkon sävyn päälle. Sit kesällä kävis uuden värinpoistoprosessin läpi ja laittas taas vaaleamman värin päälle

Näin mie tekisin. Nimimerkilää kohta värinpoisto päähän kun lapset menee unille :D

Mäkin oon tässä miettiny että värjäisin mun mustanruskeat hiukset vaaleammaksi. En kuitenkaan mitään valkosta peroksidiblondia halua, sillä en todellakaan kaipaa sitä järkyttävää tummaa juurikasvua enkä sitä heinämäistä kuivaa koostumusta latvoille. Haluaisin siis moniväriset, vaaleanruskeat, luonnolisen näköiset hiukset. En kuitenkaan usko että hiukseni pitäisivät niinkään siitä että tekisin pari värinpoistoa ja värjäisin sitten vielä vaaleaksi, sillä hiukseni ovat normaalisitkkin aika paksua heinämäistä tyyppiä. Ja en myöskään haluaisi laittaa niin paljon rahaa hiuksiini kampaajalla jollei se sitten edes tule näyttämään hyvältä... :/ Mites se pikkuhiljaa vaaleammaksi raidoittaminen? minkälaiset raidoist mahtaa tulla jos värjää vaaleanruskeaa mustanruskean päälle? näkyykö se ollenkaan vai tuleeko siitä oranssia tai kusenkeltaista? onko jollakin kokemusta?