tunnetko epäonnistuneesi naisena jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naikkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naikkonen

Vieras
te ketkä ette osaa leipoa tai tehdä ihan tavallista kotiruokaa,
tunnetko koskaan huonommuutta muita naisia/äitejä kohtaan ketkä osaavat leipoa ja tehdä ruokaa?

jos en osaisi leipoa enkä tehdä ruokaa niin opettelisin ihan varmasti, se on mielestäni yksi naiseuden merkki

Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi naiseuttani minkään yhden tai kahdenkaan taidon mukaan. En koe, että naisellisuutta määrittää mikään yksittäinen teko tai taito, eikä miehekkyyttäkään.

Osaan kyllä tehdä ruokaa, mutta pääasiassa mies kokkaa. Leiponut olen joskus opiskeluaikoina muutamia kertoja, sen jälkeen ei ole tullut pahemmin tarvetta. En siis ole kummoinen leipuri. En ole kokenut tämän mitenkään vaikuttavan naiseuteeni, enkä tunne kateutta tai huonommuutta. Opettelen leipomaan sitten paremmin, jos koen sille tarvetta. Toki arvostan noitakin taitoja muissa ihmisissä.

Tuntisin itseni uusavuttomaksi ihmiseksi jos en mitään osaisi kettiössä tai muuten kotona tehdä muttei sillä mitään tekemistä naiseuden kanssa mielestäni ole.
Kyllä aikuisen miehenkin pitäisi osata jotain perustaitoja kuten edes auttavasti laittaa ruokaa ja leipoa, ommella nappi, kuurata vessa ja niin edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Mun mielestä tuolla asialla ei ole naiseuden kanssa mitään tekemistä. Onko uraa tekevä nainen jotenkin vähemmän nainen kuin hellan edessä seisova Justiina??

eikö "uraa tekevät" naiset sitten osaa kokata tai leipoa, tekeekö leipomis taidot naisesta "hellan edessä seisovan justiinan" ?

Alkuperäinen kirjoittaja no ei sitten:
mitä on tavallinen kotiruoka? Sitäkin on nykysin niin moneen lähtöön....

tavallista kotiruokaa on keitetyt perunat ja kastike, tai perunamuusi ja lihapullat... ;)
en tarkota kotiruualla nyt niitä sunnuntai päivällisiä monen tunnin kokkailuilla, vaan sitä ruokaa mikä väsätään töiden jälkeen pikaisesti

Minusta on jotenkin vanhanaikaista yhdistää ruuanlaittotaitoa naiseuteen, ei se liity siihen mitenkään. Nykyään parhaat kokit on miehiä. Mutta minusta on hyvä jos perheessä joku osaa laittaa kotiruokaa. Valmis-tai noutoruuan syöminen tulee pidemmän päälle kalliiksi. B)

Alkuperäinen kirjoittaja naikkonen:

tavallista kotiruokaa on keitetyt perunat ja kastike, tai perunamuusi ja lihapullat... ;)
en tarkota kotiruualla nyt niitä sunnuntai päivällisiä monen tunnin kokkailuilla, vaan sitä ruokaa mikä väsätään töiden jälkeen pikaisesti

mut se voi olla esim. wokkia, pastaa...perunoiden keitossa menee huomattavasti enempi aikaa kuin jossain wokissa.

Just näin, oikeaa kotiruokaa toden totta on juuri perunat ja kastike + lihapullat, mitä naikkonen tossa yllä kirjoittaaakin! Ei mitkään leikkeet, pihvit yms. oo sitä tavallista....
Kyllä musta vähän oudolta tuntuis, jos en mitään osais leipoa tai laittaa ruokaa... Tänään leivoin ihanaa suklaakakkua ja 2 käärötorttua, joiden välissä oli vaniljarahkaa ja dajmia paloiteltuna. :)

HERRRRRRKULLISIA<3

mut se voi olla esim. wokkia, pastaa...perunoiden keitossa menee huomattavasti enempi aikaa kuin jossain wokissa.

jep, voi lla sitä wokkia tai pastaa tai mitä vain, kotiruoaksi en laske valmisruokia jotka lämmitetään mikrossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
En tunne epäonnistuneeni naisena, mutta kyllä se aina juhlien aikaan ottaa päähän, että oon kädetön leipuri.

Ja kuinka paljon enemmän maksaa ja maistuu pahemmalta. Ostahan kirja ja opettele. Kukaan ei voi olla noin onneton ettei osaa lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhattaituri:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
En tunne epäonnistuneeni naisena, mutta kyllä se aina juhlien aikaan ottaa päähän, että oon kädetön leipuri.

Ja kuinka paljon enemmän maksaa ja maistuu pahemmalta. Ostahan kirja ja opettele. Kukaan ei voi olla noin onneton ettei osaa lukea.

hei jos sil ei oikeesti oo käsiä. Älä kiusaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Mun mielestä tuolla asialla ei ole naiseuden kanssa mitään tekemistä. Onko uraa tekevä nainen jotenkin vähemmän nainen kuin hellan edessä seisova Justiina??

Myös uraaa tekevät nasiset leipovat ja tekevät kotiruokaa kun ei haluta lisäaineita.

En tunne epäonnistuneeni, ei se ole mikään naiseuden mitta. Mä osaan tehdä ruokaa, ja osaan leipoakkin jos haluan, mutta kun mä inhoan leipomista. Ruuanlaitto on välttämätön paha, mutta onneks mieskin on nyt oppinut tekemään ruokaa (ja jopa tykkää siitä) niin mun ei enää aina tarvitse tehdä.

Me ei näemmä sitten koskaan syödä kotiruokaa, kun ei ikinä tehdä perunoita ja kastiketta, tai siis kastike tarvittaessa tehdään pussista, eli ei kotiruokaa. Mutta pussikastikettakaan ei olla käytetty ainakaan puoleen vuoteen. Kyllä meille mm. pihvi on ihan tavallista arkiruokaa.

En siltikään tajua mitä tällä on tekemistä naiseuden kanssa. Kuten joku sanoi, ehkä enemmän uusavuttomuuden kanssa. Mutta leivota meillä ei siltikään kuin todella harvoin, sillä kumpikaan ei erityisesti tykkää pullista ja kakuista. Kylässä joskus kiva syödä, mutta emme kaipaa niitä kotona niin paljon, että olisi vaivan arvoista alkaa tekemään.

naisen kuuluu osata tehdä ruokaa vaikka ei siitä tykkäisikään

olen sitä mieltä että kun miehillä on armeija naisille kuuluisi olla jonkinlainen kotitalouskoulu että kaikki oppisivat tekemään ruokaa

olen sitä mieltä että kun miehillä on armeija naisille kuuluisi olla jonkinlainen kotitalouskoulu että kaikki oppisivat tekemään ruokaa

No hyvä, että naiselle riittää, että OSAA tehdä ruokaa. Kyllä mäkin osaan, mies silti yleensä tekee.

Miehet selviävät armeijalla, joka kestää alle vuoden.
Naisten pitäisi käydä talouskoulu, opetella tekemään ruokaa ja tehdä sitä sitten loppuelämänsä.
Mitäs miehet tekevät, sen armeijan jälkeen?

Ruokaa osaan tehdä, ihan keittää perunatkin ja kastikkeen. Leiponut en ole, kun muutaman kerran elämässäni, kun ei vaan kiinnosta. Ehkä en siis osaa leipoa, mutta se ei ole häirinnyt mitenkään naiseuttani.

Yhteistyössä