Tunsitko sinä kiukun / ärtymyksen tunteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärhhhh

Vieras
vauvaasi kohtaan? Missä tilanteissa? Mikä helpotti kiukkuasi?

Välillä on oikein syyllinen olotila, kun aika ajoin olen ärtyisällä mielialalla vauvaani kohtaan. Kun hän on nyt urakalla lähtenyt liikkelle, niin kaikenlaiset kaappien penkomiset ärsyttävät minua, vaikka ei pitäisi ja toinen mikä harmittaa, on se, kun vauvalla on välillä näitä kitinäpäiviä.

Koen, että nyt alkaa nousta pintaan samanlaisia kiukun tunteita, mitä aikanaan koin ekan ollessa vauva ja sitten tulee paha mieli itsellekin, eihän nyt äiti saa omaa ihanaa pientä kohtaan tällaisia tuntea.

Myönnän, että aikanaan en ollut kovin kiva äiti ekalle tenavalleni, vaikka hän olikin vasta taaperoiässä. Nyt pitää oikein pinnistellä, etten muuttuisi samanlaiseksi monsteriäidiksi. Silloin saatoin antaa tuosta vain tukkapöllyjä ja luunappeja, jos en ollut tyytyväinen taaperon toimintaan tai vain sen takia, kun itsellä oli ärtynyt / vihainen olotila mistä sitten seurasi entistä pahempi syyllisyys, eihän noin saanut toimia.

minulla on punasoluja vähän liikaa virtsassa.Olen tuntenut kipua
oikealla puolella alavatsassa.umpisuolen kohdalla.umpisuoli
se voi olla,koska se on leikattu.

Ihan on normaaleja tuntemuksia. Oma lapsi oli vauvana ja taaperona haastava, ja niitä negatiivisia tunteita oli ämpärikaupalla. Ei se silti sitä tarkottanu etteikö lapsi ollu rakas ja ettenkö tehny kaikkeeni hänen hyvinvoinnin eteen. Mutta kukaan ei ole täydellinen. Mua ainaki autto tosi paljon se, että mä puhua pälpätin rehellisesti asiasta kaikille keitä kiinnosti kuunnella. Sai purkaa sitä oloa muuhun kuin lapsen kiusaamiseen. Että jos ajatukset alkaa muuttua teoiksi, niin sitte alkaisin huolestua enemmän ja hakisin apua.

Jos esikoinen on vasta taapero ja häille oot jo tukkapöllyä ja luunappeja antanut niin suosittelen hakemaan ammattiapua. Ei se meno usein tuosta helpotu, joten omat puutteelliset keinot hallita tilannetta on huono yhdistelmä, sekä ammattilainen pystyy mahdollisesti nopeastikin ohjaamaan sinut mielekkäämmälle suunnalle. Sopii varmasti muihinkin elämän osa-alueisiin.

Muuten olen kyllä itsekkin hermostunut pieneen lapseen.