Tunsitko sinä kiukun / ärtymyksen tunteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärhhhh

Vieras
vauvaasi kohtaan? Missä tilanteissa? Mikä helpotti kiukkuasi?

Välillä on oikein syyllinen olotila, kun aika ajoin olen ärtyisällä mielialalla vauvaani kohtaan. Kun hän on nyt urakalla lähtenyt liikkelle, niin kaikenlaiset kaappien penkomiset ärsyttävät minua, vaikka ei pitäisi ja toinen mikä harmittaa, on se, kun vauvalla on välillä näitä kitinäpäiviä.

Koen, että nyt alkaa nousta pintaan samanlaisia kiukun tunteita, mitä aikanaan koin ekan ollessa vauva ja sitten tulee paha mieli itsellekin, eihän nyt äiti saa omaa ihanaa pientä kohtaan tällaisia tuntea.

Myönnän, että aikanaan en ollut kovin kiva äiti ekalle tenavalleni, vaikka hän olikin vasta taaperoiässä. Nyt pitää oikein pinnistellä, etten muuttuisi samanlaiseksi monsteriäidiksi. Silloin saatoin antaa tuosta vain tukkapöllyjä ja luunappeja, jos en ollut tyytyväinen taaperon toimintaan tai vain sen takia, kun itsellä oli ärtynyt / vihainen olotila mistä sitten seurasi entistä pahempi syyllisyys, eihän noin saanut toimia.

Sinun tilanteessasi on varmasti äärimmäisen tärkeää että teet asunnosta kunnolla lapsiturvallisen. Ei minunkaan hermo kestä hakea lasta sataa kertaa sähköjohtojen kimpusta, siksipä ne on kaikki olleet piilossa kun joku lapsista on ollut ' siinä iässä'. Lisäksi laatikoissa on lapsilukot jne.

Nykyinen vauva on 3kk joten ei vielä mee laatikoille mutta kyllähän se joskus yöllä ärsyttää kun se ei vaan nukahda. Silloin laulaminen rauhoittaa minua itseäni ja toki aittaa lasta nukahtamaan samalla.
Ehkä sun kannattaa pitää jotain hyvää musiikkia taustalla soimassa ja laulelet mukana niin pysyt paremmalla tuulella. Tai keksit jonku muun rentoutuskeinon mikä toimii SULLA.

Ei ärsyttänyt vauvan kanssa, taaperon kanssa sen sijaan. Siis sellaisen 1-vuotiaan, jolla on kova tahto, mutta ei mitään halua totella kieltoja. Kerta toisensa jälkeen heitti esim. lautasen maahan pöydästä, niin raivostuttihan se.

Mut joo, vauvan kanssa oli leppoisaa :D