Tunteeko kukaan yhtään pientä silmälasipäistä lasta joka on muuten terve?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vastauksista! Tämä auttoi minua oikeasti ymmärtämään että ei se huono näkö automaattisesti tarkoita että olisi jotain muutakin. Ei vain ole omalla kohdalla sellaista vielä vastaan osunut.

[QUOTE="kysyjä";22145088]Kiitos vastauksista! Tämä auttoi minua oikeasti ymmärtämään että ei se huono näkö automaattisesti tarkoita että olisi jotain muutakin. Ei vain ole omalla kohdalla sellaista vielä vastaan osunut.[/QUOTE]

Hassua että olet ajatellut noin. Meitä huonosti näkeviä on kuitenkin niin paljon.. :)

meidän poika sai 4-vuotiaana lasit. nyt vuoden pitänyt niitä. lapsi on täysin terve, TODELLA harvoin pikku flunssaa tms.
en tunne yhtään silmälasipäistä lasta jolla olisi adhd tai joku muu sairaus. kaikki terveitä lapsia, mitä nyt huono näkö, hajataittoa, karsastusta ym. :)

Joo, tunnen yhden kenellä on kaihi leikattu vauvana ja nyt on lasit. Mutta ymmärrän ap:n kysymyksen. Itsekin vasta katsoin uudessa päiväkodissa yhtä pientä lasta jolla oli lasit, siis seurasin hetken aikaa lasta sillä silmällä että onko "muuten terve". Typerää varmasti, mutta tuli mullekin mieleen...

[QUOTE="juu";22145004]tunnen useitakin päiväkoti-ikäisiä :)[/QUOTE]

Peesi. Nyt kun mietin niin en tunne yhtäkään silmälasipäistä alta kouluikäistä, jolla olisi joku mainitsemistasi diagnooseista.

No en tunne ylipäätään lapisa , joilla silmälasit nyt, mutta tuohon autismiin nyt ei ainakaan liity huono näkö mitenkään, ellei sitten ole muutakin "häikkää"

Meidänkin esikoinen sai 3-vuotiaana lasit, toisessa silmässä vaan on paljon huonompi näkö kuin toisessa. Muutoin on terve, ja monessa asiassa taitavamapi kuin ikäisensä. Nyt siis 6v.

tumblr_kzapuj0Kp41qa7qulo1_r1_500.png

mun tyttäerellä oli silälasit 3v-11vuotiaakis, karsatuksen takia ja hänellä ei ole mitään vammaa. Meidän nyt 10v pojalla on myös lasit, olut jo 3 vuotiaasta asti, hänelläkäään ole muta vikaa kuin tuo karsastus.
en ymmärrä miten sä yhdistät lasit vammaisuuteen?

Yhteistyössä