Tunteeko sen sitten kun lapsiluku on täynnä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
2 tuntuu todella hyvältä tällä hetkellä, mies ois jo valmis vaikka sterilisaatioon. Kolmas lapsi tuntuisi jo niin vaikealta > asunto, auto jne
Silti välillä käy mielessä että jos vielä joskus...:whistle:
Tiesittekö / tunsitteko te kun lapsiluku oli täynnä ja pysyikö päätös?

No ei tunnu vieläkään varmalta, että onko täynnä vai ei, vaikka kaikki seikat puhuu jo vauvaa vastaan (raha-asiat, talo auttamatta pieni jo tällekin porukalle, auto jää pieneksi jne). Meillä 5 lasta.

Meillä se varmistui sen jälkeen, kun oltiin tehty vielä kerta kiellon päälle - vaikka kuopuspoju nyt vähän yllärivauva olikin =) Eli sitten ainakin olimme ihan varmoja, että meidän lapset ovat tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Meillä se varmistui sen jälkeen, kun oltiin tehty vielä kerta kiellon päälle - vaikka kuopuspoju nyt vähän yllärivauva olikin =) Eli sitten ainakin olimme ihan varmoja, että meidän lapset ovat tässä.

Montako teillä on? :)

ekan jälkeen tuntui että tääkin riittäisi mutta nyt vahva tunne että toinen vaan sen takia että esikoiselle sisarus ja siinä ne sitten on...

nyt toista odotan ja edelleen tunne että tää on vika.... ei lapsissa vikaa ole vaan raskaudessa ja synnytyksessä.

En oo ihan varma tunteeko sen ihan varmaks koskaan. Neljä vuotta sitten olin ihan varma että silloiset kolme lasta riittää.
Mieli kuitenkin muuttui ja kuudes syntynee keväällä mikäli kaikki menee niinku pitää.
Tiiä sitten olisko se lapsiluku sen jälkeen täysi :D

Kyllä tuntuu. Aina on tuntunut kaksi sopivalta, ja kun kaksi oli kasassa, tuli tunne, että perhe valmis. Nyt ikääkin sen verran, että päätös pitänee. Sterilisaatiosta emme silti edes ole keskustelleet. Mutta viisivuotisen kierukan olen "uskaltanut" ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Kyllä tuntuu. Aina on tuntunut kaksi sopivalta, ja kun kaksi oli kasassa, tuli tunne, että perhe valmis. Nyt ikääkin sen verran, että päätös pitänee. Sterilisaatiosta emme silti edes ole keskustelleet. Mutta viisivuotisen kierukan olen "uskaltanut" ottaa.

Juu, ei meilläkään tuo sterilisaatio tosiaankaan ajankohtainen ole koska ikä ei riitä vielä. Mies lähinnä vitsaillut koska on niin varma.

Eikä meilläkään vielä haikalla tarvitse koska aikaahan ois vaikka 20 vuotta

Kyllä mulla on ainakin varmuus siitä, että meidän lapset on kaikki tässä. Ennen, vaikka mukamas samoin että ei enempää, niin silti oli sellanen pieni "kutina" koko ajan että jos kuitenkin joskus vielä...vaikka käytettiinkin ehkäisyä ( todella onnistuneesti... :whistle: ) Nyt sellaista tunnetta ei ole tullut kertaakaan vaikka pojat on melkein 2-v.

Meillä kyllä nää kolme riittää. Kahta olin aina aatellu, mut sitte tuli vielä molemmille vauvakuume ja tehtiin kolmas.
On vahva tunne että ei enempää;ei yhtään haluta aloittaa alusta taas. Tää on hyvä näin. :)
Sterilisaatio on tehty mulle.

Ennen viimeistä tuntui aina siltä, että "ehkä vielä", mutta kun sain viidennen syliini laitoksella tuli tunne, että kaikki lapseni on nyt kotona. Eli lapsiluku on täynnä

Yhteistyössä