Tunteet ja ajatukset hämmentää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin oleva vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekaisin oleva vierailija

Vieras
En osaa ottaa tätä asiaa keskuteluun kenekään ystävän kanssa, koska olen itse niin hämmentynyt. Olen jo kypsä, aikuinen nainen. Vuosia sitten eronnut. Aina ollut miehen kanssa pari- ja seksisuhteessa. Siis äkkiseltään sanottuna täysin hetero.
Ja nyt jo jonkin aikaa, eräs minua ainakin 10 v nuorempi nainen saa ajatukseni sekaisin.
Näemme kerran pari viikossa työn parissa. En tiedä mitään hänen parisuhteestaan, eli onko sitä tai suuntautumisestaan. Välillä hän on etäinen, eikä ota kontaktia, välillä hän tulee työpisteeseeni, mutta minä olen tuppisuuna. No nyt ollaan viimeaikoina kyllä puhuttu, ihan työstä tai niitä näitä. Hän on siis tullut useammin työpisteeseeni. Hän on vaan jotenkin niin kiinnostava, seksikäskin, no työvaatteet ei ole seksikkäät, mutta.. Edellisessäkin työvuorossa kävi luonani useammin ja no näytti niin hyvältä.
Tuntuu, kun hän flirttailisi, mutta jos olenkin väärässä, jos hän on vaan ystävällinen, kuten hänen rooliin kuuluu. Toisaalta huomaan hänen vilkuilevan ja katsovan, kuten itysekin välillä teen. Joskus olen huomannut hänen kääntyvän katsomaan perääni.
On jotenkin niin hämmentävää, olla ihastunut. Toisaalta tekee mieli jotenkin tunnustaa, että hän vaikuttaa ajatuksiini, toisaalta ei tule mielleenkään ottaa asiaa puheeksi ( ja vaikuttaa yhteistyöhön työssä), kun en edes itse ymmärrä tuntemuksiani tai tajua, mitä oikeastaan haluan.
Onko joku muu kokenut vastaavaa? Mitä teit? Luultavasti en tee mitään, mutta mitäs jos tämä oliskin joitain kokemisen arvoista, kannataako heittää tilaisuus menemään vain, koska ei uskalla katsoa? Mitenkähän saisin tunteistani tolkkua?

Joo en mene tunteista tai ihastuksesta puhumaan. Mutta paha se on kyllä parisuhdeasioista tai vastaavista keskusteluakaan aloittaa, työ on sellaisessa ympäristössä, ettei siellä sellaisia asioista voi puhua. Mutta jotain kemiaa täytyy olla, kun kerran minun ajatukset menee näin sekavaksi.

Jaa miehillä ei koskaan ole ne omat ajatukset seksisin? Toki, ei me naiset varmasti helppoja olla. Eikä miehetkään..
Minua nyt sekottaa se, etten oikein tiedä, voinko ihastua toiseen naiseen ja jos kerran voin, niin miten sitä tunnetta pitää käsitellä ja mitä tehdä vai ei mitään.

Yhteistyössä