Tuntuuko kenestäkään muusta, että näillä uskovaisilla ei oo ihan kaikki inkkarit kanootissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ateisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ateisti

Vieras
Höpötetään ja kirjoitetaan siitä jeesuksesta kokoajan... Jeesus pelastaa jne jne... Siis ei käy mun mielestä ihan täysillä noi tyypit. Ymmärrän uskovaisia jotka uskovat jumalaan, mutta toi höpöttäminen ja se, että juttu on ihan joka hetki tekemisissä ja elämässä mukana :o

Mä en vaan tajuu...

en minäkään ymmärrä, ja ei ole kaikki muumitkaan laaksossa
ne on höpöttänyt ja liimaskellut niitä "jeesus tulee, oletko valmis" lappuja jo kymmeniä vuosia, missä se viipyy? en ole vielä törmännyt

minä kyllä uskon, mutta joku järki siihenkin hommaan

minusta se on niin että jos uskovainen kuolee 20v liikenneonnettomuudessa, vaikkapa itse luisui tieltä liukkaalla. niin jos olis jumala olemassa niin ei hän ois kuollu mut kuoli kuitenkin. ei siis jumala pelastanu vaan suorastaan jätti varjelematta. en tykkää siitä että kokoajan hehkutetaan jumalaa yms.

Joidenkin uskovaisten jutut on niin korkealentoisia, tai sitten olen vain tyhmä, mutta vaikka lukisin niitä paatoksia kuinka ajatuksella, niin en vain tajua, mitä niissä sanotaan tai miten ne liittyy siihen, mitä joku kysyi alunperin. :xmas:

Mä en tajua horoskooppeja. Ja niitä on joka halvatun lehdessä ja ihmiset lukee niitä ja miettivät että olenkohan mä nyt perinteinen oinas tai kaksonen tai mikä sitten onkaan.

Mä en vaan tajuu....

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä en tajua horoskooppeja. Ja niitä on joka halvatun lehdessä ja ihmiset lukee niitä ja miettivät että olenkohan mä nyt perinteinen oinas tai kaksonen tai mikä sitten onkaan.

Mä en vaan tajuu....
Sä oot juurikin asian ytimessä! Niihän se on, yksi ei tajua yhtä asiaa, toinen taas ei toista. :)

Tuo nyt vasta omituista ajattelua on, että uskova ei voisi kuolla. Elää ikuisesti -tarkoittaa kuoleman jälkeistä aikaa. Uskovan perheen lapsi voi kuolla vaikka vauvana. Jokaisella meillä on täällä on määrätty tietty elinaika ja sen jälkeen kuolemme tavalla tai toisella.

En ymmärrä uskovaista joka on tunkemassa Jeesusta joka toiseen lauseeseen vaikka tietää ettei se ympärilla olevia ihmisiä kiinnosta. Enkä kyllä sen paremmin ateistiakaan jonka on pakko kokoajan toitottaa ettei mitään jumalaa ole vaan kaikki on heikkojen ihmisten vuoksi kehiteltyä satua, varsinkin jos seurassa on uskovaisia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
mä en ymmärrä enää ateisteja, ne kun luulee, että kaiken täytyy pyöriä niiden navan ympärillä. ja kun ne ei uskontoa hyväksy, niin päiväkodeissa yms. pitäis toimia niiden sääntöjen mukaan.

Suomessa kirkko ja valtio ovat erillään, joten olisi ihan loogista että uskonnollinen kasvatus kuuluu vanhemmille ja muille läheisille, sekä seurakunnalle, eikä esimerkiksi koululle tai päiväkodille.

Mutta ap:n kysymyseen, en usko että uskovaisilla on tavallista vähemmän muumeja laaksossa. (Vaikkakin eräässä dokumentissa mainittiin, että uskovaisten joukossa on tilastollisesti enemmän skitsofreenikkoja kuin väestössä keskimäärin, mutta syy- ja seuraussuhde ei taida olla sellainen, että uskonto olisi syy skitrofreniaan, vaan että ihminen hakee lohtua uskonnosta).

Jokaisella ihmisellä on omat uskomuksensa ja uskonsa, kovin eri tyyppisiin asioihin vain. Mä en koe, että se mihin muut laskevat uskonsa ja lohtunsa olisi minun määritettävissä mitenkään.

Kyllä mun lapset voi osallistua noihin juttuihin tarhassa, kun tiedän ettei päiväkodin tädit ole justiinsa noita hörhöjä ja höpötä uskosta lapselle päivästä toiseen...

Minustakin on outoa, että väkisin tuputetaan omaa totuutta ainoana oikeana. Toisaalta on helppo ymmärtää, että jollekin tärkeä asia on sellainen, jonka haluaa jakaa muidenkin kanssa.

Mutta, mutta...

Mulle on ihan sama mitä mihinkin uskontokuntaan kuuluvat keskenään juttelee. Mutta kieltämättä alkaa korventamaan jos niitä "totuuksia" aletaan suoltamaan heille jotka eivät samaan usko. Ja varsinkin silloin kun toinen on kriisissä niin on suorastaan ala-arvoista alkaa syöttämään omia uskonnollisia näkemyksiään toiselle.

Mua rasittaa ihmiset, jotka tuputtaa uskoantoaan (oli se sitten mikä tahansa) jatkuvasti muille, mutta ihan yhtä lailla rasittaa ateistit jotka jaksaa jauhaa joka välissä siitä miten tyhmää on uskoa johonkin. Kukin ajatelkoon miten haluaa!

Yhteistyössä