Tuntuuko kenestäkään muusta, että näillä uskovaisilla ei oo ihan kaikki inkkarit kanootissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ateisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua rasittaa ihmiset, jotka tuputtaa uskoantoaan (oli se sitten mikä tahansa) jatkuvasti muille, mutta ihan yhtä lailla rasittaa ateistit jotka jaksaa jauhaa joka välissä siitä miten tyhmää on uskoa johonkin. Kukin ajatelkoon miten haluaa!

Toisaalta moniko ateisti seisoo kadulla pysäytellen ohikulkijoita kertoakseen siitä kuinka ihanaa on olla ateisti?
Yksikään ateisti ei ole soittanut ovikelloani kertoakseen siitä mihin uskoo. Tai yksikään ateisti ei ole lohduttanut mua surun tullen omalla ateismillaan. Mutta mut on pysäyttäneet kadulla ( tai ilmestyneet oveni taakse ) eri kristillisiin lahkoihin kuuluvat henkilöt, jehovan todistajat ja hare krishnat. Surun aikaan olen saanut viestejä uskovaisilta joissa he ovat tarjonneet Jessen tai jehovan apua. Ja voi niitä lukuisia viestejä jossa uskovaiset ovat kertoneet rukoilevansa puolestani.

Mua rassaa se tuputtaminen mitä jotkut uskovat harrastaa. Uskokoon kukakin mihin haluaa tai olkoon uskomatta mutta sais kunnioittaa toisen yksityisyyttä,koska mun mielestä se on yksityisasia mihin uskoo ja minkä verran. Tuputtaa ei tarvi. Eiköhän jokainen itse hakeudu sitten sellasiin ympyröihin jos alkaa asia kiinnostaa niin paljon. Ja sitten se, että koko ajan on siitä omasta uskomisestaan äänessä, niin pakkoko sitä on koko ajan joka puolelle "todistaa", eikö riittäisi niissä omissa ympyröissä "todistaminen". Mulle riittää ihan normi systeemit,mikään lahkot ei kiinnosta pätkääkään. Ahdistaa vaan jos koko ajan "painostetaan" ja kysellään yms

Eikun niillä ei ole kaikki enkelit pilven päällä. :D No kukin kuitenkin tavallaan. Tuputuksesta mä en tykkää, en uskovien, en ateistien. Tuputus on saatanasta! Eri asia jos kysyy.

Ei kaikki uskovaaset ole tuollaasia. Mä tiedän moniakin uskovia ihmisiä enkä edes aina muista, että ovat uskossa. Eivät he uskoa mulle tuputa ja puhu uskosta. Mun täti on ollut uskossa jo kauan, mutta ikinä hän ei ole mulle siitä puhunut. Joulukortit saattaa olla uskonollisia ja joskus teininä sain lahjaksi esim. rukouskirjan. Ei ne mua haittaa ja tallessa pidän niitä kirjoja jo ihan tunnesyistäkin.

Mua taas rasitatte te kirkkoon kuuluvat tapakristityt, jotka tuomitsette ne jotka haluavat elää uskoaan todeksi joka päivä. Haluatte tulla vihityksi kirkossa ja että lapsenne kastetaan, vaikka itse usko ei kiinnosta teitä pätkääkään. Haluatte että noissa elämänne tärkeissä tilanteissa pyhyys hipaisee elämäänne, mutta muuten haistatatte sille pitkät. Se jos mikä on tekopyhää!

Johtuiskohan se tuputtaminen sellaisesta pikku jutusta kuin se että uskovaiset haluaa että tulette uskoon, pelastutte ettekä joudu helvettiin. Että ihan vain näin pieni juttu...

Mun mielestä usko on henkilökohtainen asia. Sellanen ihminen joka ylistää ja paasaa muiden edessä, on olevinaan pyhä ja siunattu, parempi kuin ihminen joka ei usko, on aika teennäinen. Ja myös siinä kohtaa kun toinen ilmoittaa ettei halua kuulla uskonasiota, pitäisi ymmärrtää lopettaa.

Lienee sanomattakin selvää ettei kaikki edes halua ymmärtää demoneita, saatanoita ja Jumalan armoa. Koska se kuulostaa niin absurdilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Johtuiskohan se tuputtaminen sellaisesta pikku jutusta kuin se että uskovaiset haluaa että tulette uskoon, pelastutte ettekä joudu helvettiin. Että ihan vain näin pieni juttu...

Mutta miksi jotkut ei voi uskoa, että ei kaikkia kiinnosta. Mä en usko noihin juttuuhin joten mitä pelastusta mä kaipaan helvetiltä jota ei mun ajattelun mukaan edes ole.

Mun puolesta jokaanen saa uskoa mihin haluaa, vaikka naapurin muorin puutarhatonttuun, mutta ei sitä uskoa tarvitte väkisin yrittää tuputtaa muille. Mä ainakin tuun toimeen uskovien ihmisten kanssa kun voidaan olla asiallisesti eikä toinen tuputa yhtään mitään. Voihan sitä kertoa uskosta jne. mutta väkisin tyrkyttäminen riepoo.

Sellainen pieni juttu, että kaikille ei mitään helvettiä ole olemassa, joten ei tarvitse pelastustakaan.
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Mua taas rasitatte te kirkkoon kuuluvat tapakristityt, jotka tuomitsette ne jotka haluavat elää uskoaan todeksi joka päivä. Haluatte tulla vihityksi kirkossa ja että lapsenne kastetaan, vaikka itse usko ei kiinnosta teitä pätkääkään. Haluatte että noissa elämänne tärkeissä tilanteissa pyhyys hipaisee elämäänne, mutta muuten haistatatte sille pitkät. Se jos mikä on tekopyhää!

Tää on kyllä enemmän kuin totta, ja tän tekstin jälkeen oli joku kirjoittanut että usko on henkilökohtainen asia, ei se ihan niinkään ole, vaan joka uskoo niin takuulla haluaa jakaa sen muidenkin kanssa, ja sitä kauttahan on selvää kuka on uskossa todella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Tää on kyllä enemmän kuin totta, ja tän tekstin jälkeen oli joku kirjoittanut että usko on henkilökohtainen asia, ei se ihan niinkään ole, vaan joka uskoo niin takuulla haluaa jakaa sen muidenkin kanssa, ja sitä kauttahan on selvää kuka on uskossa todella.

Miks sitä pitää toitottaa "minä olen uskossa todella!!!" Eiköhän ne jotka sen halua tietää, näkee sen messuissa ja palveluksissa tai tapaamisissa missä lie käyttekään..

Useimmiten kai se johtuu tuosta. Suotavaa silti olisi, että myös uskovaiset kunnioittaisivat toisin ajattelevia ja ymmärtäisivät, mitä "kiitos, mutta ei kiitos" tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
mä en ymmärrä enää ateisteja, ne kun luulee, että kaiken täytyy pyöriä niiden navan ympärillä. ja kun ne ei uskontoa hyväksy, niin päiväkodeissa yms. pitäis toimia niiden sääntöjen mukaan.

Mä en ymmärrä miks uskovaisten pitää tunkea soopansa muitten elämään. Perustakoot omia päiväkotejansa jos haluavat jeesuksen ohjelmanumeroksi. Pitääkö yleiset, kaikille avoimet laitokset ja instituutiot uhrata kirkon aivopesuohjelman toteuttamiseksi?

Nimenomaan siitä voi päätellä, etteivät ole ihan järjissään :D Kun oikeasti moiseen uskovat, ihan tosissaan :laugh:

Niin siis Jumalastahan saa puhua, mutta se Jeesus jotenkin ahdistaa ihmisiä, olen sen huomannut. Moni myös sanoo uskovansa Jumalaan, mutta ei halua puhua ollenkaan Jeesuksesta.

Mutta saamattu sanoo, että jolla ei ole poikaa (jeesusta) sillä ei ole isääkään (jumalaa)

Minusta tuntuu surulliselta se, kuinka moni uskovainen elää vain päästäkseen taivaaseen, odottaa ikuista elämää jota ei koskaan tulekaan.

Jeesus ja joulupukki, aivan täysin samalla viivalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Niin siis Jumalastahan saa puhua, mutta se Jeesus jotenkin ahdistaa ihmisiä, olen sen huomannut. Moni myös sanoo uskovansa Jumalaan, mutta ei halua puhua ollenkaan Jeesuksesta.

Mutta saamattu sanoo, että jolla ei ole poikaa (jeesusta) sillä ei ole isääkään (jumalaa)

Mutta tämähän on ihan pelkkä kristinuskon näkemys, eikä esimerkiksi juutalaisuuden.

Yhteistyössä