Tuntuuko kenestäkään muusta, että näillä uskovaisilla ei oo ihan kaikki inkkarit kanootissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ateisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen joskus miettinyt, että mitä ihmettä sellaiselta ihmiseltä puuttuu, joka ei voi elää elämäänsä uskomatta ilmiselviin satuihin ja valheisiin. Esim. Raamatussa on paljon sellaisia asioita, jotka on kirjoitusaikansa tuotteita ja sotii pahasti kristinuskon sanomaa vastaan, tietysti myös nykytietoa vastaan - ja silti mitään ei saa muuttaa... eettisesti ja moraalisesti kestävää elämää voi mun käsitykseni mukaan elää ilman jumalan sotkemista kuvioon.

Toisaalta sitten taas mulle on ihan sama miten kukakin asiansa ajattelee, kunhan ei tuputa uskontoaan mulle, eikä tuomitse mun näkökantaani. En mäkään tee niin uskoville.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Niin siis Jumalastahan saa puhua, mutta se Jeesus jotenkin ahdistaa ihmisiä, olen sen huomannut. Moni myös sanoo uskovansa Jumalaan, mutta ei halua puhua ollenkaan Jeesuksesta.

Mutta saamattu sanoo, että jolla ei ole poikaa (jeesusta) sillä ei ole isääkään (jumalaa)

Mutta tämähän on ihan pelkkä kristinuskon näkemys, eikä esimerkiksi juutalaisuuden.

Juu, totta, mutta Juuri Jeesus-uskovaisiinhan tässä viitattiin. Ja jostain syystä se Jeesus tuntuu ärsyttävän ihmisiä aivan yli kaiken, usein myös kristittyjä. Mutta mulle on käynyt niin, että rakastan häntä. :) Siksi siitä kai usein haluaakin puhua. En minä oikeasti sitä siksi, ette, että haluaisin välttämättä muiden ajattelevan samoin. Se nyt vaan on tosi usein mielessä.

Jatkan vielä, että se on myös ihan tolkuttoman ärsyttävää, että usein uskovien kanssa keskustellessa huomaa sen argumentoinnin ohuuden. Ruvetaan inttämään, oikaistaan mutkia suoraksi ja - tää on pahinta - perustellaan asioita joillain irrallisilla Raamatun kohdilla. Tai sitten vedotaan siihen, että näin henkilökohtaisiin asioihin ei haluta vastata.

Voihan se olla, että mulla ei ehkä olekaan inkkarit kanootissa. Mutta Jeesus on mun kanootissa ja olen siitä tosi tosi iloinen! :heart:

Tämä oli hauska. =) En siis mitenkään väheksy sun uskoa, mutta tuo sun ilmaasu tuossa vain oli hauska.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Voihan se olla, että mulla ei ehkä olekaan inkkarit kanootissa. Mutta Jeesus on mun kanootissa ja olen siitä tosi tosi iloinen! :heart:

Tämä oli hauska. =) En siis mitenkään väheksy sun uskoa, mutta tuo sun ilmaasu tuossa vain oli hauska.

Oho. Mulla taas nous karvat pystyyn. Tuo oli niin tyypillinen uskis-kommentti kuin pystyy.

Yhteistyössä