Tuo 8v poika ei muuta kuin veistelee itselleen haavoja koko ajan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitivain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitivain"

Vieras
Siitä lähtien kun mieheni antoi pojallemme oman puukon syntymäpäivälahjaksi kun poika täytti 8 vuotta heinäkuussa niin poika ei ole kuin veistellyt sillä puukolla koko ajan kaikkea. Esimerkiksi puisia eläinhahmoja, kaarnaveneitä ja puisia nukkeja hän veistelee itselleen ja sisaruksilleen leluiksi. Koko ajan ovat hellapuut lopussa ja lattiat täynnä puun lastuja kun poika vain koko ajan veistelee ja nuo pojan 5v ja 3v siskot eivät muuta kuin kinuavat minua antamaan heille lankaa, neulat, sakset ja kangasta että he saavat ommella pojan heille veistämille puunukeille vaatteita. Kaikista eniten poika kuitenkin koko ajan veistelee itseään sillä puukolla. Jo 2 kertaa hän on veistänyt itseään sormeen, kerran puukko osui jalkaan ja kerran toisen käden käsivarteen. Taaskin poika veisti itselleen peukaloon ison haavan sillä puukollaan ja mieheni joutui viemään pojan ensiapuun, että sillä neulotaan siihen pojan sormeen tikkejä, vaikka minä kyllä sanoin, että ihan turhaa ajan ja rahan haaskausta sellainen ensiavussa käynti, ihan hyvin jompikumpi noista 5v tai 3v tytöistä olisi voinut ommella ne tikit pojan sormeen, he kun koko ajan neulovat nukeilleen vaatteita. Sitäpaitsi minä sanoin että jos sitä puukkoa ei oteta pojalta pois niin pian hän veistelee siltä irti kaikki kädet ja jalat niin että jäljelle jää vain verta vuotava raajaton torson tynkä josta sojottaa pojan pää ja se pää huutaa apua kun se haluaa tikit niihin haavoihinsa jotka jää käsien ja jalkojen kohdalle.

Kannatttaiskohan ottaa pojalta puukko pois ja antaa vaikka viikonloppuna veitsellä kun aikuinen valvoo mitä tekee ja pystyy neuvomaan puukon käytössä?

Yhteistyössä