Et oo huono äiti, vaan hyvä äiti omille lapsille. Tiedän kyllä miltä tuntuu kulkee päivät zombiena.
Meillä tytär huusi suoraa kurkkua kaks ekaa kuukautta ja kaiken hereillä olo aikansa. Juostiin lääkäristä, lääkäriin. Jokainen lääkäri jolla käytiin sano vaan että, on ihan normaalia että, vauvat itkee. Teijän vauvalla on ihan varmasti koliikki. Sillä välin hain kuitenkin koko aika ite samalla oireista tietoa ja mun epäilykset heräs että, tyttärellä on maitoallergia. Kukaan lääkäri ei uskonu meitä (siis mua ja miestä) neuvolastaki sanottiin vaan että, ei toi voi olla maitoallergiasta johtuvaa, vauvat vaan on sellasia että, ne huutaa. Tuijotin silmät selällään ja sillon suutuin ja totesin: on normaalia vai että, näin pieni huutaa ittensä uneen ja on kuitenkin ihan selvää kipu itkua ja kipuihin ei auta mikään. Tampereen mehiläisessä selvisi asian laita jo yhellä käynnillä ja maitoallergia oli todellakin. Olin niin, rikki, väsyny ja uupunu että, aloin itkeä helpotuksesta. Tytär sai apteekin korvikkeen almiron peptiä. Sen jälkeen muuttu ihan täysin, eipä juurikaan itkeny mistään, hymyili vaan ja nukku yöt heräämättä.
Sit viime vuonna syyskuussa muutettiin tähän uuteen asuntoon ja alko yht'äkkii taas tytär hereillä joka yö, ensin oli vaan semmosia että, joi maidon ja jatko unia. Sitten tuli entistä hirveempää huutoa noihin öihin ja joi maidon mutta, ei enää mennykkään nukkumaan. Sit jostain kolmesta aamu seittemään valvottiin ja tytär oli siihen mennessä huutanu ittensä väsyksiin. Tota vaihetta jatkuki ihanat 3kk putkeen. Sit vaan kolmesta, aamu seittemään kanniskelin tyttöä täälä kämpässä, maattiin lattialla viltin päällä, välillä nukuttiin sohvalla niin, että tytär nukku mahallaan mun mahan päällä ja siten sain itekkin nukuttua muutaman tunnin.
Tohon aikaan väsymys oli jotain järkkyä, keittelin kahvia että, pysyin hereillä, välillä oli pakko mennä vessaan ja antaa pari minuuttia tyttären huutaa itkeseen, siten sain itteni rauhottumaan. Noina yön tunteina mietin monet kerrat että, mikä vitun älyn väläys se oli että, lapsen halusin. Mitä hemmettiä oon tehny väärin että, meillä on tämmönen lapsi, miks kaikilla muilla on niin, helpot lapset yms. Ja sitten taas päivällä oli koko ajan pahamieli ja huono omatunto siitä, mitä oli yöllä ajatellu. Ite oon väsyneenä ehkä enemmänkin alakulonen ja saan hirveitä itkukohtauksia. Joskus noina öinä itkettiin tyttären kanssa kilpaa ja riideltiin miehen kanssa, joka taas lisäs entisestään mun itkusuutta.
Meillä oli pitkän aikaan tyttären sängynpääty kohotettu kirjoilla. Käytiin ton kolmenkuukauden valvomis putken ja huutokonserttien takia monella eri lääkärillä. Epäilin että ois ollu silent refluksi. Kaikki tutkimukset tehtiin, mutta refluksia ei ollu.Jäi kyllä ihan mysteeriks toi että, miks valvo yöllä kolmesta, aamu seittemään ja vaan huusi, eikä suostunu menee nukkumaan. Alko nimittäin yht'äkkii koko touhu. Sit vaan yht'äkkii tytär alko taas nukkuu kaikki yöt heräämättä. Nyt 1v4kk.
Mutta, kannattaa tosiaan käydä vaan sitkeesti eri lääkäreillä jos epäilee että, kaikki ei ole kunnossa. Voimia, tiedän mitä käyt läpi ja väsyneenä ei vaan kykene kunnolliseen ajatteluun. Ajatukset on onneks ajatuksia. Koita jaksaa.