Tuomitsen sukulaiseni, jotka jättivät 6kk ja 9kk ikäiset lapsensa viikonlopuksi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";23701499]hengähdystauko on eri asia kun pienen vauvan monen yön hoito...
Vastuutonta ja jos pikkaisenkaan lukee lastenpsykiatrien kirjoituksia niin voi myös todeta että vastuutonta.[/QUOTE]

Totta. Ja todella harmi, että niin harva sen tiedostaa.

Minä olen ainakin omien lasten jälkeen jatkanut elämääni yhtä lailla kuin ennenkin. Nyt vain mukana kulkevat myös lapseni. Baareissa en ole käynyt lasten jälkeen, ei ole ollut tarvetta. Iltaa olen ollut istumassa ystävien luona kyllä, kaksi kertaa. Lapset ovat jääneet kotiin isänsä kanssa.

[QUOTE="jahas";23701513]Alkoholiko tuossa nyt kuitenkin on kynnyskysymyse, sitähän ap jankuttaa lähes joka viestissään. Olisiko ollut hyväksyttävämpää, jos vanhemmat olisivat lähteneet viikonlopuksi vaikkapa urheiluopistolle treenaamaan tuon bilettämisen sijasta?[/QUOTE]

Alkoholi ei ollut se kynnyskysymys vaan se, että pienet lapset yökylään pitkäksi aikaa.

Oletko noin ehdoton muissakin asioissa, jotka eivät sovi arvomaailmaasi? Jos olet hyvin suvaitsevainen ja kaveri ei voi hyväksyä homoliittoja, niin viilennätkö välit? jos vastustat eläinkokeita ja kaveri käyttää eläimillä testattuja, niin tuomitsetko? Jne..

Toivon, että tämmöinen tuomitseva linjasi pitää myös muissa asioissa, muuten tässä ei ole mitään järkeä.

[QUOTE="tiina";23701549]Onko olemassa vain "lapsi-elamää" ja "alkoholi-elämää"?
Käsittääkseni useimmat normaaleilla hoksottimilla varustetut ihmiset osaavat yhdistää elämässään eri alueita, ilman että siitä kukaan kärsii.[/QUOTE]

Yksi kommentoija kommentoi tuota, että eläminenkö pitää lopettaa lasten kanssa niin ymmärsin, että hän tarkoitti sillä tuota aiempaa ryyppäysviestiä.

Totta. Ja todella harmi, että niin harva sen tiedostaa.

Minä olen ainakin omien lasten jälkeen jatkanut elämääni yhtä lailla kuin ennenkin. Nyt vain mukana kulkevat myös lapseni. Baareissa en ole käynyt lasten jälkeen, ei ole ollut tarvetta. Iltaa olen ollut istumassa ystävien luona kyllä, kaksi kertaa. Lapset ovat jääneet kotiin isänsä kanssa.

Mitä eroa sillä on jos mä lähen SELVINPÄIN baariin laulamaan karaokea,tai jos istun iltaa kaverin luona?? :D

En ymmärrä ihmisiä joilla on se kuva,ettei baarissa muuta tehdä kuin ryypätään :D
Ja jos otetaan siideri tai kaksi niin se on automaattisesti jo sitten perseet olalle ja sekoilua ja oksentelua ym...
Aika vääristynyt käsitys täl palstalla monella alkoholin käytöstä. :O

Niin ja kertoisiko joku, kuka lastenPSYKIATRI sanoo jotain suosituksia yökyläilystä? Keltinkangas-Järvinen puhuu asiasta joka paikassa, mutta on kylläkin psykologi, eikä edes kiintymyssuhteisiin, vaan temperamenttitutkimukseen erikoistunut.

Kiinnostunut olen, aidosti, sillä itse en tutkimusfaktaa ole asiasta löytänyt!

Heitän tähän pommin. Olin viikon ulkomailla YKSIN, kun tyttö oli 8kk ikäinen. Lapsi oli isänsä kanssa. Tämähän on palstan mukaan sama asia kuin HOITOON JÄTTÄMINEN :)
Voin kertoa, että tuo hengähdystauko on nyt riittänyt kohta vuodeksi. Kerran vai kaksi olen sen jälkeen käynyt tanssimassa/dokaamassa. Olemme myös olleet laivalla LASTEN KANSSA ja juotu viiniä ruoan kanssa, lasten kanssa, kyllä. Tämäkin on palstan mukaan tuomittavaa.
En ymmärrä, kun ainut vaihtoehto elää palstan mukaan on olla kotona lapsen kanssa. Mitään muuta ei ikinä saisi tehdä. Lasten kanssa ei saa lähteä ulkomaille, kun voi tulla joku tauti tai lapsi voi kärsiä muutoksesta. Imetyksen lopettaminen liian aikaisin on palstan mukaan virhe, mutta myös sen jatkaminen liian kauan on virhe. Jos juot alkoholia lasten läsnäollessa niin se on virhe, mutta jos et juo ollenkaan niin olet nipo.
Herätkää ja ap varsinkin. Eiköhän nuo ole ansainneet erityislapsen kohdalla oman levähdystaukonsa. Eri asia jos ryyppäisivät joka viikonloppu ja lapsi olisi kokoajan hoidossa. Mutta siinäkin tapauksessa voidaan ajatella, että mieluummin lapsi hoidossa kuin ympärijurristen vanhempien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23701612:
Ja jos otetaan siideri tai kaksi niin se on automaattisesti jo sitten perseet olalle ja sekoilua ja oksentelua ym...

En mä sitä tarkoittanut. Kyllä minäkin olen silloin tällöin juonut siiderin tai lasin viiniä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23701612:
Mitä eroa sillä on jos mä lähen SELVINPÄIN baariin laulamaan karaokea,tai jos istun iltaa kaverin luona?? :D

En ymmärrä ihmisiä joilla on se kuva,ettei baarissa muuta tehdä kuin ryypätään :D
Aika vääristynyt käsitys täl palstalla monella alkoholin käytöstä. :O

Jep, Palstan mukaan ainut alkoholin käyttömuoto on perseet olalla. Palstalla ei ymmärretä, että kavereiden kanssa voi käydä parilla!!

Yksi kaverini jo oottaa elokuuta kun pääsee taas ottamaan ja vauva on silloin vasta alle 2kk vanha, että mitäs ap siihen sanot.

Minusta on ihan sama mitä kukin tekee, itse en ole yötä ollut tuon vauvan luota vielä pois, ihan sen vuoksi, kun tuolle ei pullo kelpaa, mutta voisin muuten ihan hyvin ollakin. Niin ja näköjään ap:n mielestä alle vuoden ikäinen saa olla vain isän tai äidin hoidossa, joten minä yh:na olen siis totaalisesti sidottu tuohon vauvaan, tosin on tuo jo pari kertaa ollut isoäitinsä hoidossa joitakin tunteja.

Onhan sulla oikeus mielipiteeseen, mutta en mä nyt tuomitsemaan lähtis toisten ratkaisuja. Enkä kyllä arvottamaankaan toisten tekoja. Mä ihmettelen näitä, jotka kuvittelee, että kaikkien pitäisi tehdä samoja ratkaisuja kuin itse ja ollaan niin kovasti tuomitsemassa erilaiset tavat. Oikeasti se vauva ei saa varmasti mitään traumoja jos on joskus hoidossa ja hänestä pidetään siellä hyvää huolta. Nykyään on ihan liikaa kirjoja, josta luetaan asiat ja unohdetaan maalaisjärki. Jos on tasapainoinen arki ja hyvät lämpimät suhteet lapsiin, ne ei kyllä horju, jos joskus on hoidossa. Jos arki on epävakaata ja horjuvaa, lapsi kärsii siitä. Jos suhteet on vanhempiin kunnossa, lapsi kyllä luottaa, että hänet haetaan pois ja pystyy luottamaan myös muihin hoitajiin.

Olen. Fb:ssä päivittelivät viikonlopun tapahtumia ja sitä miten pitäisi olla promilleraja fb:ssä ja k-18 simaa ottavat ym muuta : /

toivottavasti saavat selville kuka sukulainen täällä tehtailee tämmösiä alotuksia.
Pieni irtiotto tuli heille ihan todellakin tarpeeseen, sinä tai kukaan ei elä heidän arkeaan eikä ole pätevä tuomitsemaan ratkaisujaan.

T. Toisen perheen ystävä

voi kauhee :D mä jätin meidän 3kk ikäisen mummulaan yhdeksi yöksi kun lähdin bilettämään kaverin häihin, heillä itsellään oli tuolloin 2kk ikäinen vauva, joka oli myös hoitajan kanssa häiden ajan... :O

1. Mitä sä täällä vaahtoat? Jos niin kovin tuomittavaa on, niin kerro toki ko. perheille mielipiteesi.

2. Eikö löydy tärkeämpiä aiheita mistä kirjoittaa? Pikkulapset, jotka jätetään yksin kotiiin vanhempien ryypätessä, vaikkapa? Tai tulevan kesän terassivauvat. Tai lasten pahoinpitelijät.

On se niin kivaa "tuomita". Kuka susta tuomarin teki?

Koittakaahan nyt muistaa, että jokainen meistä on erilainen. Toisen ei tarvi päästä kuin lenkille ja haluaa mennä lasten kanssa joka paikkaan. Toiset tarvitsevat sitä omaa aikaa enemmän. Kannattaa keskittyä siihen omaan elämään enemmän niin ei tarvi tuomita toisten tapoja elää. Kyllähän sitä saa päivitellä ja tuomita jatkuvasti, kun kuitenkin jokaisella perheellä on erilaiset tavat. Tee sä kuten parhaaksi näät ja anna muidenkin elää rauhassa. Tosin niitä muita ei taida paljon sun tuomitseminen haitata kun tietävät lastensa kasvavan turvallisesti. Mulle ainakin on ihan sama mitä ihmiset ajattelee. Just olin viikon etelässä ja 5v, 4v. 2v. ja 1v. oli isänsä kanssa viikon kotona :)

Kuten jo sanoin, en voi sille mitään. Ainakin empatiakykyni on kunnossa =)

Onko?
Empatiakyky kunnossa sillä, joka tuomitsee erityislapsen vanhempien muutaman päivän irtioton ties kuinka rankkojen kuukausien jälkeen? Tulee vähän olo, että ei vain empatiakyky vaan myös omakuva vähn hakusessa...
Tai sitten kuviossa on jotain muutakin, mikä ei käynyt tässä ilmi?
:D

Yhteistyössä