Tuomitsen sukulaiseni, jotka jättivät 6kk ja 9kk ikäiset lapsensa viikonlopuksi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mitä pahaa siinä nyt on!? Ite en tod. vois kuvitellakaan olevani lapsen kanssa liian pitkää pätkää kotona ilman minkäänlaisia nollausreissuja! Kuukaudenki jälkeen aivot jo repee..

[QUOTE="Aaaa";23701084]Jospa hankkisit itsellesikin jotain elämää, ettei tartte toisen ratkaisuilla omaa kilpeä kiillottaa.

Hengähdystauko on joskus todella tärkeä, varsinkin erityislapsen kohdalla. Muuten loppu voimavarat. Ja miten se arka lapsi oppii siitä pois, jos sitä ei karaisteta muihinkin ihmisiin. Ei se sillä parane, että roikkuu äidissä 24/7[/QUOTE]

:laugh:

Mistä oot moisen ajatuksen repäissy? :D karaista... :laugh: joo tosiaan alle vuoden vanha vauva tarvii karaistusta että oppii. Huh huh. Et taida olla kovin oppinu kaveri. Tutkimuksethan sanoo että mitä enempi on vauvana kiinni äidissä niin sitä itsenäisempiä ne lapset on sitte isompana. Ei vauvan ees tarvi olla vielä itsenäinen. Eikä pikkulapsen. Ei niiden tarvi osata olla ilman äitiä ja isää. Éi lapsella oo sellaseen tarvetta ja lapsi kehittyy vallan hyvin vaikka ois äitissä kiinni 24/7 ekat elinvuotensa. Se on ne vanhemmat kun eivät kestä sitä lastaan ja pitää päästä tuulettumaan. Aikuisista se lähtee se tarve että jo vauvojen pitäis osata olla itsenäisiä.

[QUOTE="vierailee";23702819]Minusta kyllä todella oleellinen asia nuo lasten iät.Eli mitkähän ne nyt oikeasti sitten olivat?[/QUOTE]

kilometrimäärä oli muutamia satoja ja iät on +/-1kk.

[QUOTE="katmat";23703168]Tutkimuksethan sanoo että mitä enempi on vauvana kiinni äidissä niin sitä itsenäisempiä ne lapset on sitte isompana. Ei vauvan ees tarvi olla vielä itsenäinen. Eikä pikkulapsen. Ei niiden tarvi osata olla ilman äitiä ja isää. Éi lapsella oo sellaseen tarvetta ja lapsi kehittyy vallan hyvin vaikka ois äitissä kiinni 24/7 ekat elinvuotensa. Se on ne vanhemmat kun eivät kestä sitä lastaan ja pitää päästä tuulettumaan. Aikuisista se lähtee se tarve että jo vauvojen pitäis osata olla itsenäisiä.[/QUOTE]

Juuri näin. Sen pitäisi jo olla sanomattakin selvää.

Oletko tyhmä? Ihan selvästi kävi ilmi, että kyseessä on kahden eri perheen vauvat.

Kummaa porukkaa palstalla. Vauvat jätetään suositusten vastaisesti useammaksi päiväksi vieraan hoitoon, mutta leikki-ikäiset lapset eivät saisi kiipeillä.

Jos joku äiti kysyy täällä voiko jättää 6-9 kk ikäisen isovanhemmille pariksi yöksi jos lähtee vaikka viikonloppureissulle ulkomaille, se tyrmätään heti. Mutta kännäämään saa lähteä! :)

Mulla lapset 1 v 2kk ja 5v. Isompi ollit kerran yökylässä kun halusi mennä,nuorempi ei koskaan. Mä kans tuomitsen jos joku ton ikäsenä vie,ois jättäny lapset tekemättä jos viina on niin hyvää :)

[QUOTE="vieras";23703706]Jos joku äiti kysyy täällä voiko jättää 6-9 kk ikäisen isovanhemmille pariksi yöksi jos lähtee vaikka viikonloppureissulle ulkomaille, se tyrmätään heti. Mutta kännäämään saa lähteä! :)[/QUOTE]

Täällä vastauksiin vaikuttaa ihan hirveesti se, miten asian esittää / kenen asian esittää. Jos AP ois kertonut itse lähteneensä, vastaukset ois ollut varmaan enimmäkseen "tuomitsevia" häntä kohtaan. Nyt kun esitti asian noin, ap:ta mollataan.

Tämän ketjun johdosta, ei taas tarvi ihmetellä miksi lapset ja jopa vauvat ovat masentuneita. En ymmärrä millaisella älyllä on aikuinen ihminen varustettu ettei tajua lapsensa parasta saatika kehitysvaiheista mitään.

Aiemmin juuri sanoinkin, että lapsi voisi tutustua maailmaan vanhempien kanssa. Se ei tarkoita kotiin kahlitsemista, haloo taas. Ei aina ääripäästä ääripäähän.
Minä ainakin kunnioitan sellaisia vanhempia, jotka ottavat lapsensa mukaan, oikeastaan jokapaikkaan. Niinkin voi lapselle opettaa sosiaalisia taitoja ym. Ei siis tietenkään ryyppämään :D

Meillä oon ite hoitanu tyttäreni. On ollu tasan kerran yön yli hoidossa miehen äitillä. Illalla vietiin ja aamulla haettiin. Mun tytär on 1v1kk, on pieni ja vierastaa yhä edelleen mummojansa ja yleensäkki näitä läheisimpiäkin. Huuto itku pääsee jos, joutuu mun sylistä jonkun toisen syliin. Kavereitani käyn moikkaamassa jonkin verran ja aina otan joka reissulle tyttären mukaan. Kunnon perskännit oon vetässy kesäkuussa 2009 ja saman vuoden heinäkuussa sain tietää odottavani tytärtä ja sillon tein päätökset että, hoidan tyttären itte ja tytärtä ei meillä hoitoon viedä sen, takia että, äiskä ja iskä pääsee ryyppää. Nää päätökset on pitäny. Mies on käyny muutaman kerran juomassa ja se on mulle ollu ok. Ite en halua, nyt haluan keskittyä tyttäreeni, näitä aikoja en kuitenkaan saa enää koskaan myöhemmin takasin. Kaikkee muuta ehtii kyllä viä tekemään joskus tulevaisuudessa. Toki muakin joskus väsyttää, mutta tehään paljon kaikkee mukavaa tyttären kanssa yhessä päivisin. Jaksan järjestää kaikkee mukavaa toimintaa, mikä sitten pitkin päivää piristää itteeni ja totta kai, tytärtäkin :). Tää on ollu mun elämässä kaikkein mahtavinta aikaa ja voin sanoa ettei, ole todellakaan ahdistanu ja oon viä nuori äiti. Entinen elämä mua ahdisti, hirveetä ryyppäämistä ja sekoilua, ei mitään pysyvyyttä ja olin jatkuvasti ahdistunu ja masentunu.

En kyllä ite veis 6kk tai 9kk noin moneks yöks hoitoon. Ykski yö on jo tiukkaa ja iskee kaamee ikävä ja on vaikee saada unta. En raaskis antaa.

Eivät taida vanhemmat ihan olla perillä tehtävästään jos meinaavat, että alle vuoden ikäiset (toinen vasta n 6kk??) pärjäävät vallan hyvin viikonlopun ilman vanhempiaan. Siis imeväiset! Puolivuotiaan kuuluisi olla vielä käytännössä täysimetyksellä, eli äitinsä kanssa runsaassa sylikontaktissa suurimman osan päivästä. Mahtoi olla pienille aika iso shokki :(

Eivät taida vanhemmat ihan olla perillä tehtävästään jos meinaavat, että alle vuoden ikäiset (toinen vasta n 6kk??) pärjäävät vallan hyvin viikonlopun ilman vanhempiaan. Siis imeväiset! Puolivuotiaan kuuluisi olla vielä käytännössä täysimetyksellä, eli äitinsä kanssa runsaassa sylikontaktissa suurimman osan päivästä. Mahtoi olla pienille aika iso shokki :(

Mikäs sinä olet moralisoimaan?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "katmat" Näytä viesti
Tutkimuksethan sanoo että mitä enempi on vauvana kiinni äidissä niin sitä itsenäisempiä ne lapset on sitte isompana. Ei vauvan ees tarvi olla vielä itsenäinen. Eikä pikkulapsen. Ei niiden tarvi osata olla ilman äitiä ja isää. Éi lapsella oo sellaseen tarvetta ja lapsi kehittyy vallan hyvin vaikka ois äitissä kiinni 24/7 ekat elinvuotensa. Se on ne vanhemmat kun eivät kestä sitä lastaan ja pitää päästä tuulettumaan. Aikuisista se lähtee se tarve että jo vauvojen pitäis osata olla itsenäisiä.

Juuri näin. Sen pitäisi jo olla sanomattakin selvää.

Siis oletko aapee sitä mieltä, että minun pitäisi olla noiden molempien lapsien kanssa 24/7 vuoden jokaisenä päivänä seuraavat pari vuotta, mahtaisi olla pää hieman sekaisin, jos en saisi edes joskus vapaata lapsista.

Suurin osa vauvoista ei enää ole täysimetyksellä tuossa vaiheessa ja ei todellakaan 6kk vanha ole suurinta osaa päivästä sylikontaktissa, ainakin oma 6kk vanha harjoittelee jo kovaa kyytiä eteenpäin menoa, ei se sylissä jaksa olla, kun koko ajan pitäisi olla menossa.

Yhteistyössä