Tuomitsetko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Elin 5 vuotta parisuhteessa muslimi miehen kanssa,erosimme 1,5 vuotta sitten.
Luulin suhteen loppupuolella eläväni helvetissä,luulin väärin.Helvetti pääsi valloilleen kun jätin hänet ja on sitä edelleen.

Alkoi turvakotijakso,en uskaltanut asua asunnossamme.Kyseessä siis vuokra asunto,mies otti kirjansa pois sieltä muttei suotunut antamaan avainta.
Oli jossainvaihessa käynyt tyhjentämässä asntoa,jätti kyllä minun henk.koht tavarat sinne mutta vei kaiken yhdessä ostetun (hänen mielestään ne olivat hänen ostamiaan)..hän myös jätti minulle hoidettavaksi 10 000euron velat.

Nyt jälkeenpäin tajuan miten kiero hän on ollut,miten hyvin hän sai miut alistumaan tahtoonsa.

Kun en ole suotunut hänen vaateisiinsa niin koko homma on lähtenyt käsistä.
Hän pokkana ehdotti että jos annan lapsemme hänelle (minä rupeasiin etä-vanhemmaksi jokatoinen vkl periaatteella) niin hän maksaisi velat jotka on lähestulkoon hänen aiheuttamiaan.
Kun en suostunut tähän,alkoi kiusaaminen..veti tähän asiaan mukaan ystäväni,työkaverini ja jopa pomoni.
Hän käyttää edelleen häikäilemättömsäti henkistä väkivaltaa minua kohtaan,olenhan suomalainen h*ora jne.
Hän näkee jostakin asuntoomme sisälle,tietää keitä meillä on ollut milloinkin,uhkailee milloin milläkin.Lähestysmiskieltoa on haettu mutta se evättiin ksoka näyttö ei riittänyt,olisi tarvittu vielä näyttö fyysisestä väkivallasta ksoka henkisen väkivallan toteen näyttäöminen on vaikeaa..on vain sana sanaa vastaan,tuomari piti silti nuhtelun miehelle.

Lastensuojelu on muakana kuviossa,eivät tee MITÄÄN!
Isä asuu vanhempiensa nurkissa,tekee omien sanojensa mukaan 3 työtä
ls ei ole reagoinut mihinkään mielestäni törkeisiinkään juttuihin mitenkään,"heillä on eri kulttuuri" on sanottu.On muitakin asioita joista lastensuojeluun on oltu yhteydessä.
Mielestäni kädetöntä,olen tämän myös heille kertonut!

LAstenvalvoja ajan peruin koska isä ilmoitti ettei aijo suostua muuhun kun viikko-viikko syteemiin...nyt oli kuitenkin varannut itse ajan sinne,en ymmärrä miksi jos ei aijo muuhun suostua.

Nyt asiaan,olen suunnitellut muualle muuttamista.MIkään ei estä minua,olenhan yksinhuoltaja.Minun on pakko,hän todellakin yrittää tuhota minut.Puuttuu jopa yksityisyyteeni ja parisuhteeseeni.Kaikkeen mikä liittyy minuun,hän osaa luikerrella aina kiinni johonkin.

Tuomitseko minut?Jos ns.pelastan itseni ja tämän hintana on se että lapsi ei näe isäänsä?en tarkoita etteikö näkisi ikinä..lapsi oikeasti kärsii enkä aijo antaa isälle periksi!!
On vaikea näin kirjoittaa ja kertoa kokonaistilannetta mutta minä en pysty elämään enää tämän paineen alla!

Kyse ei ole nyt kuitenkaan isästä joka huolehtii rakkaudella lapsestaan vaan keskenkasvuisesta miehestä joka laittaa äitinsä huolehtimaan omasta jälkikasvustaan ja itse huitelee ties missä (on monena viikonloppuna nähty tämä)..tapaamisten tarkoitushan on että lapsi on vanhempansa luona eikä niin että lapsi ei edes ole nähnyt isäänsä

Minä menin kiristyksen johdosta suostumaan tapaamis sopimukseen joka ei nyt toimikaan..lapsi oireilee selkeästi.

Onko tuomittavaa äidiltä tälläinen?
Lastenvalvoja sanoi että jos muutan esim ulkomaille niin sopimus raukeaa..tai siis jos sitä ei voida toteuttaa..

En keksi enää muuta ratkaisua kun tämä jotta saisimme elää!

Ei ole. Ota tavarat ja lapsi ja lähe menemään. Muistat vaan lastenvalvojalla ym jutuissa ettet osota mittään aggressiivisuutta, et mustamaalaa tai mittään, sanot miten asiat on. Tiiän että joissaki kunnissa suorastaan paapotaan maahanmuuttajia, koska niitten asemaa parantavia löytyy joka paikasta, joissaki tilanteissa se on hyvä, mut sinun tilanne on se, että paapominen sais loppua ja kohella ukkoa ko rivikansalaista, mikä sen kuuluis ollakki jos Suomessa assuu.

Tsemppiä ja jaksamista, sitä sie tarvit nyt.

Ala jo laputtaa ja lujaa. Tämä maa lellii ulkomaalaistaustaisia ja sinä jäät jalkoihin ellet tee itse jotain. Muuta kauas. Missä omat vanhempasi asuvat? Voitko mennä lähemmäs heitä jos heistä olisi tukiverkoksi?

Mulla on vaan niin ristiriitaiset tunteet,tuntu uettä vieln lapselta ja isltä jotakin vaikka järki sanoo että ennaltaehkäisen enkä tuhoa
Mies ei ole edes suomen kansalainen.LS joka teki mm. kotikäynnin isän VANHEMPIEN kotiin,sanoi että "eihän isä voi ilman passia viedä"..voi apua,kyllä voi!eihäns e passi ole mikään tae sille.eivätkä he ymmärtäneet että tupakka askin hinnalla saa passin isän kotimaasta..ei atrvita kuin kuva.

Tämä ls oli pää vinossa koko kesän ja ymmärsi isää..olen heille puhunut siitä että jos asioille ei tapahdu mitään aj jos he eivät rupea ottamaan kantaa niin otan lastensuojelun omiin käsiini.
Olen snaonut että pakenen jos en muuta voi,he eivät oile sitä kieltäneetkään..

Meillä olisi uusi elämä toisella puolella eurooppaa,asunto ja töitä sekä tuttuja ihmisiä..tänne jäisi vanhempani jotka yrittävät tukea minua kaikin mahdollisin keinoin.

Isälle en voi tästä kertoa vasta kun lähtöpäivänä koska muuten hän tekee jotain..aivan varmasti

[QUOTE="aloittaja";24644332]Mulla on vaan niin ristiriitaiset tunteet,tuntu uettä vieln lapselta ja isltä jotakin vaikka järki sanoo että ennaltaehkäisen enkä tuhoa
Mies ei ole edes suomen kansalainen.LS joka teki mm. kotikäynnin isän VANHEMPIEN kotiin,sanoi että "eihän isä voi ilman passia viedä"..voi apua,kyllä voi!eihäns e passi ole mikään tae sille.eivätkä he ymmärtäneet että tupakka askin hinnalla saa passin isän kotimaasta..ei atrvita kuin kuva.

Tämä ls oli pää vinossa koko kesän ja ymmärsi isää..olen heille puhunut siitä että jos asioille ei tapahdu mitään aj jos he eivät rupea ottamaan kantaa niin otan lastensuojelun omiin käsiini.
Olen snaonut että pakenen jos en muuta voi,he eivät oile sitä kieltäneetkään..

Meillä olisi uusi elämä toisella puolella eurooppaa,asunto ja töitä sekä tuttuja ihmisiä..tänne jäisi vanhempani jotka yrittävät tukea minua kaikin mahdollisin keinoin.

Isälle en voi tästä kertoa vasta kun lähtöpäivänä koska muuten hän tekee jotain..aivan varmasti[/QUOTE]

Muistaakseni on mahollista vaatia toisen kunnan lastenvalvojaa hommiin jos oman kunnan ls on pihalla asioista. Tietääkö kukkaan?

Monet kai pelkää leimautuvansa jos vastustaa maahanmuuttajaa, tai mittään siihen viittaavaa ees tekkee. Ne ei ole ammattilaisia jotka on ihonvärin tai muun taustan vietävissä. Pyh ja pah.

Viimeksi muokattu:
Ala jo laputtaa ja lujaa. Tämä maa lellii ulkomaalaistaustaisia ja sinä jäät jalkoihin ellet tee itse jotain. Muuta kauas. Missä omat vanhempasi asuvat? Voitko mennä lähemmäs heitä jos heistä olisi tukiverkoksi?

Vanhemmat asuvat tässä meilläpäin,eteläsuomessa
Sukulaisen luokse lähtisimme,eteläeurooppaan taikka jenkkeihin..
asunnon olen jo irtisanonut ja ensiviikolla on lähtö kaiketi.

Mä en ymmärrä miksi mä tunnen huonoa omaatuntoa!!en ymmärrä,ehkä siksi että tilanne jännittää muakin.
oikestaan tämä on ainoa keino jolla pääsen elämään elämääni

sinun toiminnassasi ei olisi mitään tuomittavaa. sinulla on oikeus suojella itseäsi ja lastasi ja voit tehdä sen parhaaksi katsomallasi tavalla etenkin kun et saa apua mistään. tuo tarina olisi voinut olla omani lähes sanasta sanaan. meilläkin oli perhetyötä ja muuta mutta se oli ihan silkkaa pelleilyä joka huipentui erään ihmisen toteamukseen että emmehän voi mennä sanomaan toiselle ihmiselle ettei noin voi toimia! olen edelleen täysin typertynyt tuosta kommentista! eli meillä ei tohdittu häveliäisyyden ja korrektiuden(?) nimissä edes nuhdella miestä! ja nyt puhuttiin varhaisesta puuttumisesta ja kuinka ajoissa annettu apu hyödyttää parhaiten :D ei se kyllä silloin huvittanut vaan oli äärimmäisen kipeää ja loukkaavaa että korrektius meni minun oikeuden saada elää rauhassa ja turvassa edelle! siinä sitten palaveerattiin lähes viikottain että mitäs kuuluu. aika irvokkaalta alkoivat myöten tuntua tuo kaikki, siinä me puhuttiin valheita ja kaikki paska sai jatkua kun ovet suljettiin. niin että älä rakas ihminen täällä suotta kysele tai ainakaan saamistasi vastauksista liikaa välitä tai anna niille painoarvoa, ihmisillä on paljon varmaa tietoa asioista joista heillä ei ole mitään tietoa. ja vielä, et tarvitse kenenkään hyvksyntää ratkaisuillesi. kukaan ei ole myöskään oikeutettu sinua mistään tuomitsemaan. sinulla on oikeus saada elää rauhassa samoin kuin sinulla on velvollisuus huolehtia lapsesi hyvinvoinnista ja joskus se voi tarkoittaa toisen vanhemman oikeuksien kapenemista.

[QUOTE="aloittaja";24644387]--

Mä en ymmärrä miksi mä tunnen huonoa omaatuntoa!!en ymmärrä,ehkä siksi että tilanne jännittää muakin.
oikestaan tämä on ainoa keino jolla pääsen elämään elämääni[/QUOTE]

Ehkä miehellä on se henkinen ote susta ja se sa sut tunteen syyllisyyttä. Mutta kyllä se haihtuu kun huomaat tehneesi oikean päätöksen. :) Poistut vaan hipihiljaa. Paras myös ettet kerro miehelle olinpaikkaasi ellei se lakiteitse tule pakolliseksi.

En todellakaan tuomitse. Itsestään ja omistaan täytyy pitää huolta ja jos se tarkoittaa vain muuttamista, teet aivan oikein. tsemppiä ja jaksamista ja onnea uuteen elämään.

[QUOTE="vieras";24644358]Jybiskö se siellä kirjoittaa???[/QUOTE]

hälläkö on ollu samanlainen tilanne?Uskaltaisikohan laittaa viestiä hänelle jos rekisteröidyn?Olsii kiva jutella jonkun kanssa joka samantyylisessä tilanteessa?

En tuomitse vaan kannustan! Toivottavasti saat uuden ihanan ja seesteisen elämän! Toivottavasti pääset siitä hullusta ex-miehestäsi eroon lopullisesti! Kannattaakohan sun kertoa sille mitään lähdöstänne, entäs jos se mies pimahtaa?! Voitko lähtee sanomatta mitään?!

Ota ihmeessä ja lähde ja pelasta elämäsi ja lapsen. Ainut, josta tuomitsen, on että menit tommoseen sekaantumaan. Kyllä kulttuurierot on niin suuret, että paree pysyä muslimimiehistä erossa.

Nyt on ihan pakko kommentoida, että jos kyse olisi täysin suomalaisesta miehestä et saisi olleenkaan myötätuntoa täältä. Koska miehesi on muslimi, ja kaikkien silmissä paha, sinua oikeen usutetaan lähtemään. Eikä siinä, itse olen sitä mieltä että lähde. Se on todennäköisesti paras ratkaisu. Mutta halusimpa vain tuoda ilmi tämän seikan, että en usko hetkeäkään, että jos kyseessä olisi suomalainen, niin sinua näin urakalla tuettaisiin lähtemisessä. Sinulla sanottaisiin, että tarinalla on aina kaksi puolta, ja kyllä sillä isälläkin on oikeutensa. ;)

Mulle tuli mieleen että ethän sitten tee rikosta jos lähdet eikä isä voi tavata lapsiaan? Voi olla että oon ihan hakoteillä, mä vaan muistan sen äidin joka piilotteli suomessa poikiaan (?), isä oli kai jenkki.
Voimia sulle. Joku jo mainitsikin että kysy toisen kunnan lastensuojelusta ja sitä lähestymiskieltoasiaa kannattaa kans vaatia uudestaan.

No hei taas!Ap täällä!!
Nyt ollaan sitten lähdetty maasta,ollaan euroopassa kylläkin mutta tarpeeksi kaukana.
Ainoa "viranomaistaho" joka on ottanut yhetyttä yhteyshenkilööni suomessa (annoin hälle valtakirjan ja viranomaisille hänen yhteystietonsa ) niin on tämä lastensuojelu joka pää vinossa on ymmärtänyt isää..
Ensn he ovat kädettömiä eivätkä tee MITÄÄN ja nyt kun otin asiakseni hoitaa tämä asia parhaakis katsomalla tavalla niin he heräävät heti!

Aivan uskomatonta!!

• Tykkää
Reactions: Klomas
Hei!!
Minun oli pakko kirjoittaa vielä lisää..Olemme nyt ns kadonneet.
HÄN uhkaa minua vankilallla,perhettäni uhataan..HÄN levittää juttua että minä olen kirjoittanut hänelle jollekkin paperille yhteishuoltajuuden,ja uskoo että olen vielä suomessa.
Oli laitanut kaverinsa utelemaan minulta fb:n kautta että missä olemme..Hän myös murtautui facebookkiini

Nyt hän väittäääkin että suomen valtio ja poiliisi halua tietää miedän olipaikkamme ja se tulee ilmoittaa HÄNELLE viipymättä (mitä hän sillä tiedolla tekee?) ja kuulema koksa hän matkustaa tänne tapaamisiin niin nyt suomessa on päätetty että minä maksan puolet kuluista (juu kuka päätti ja missä päätti,ilman huoltajan suostumusta yhtään mitään)
ja viestin lopussa oli "taisit vihingossa kuitata minulle yhteishuoltajuuden" tosin lastenvalvojalle kun soitin niin hän totesi että se tehdään AINA heidän tai ko:n kautta eikä millekään ruutupaperille,nyt heilläkin on siis tieto että jos jokin tälläinen lappu jostain löytyy niin se on tekaistu.

Siis herrnajumala,sen sijaan että hän ottaisi minuun yhteyttä ja menisi itseensä että miksi tälläiseen tilnateeseen on jouduttu ja mitä asialle voi tehdä niin hän lähtee sotajalalle ja "taistelmaan pojastaan"..