tuottoa vain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisesta tissistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisesta tissistä

Vieras
Nukumme vauvani kanssa perhepedissä. Minä vauva ja mieheni. Minä aina omalla puolellani ja vasemmalla kyljellä. Noh, syötötkin yöllä tapahtuvat usein just vasemmalla tissillä...Nyt oikea tisu tuottaa vain vähän maitoa, on silminähden pienempi, ei heruta kun vasenta syö vauva. Mikä avuksi. Olen syöttänyt nyt kahden päivän ajan vauvaa oikeasta, myös yöllä, mutta muutosta ei ole tullut. Vauva itkee oikealla puolella kun maitoa ei tule ja pakko antaa sitten vasemmasta. Vauvi on 4kk ja tähän asti on ollut kumpikin tisu kunnossa, nyt vasta tullut ongelmia.
Kiinteät on aloitettu, mutta ei kai siitä tule tällaista, vauvi kun syö aika vähän ja paljon enemmän tissiä, lähes niinkuin ennekin.

Mulle kävi ihan samalla lailla ja nyt toi oikea on se ainoa tissi, josta tyttö suostuu syömään. Ikää on nyt puoli vuotta. Kiinteitä menee hyvin ja toistaiseksi ollaan yhdellä tissillä pärjätty. Kaikkeni kokeilin, että vasen olisi uudelleen käynnistynyt mutta nyt olen luovuttanut. Ja kyllä, silminnähden ovat erikokoiset. En nyt mikään malli ole ammatiltani mutta mitenköhän mahtaa imetyksen jälkeen käydä, kutistuvatkohan samanlaisiksi?

no tuokin ajatus on tullut mieleeni..eivätköhän ne kutisku koska se toinenkin kutistui :) Eli eiköhän se toimiva tissikin kutisu kun imetysajat on ohitse. Olisi vaan tosi kiva syöttää kummallakin tissillä.

ja minä kun luulin että minun toinen tissi on viallinen kun ei tuota samallalailla maitoa kun toinen. vauva kyllä siitä saa omansa mutta ei esim pysty lypsämään ja on paljon pienempi kuin toinen:)

Mä syötin esikoista vuoden vain vasemmasta rinnasta, koska oikea nänni pääsi halkeamaan tosi, tosi, tosi pahasti jo sairaalassa. Poika ei huolinut rintaa, vaan sylki heti pois ja suuttui jopa, jos sitä tarjosin. Pärjäsimme vasemmalla rinnalla aivan mainiosti! Tsemppiä vaan ja itseluottamusta!

Meilläki pojalle kelvannu alusta asti paremmin oikean puolen tisu :)epätoivoisest yritin alkuun työntää vasentakin suuhun mutta ei ruennu ollenkaan imemään. Meillä on syöty vaan oikeeta tisuu nyt 2 kk ja vasenta oon pumpannu rintapumpulla vastapainoks kun sieltäki maitoo tuntuu heruvan mutta vähemmän kun oikeelta puolen... Nii ja oikeen puolen tissi paljo isompi ku vasen..heh...säikäytti kun kurkkasin peiliin... kai seki vielä kutistuu ;>

Mitä oon asiasta jutellut, niin melkein kaikilla tuntuu olevan ""parempi"" ja ""huonompi"" tissi. Siis maidontulon kannalta. Itellänikin toisesta tullut alusta asti paremmin maitoa. Oon imettänyt vuoronperään molemmista ja hyvin on maitoa riittänyt silloinkin kun tuntuu, että poika syö tyhjää tissiä. Poika on nyt 10kk. Mulla on jo rinnat selvästi pienentyneet kun imetän aika harvoin enää. Alussa oli hurjan näköistä, jos toinen oli täynnä maitoa ja toinen juuri syöty tyhjäksi...

Sama täällä!!!Nyt ollut 3 päivää kun ei ole ees herumista tuntunut vasemmasta tissistä,eikä vauva ole huolinut ollenkaan tuota huonompaa tisua.Mulla on myös oikee tissi se luottotisu ollut koko ajan.Puol vuotta mentiin silti ihan täysimetyksellä,joka päivä annoin 2-3 kertaa huonostakin.Nyt tosiaan kolmatta päivää kun ei tunnu herumista.Ja kokoero on iso,mutta samaa oon lohdutellu,että toinenkin kutistuu,ehkä ei samankokosiks ihan,.mutta harvalla täsmälleen samankokoiset ovat.
Tyttö 7 kk nyt.

Eli yhelläkin pärjää kyllä!!!

ala syöttää oikealta puolelta vaan enemmän. itse syötin 2,5 kk ikään vain oikealta ja vauvan pää on nyt hassun muotoinen. nyt vaan pitää sinnikkäästi opettaa olemaan enemmän vasemmalla kyljellä että saadaan vielä häiriö korjattua.
ja rinnat saa tuottamaan maitoa kun syöttää aina eka siitä mihin on viimeksi lopettanut. eli jos annat vasemmasta ja sitten oikeasta niin seuraavalla syötöllä aloitat oikeasta ja sitten annat vasemmasta. harmi ettei kaikille tätä sairaalassa opeteta. minulle onneksi opetettiin kun osasin apua pyytää heti kun maito nousi rintoihin. (poika mulla 3 kk)

Meillä tyttö yhdessä vaiheessa hyljeksi oikeaa rintaa, joten huijasin häntä syöttämällä siitä oikeasta samalla tavalla kuin vasemmasta. Eli vauvan oli äitiin nähden samassa asennossa kuin vasemmasta syödessä. Meni vähän akrobatiaksi kun vauvan jalat oli minun oikeassa kainalossani mutta hyvin toimi ja vähän ajan päästä tyttö suostui taas imemään myös ""oikein päin"". Kannattaa kokeilla eri asentoja ns. rintaraivareiden aikana.