P
pöllö
Vieras
Olen polttanut 13 vuotta, 1-2 askia päivässä. Koko aikuisikäni siis. Päätös lopetta tupakointi lähti lähinnä siitä, että haluamme alkaa mieheni kanssa yrittämään lasta, enkä toki halua myrkyttää lastani (+ympäristön paine..)
7kk takana jo. Lopetin ns. kerrasta poikki-systeemillä. ensimmäinen kuukausi oli yhtä helv.. nyt on jo alkanut helpottaa. Tupakka pyörii mielessä ihan satunnaisesti enää. Ihana, kun haistaa ja maistaa niin paljon paremmin, eikä enää hengästy juuri lainkaan. Mutta! Minulla tupakoinnin lopettaminen laukaisi kilpirauhasen vajaatoiminnan. Lääkitys on juuri vasta alotettu. Olen lihonut sekä tästä, että yleisesti tupakoinnin lopettamisesta johtuvasta aineenvaihdunnan hidastumisesta että silkasta mässäilystä lähes 30 kiloa
siis 7kk aikana.. ennen olin 169cm ja 69kg, kohta menee satanen rikki. Motivaatio on jokseenkin nollassa.. tupakointi ei kuulemma laihduta, joten sikäli uudelleen aloittaminen on kai turhaa.. nyt mietin jo sitäkin, miten helppoa se raskaaksi tulo enää on kun sekä vajis silloin kun sopivaa lääityksen määrää ei ole vielä saavutettu, että lihavuus kuulemma vaikuttavat hedelmöittymiseen. Ja tietysti stressaan sitäkin, paljonko lihoisin lisää jos nyt tulisinkin raskaaksi.
Aika sekava vuodatus
Haluaisin kuulla, jos jollain palstalaisella olisi mitään vastaavia kokemuksia. Tai miten ihmeessä saisin itseni laihtumaan kun itsekuria ei ole. Masentaa!
7kk takana jo. Lopetin ns. kerrasta poikki-systeemillä. ensimmäinen kuukausi oli yhtä helv.. nyt on jo alkanut helpottaa. Tupakka pyörii mielessä ihan satunnaisesti enää. Ihana, kun haistaa ja maistaa niin paljon paremmin, eikä enää hengästy juuri lainkaan. Mutta! Minulla tupakoinnin lopettaminen laukaisi kilpirauhasen vajaatoiminnan. Lääkitys on juuri vasta alotettu. Olen lihonut sekä tästä, että yleisesti tupakoinnin lopettamisesta johtuvasta aineenvaihdunnan hidastumisesta että silkasta mässäilystä lähes 30 kiloa
Aika sekava vuodatus