Tupakointi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

savuton

Vieras
Eli haluaisin teiltä kaikilta kokemuksia joko omakohtaisia tai tutun tai tutun tutun tai miten vaan, siitä kuinka pian tupakoinnin lopettamisen jälkeen raskautuminen on tapahtunut? Meillä on ollut yritystä 2 vuotta ja jotenkin ääliönä havahduin vasta nyt että olen huoletta vetänyt röökiä koko ajan!! Surun murtama olen monet kerrat ollut kun ei ole raskaudesta kuulunut mitään vaikka suurella todennäköisyydellä olen itse sen aiheuttanut! Että osaa ottaa päähän oma typeryys tai ehkä jopa silmien ummistaminen tältä asialta.. Myös lievällä ylipainollani on varmasti ollut osuus asiaan. Nyt olen kuitenkin ollut jo tupakoimatta yli kuukauden joka on saavutus minulle ja olen myös saanut järkevästi tippumaan painoa 4kg eikä enää tarvitse pudottaa kuin toiset 4kg, olen alkanut miettiä ruokailujani ym. valinnut terveemmät elämän tavat. Joten haluaisin kuulla kannustus kokemuksia asiaan liittyen, kuinka pian tämä auttaa? :)

Kiitos jo kaikille vaivannäöstä! (:

• Tykkää
Reactions: kiyoko
Kuulostaa ihan ystävältäni. Ei tullu millää raskaaksi, sitten jätti tupakan pois ja hetipian tuli plussa. En nyt tarkkaa aikaa muista. Toivotaa että sinulle käy samoin :)

esikoista oottaessa poltin koko raskaus ja imetysajan... olin polttamatta ainoastaan sen ajan kun olin synnärillä eli 6päivää... ihan terve poika on jo 3vuotias

Mä lopetin lähes 15vuotta kestäneen polttamisen kun sain testiin plussan, kahden vuoden yrityksen jälkeen. Ei tehnyt edes tiukkaa. Oman rakkaan lapsen terveys tärkein.
Eli välttämättä tuo ei itsellään vaikuta mutta monta pientä asiaa jo vaikuttaa! Jos ei puoles vuodes mitään tapahdu niin lääkäriin. Tai jo aikasemmin.

Kiitoksia vastauksistanne! Kyllä olemme jo lääkärin pakeilla käyneet asian tiimoilta, nuoria kun olemme emme ole pitäneet suurempaa kiirettä hoitoihin hakeutumisella. Ja kun meistä ei sinäänsä mitään vikaa löytynyt, uskon vakaasti että suurin vikamme on ollut minun tupakointi ja nuo 8kg!! :D Ja vaikka tämä ei nyt auttaisi raskautumaan, ei tämä pahitteeksi ole jo oman terveyden kannalta :) Lisää kiitos kokemuksianne!

Ja tottakai minulle myös lapsen jonka toivottavasti joskus saamme terveys on tärkein, enkä olisi plussan jälkeen aikonutkaan polttaa hetkeäkään. Mielestäni on itsekästä sanoa ettei kestä vieroitus oireita raskaus aikana, mutta samalla kestää sen kaiken kauheuden jonka sinne mahaan vauvalle lähettää jokaisen tupakan myötä!
Mutta tuo nyt ei ollut tämän aloituksen pointti vaan kannustavien tarinoiden kertominen :)

Sain lapsettomuushoidoista aikanaan kyllä pari plussaa, jotka menivät kesken. Tupakoin tuolloin vielä enemmän tai vähemmän. Lopulta järkiinnyin ja lopetin sauhuttelun (13 vuotta päivittäistä savuttelua takana) kertalaakista ja tuosta heti seuraavasta hoidosta plussa ja lapsi terveenä syliin.

Toinen raskaus tärppäsi ensimmäisestä hoidosta. En ole tupakoinut raskauksien välissäkään muutamaa satunnaista bileiltaa lukuunottamatta. Uskon vahvasti, että savuttomuuteni on vaikuttanut todella positiivisesti hedelmällisyyteeni.

[QUOTE="minävaan";28006637]Sain lapsettomuushoidoista aikanaan kyllä pari plussaa, jotka menivät kesken. Tupakoin tuolloin vielä enemmän tai vähemmän. Lopulta järkiinnyin ja lopetin sauhuttelun (13 vuotta päivittäistä savuttelua takana) kertalaakista ja tuosta heti seuraavasta hoidosta plussa ja lapsi terveenä syliin.

Toinen raskaus tärppäsi ensimmäisestä hoidosta. En ole tupakoinut raskauksien välissäkään muutamaa satunnaista bileiltaa lukuunottamatta. Uskon vahvasti, että savuttomuuteni on vaikuttanut todella positiivisesti hedelmällisyyteeni.[/QUOTE]

Ihana kuulla juurikin tälläisia tarinoita! :)
Itsekkin olen ollut tupakan orja jo 12 vuotta. Tuona aikana ilman tupakkaa olen ollut ainoastaan silloin kun olen todella ollut kipeä. Toivon vaan etten ole ehtinyt "pilata" itseäni ja lapsen saanti mahdollisuuksia täysin.. Kiitos motivoivasta kokemuksestasi! :)

[QUOTE="jee";28007604]Mutta äitinsä ei ole päästä terve :O

Ap:lle en osaa vastata mutta kysyisin että polttaako mieskin? Miehen polttaminen vaikuttaa miehen hedelmällisyyteen paljon :)[/QUOTE]

Mies tupakoi hyvin satunnaisesti, viihdekäyttöä ainoastaan hänellä. Polttaa siis kun juo ja joskus todella harvoin saattaa polttaa selvistäpäinkin. mutta hänellä kestää aski varsmaan vuoden :D

esikoista oottaessa poltin koko raskaus ja imetysajan... olin polttamatta ainoastaan sen ajan kun olin synnärillä eli 6päivää... ihan terve poika on jo 3vuotias

Pakko sanoa tähän, että idiootti. Tuollaisilta pitäis ottaa lapset pois kokonaan, jotka vaarantaa lapsensa terveyden. Mun mielestä täysin verrattavissa pahoinpitelyyn. Lisäksi vaikka lapsi olis nyt terve, myös jatkossa sun lapselle voi puhjeta syöpä, jota ei olis tullut jos et olis tupakoinut? Mieti siinä sitten, että kannattiko polttaa.

Itse kessuttelin ennen raskautta, ei ollut vaikutusta mun raskauksiin. Heti lopetin polttamisen kun huomasin että on tärpännyt.

Mutta tosiasia on, että tupakointi laskee hedelmällisyyttä, vaikka poikkeuksiakin on. Eli jos vaan voi olla polttamatta, sen parempi :)

Yhteistyössä