Tupakoivat vanhemmat eivät välitä lapsensa terveydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopettakaa lastenne myrkyttäminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
kyllä on taas järkevää vetää hätäpäissään näitä peruna- ja alkoholikortteja esiin, kun koitetaan paikkailla sitä omaa tupakointia!

Siinä kai haetaan sitä, että kokonaisuus ratkaisee lapsen kasvun kehityksen ja kasvatuksen ei yksi osatekijä poimittuna sieltä täältä..

Kokonaisuus ratkaisee tässäkin. Parempi tupakoiva ja rauhallinen äiti kuin savuton, mutta totaalisen hermoheikko äiti. Eikö?

Hah! Tupakoivat on juuri niitä hermoheikkoja! Kun niksat iskee ja mieli mustuu. Varsinkin, kun olis pakko päästä tupakalle ja hiivatin muksu kiljuu leikkiseuraa/ ruokaa/ mitä ikinä turhaa, jota lapset vaativat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä on taas järkevää vetää hätäpäissään näitä peruna- ja alkoholikortteja esiin, kun koitetaan paikkailla sitä omaa tupakointia!

Siinä kai haetaan sitä, että kokonaisuus ratkaisee lapsen kasvun kehityksen ja kasvatuksen ei yksi osatekijä poimittuna sieltä täältä..

Kokonaisuus ratkaisee tässäkin. Parempi tupakoiva ja rauhallinen äiti kuin savuton, mutta totaalisen hermoheikko äiti. Eikö?

Hah! Tupakoivat on juuri niitä hermoheikkoja! Kun niksat iskee ja mieli mustuu. Varsinkin, kun olis pakko päästä tupakalle ja hiivatin muksu kiljuu leikkiseuraa/ ruokaa/ mitä ikinä turhaa, jota lapset vaativat.

Mitä ihania asenteellisia yleistyksiä taas muka tieteellistä tutkimusta tekevältä :laugh: :laugh:

Näin tiedän ainakin lääkäreiden sanoneen seminaareissa sillä kokonaisuus ratkaisee ja stressi pahempi, tietysti olisi hienoa jos kukaan ei polttaisi, käyttäisi alkoholia, söisi luomua jne.. utopialandia täältä tullaan..

Mitä ihania asenteellisia yleistyksiä taas muka tieteellistä tutkimusta tekevältä :laugh: :laugh:

No sanoppa muuta. Ja ap tässä tuntuu käyvän nyt niin hiilenä, että hermosavut olis hällekkin paikallaan.
=)

No sanoppa muuta. Ja ap tässä tuntuu käyvän nyt niin hiilenä, että hermosavut olis hällekkin paikallaan.
=)

Niinpä :laugh: juuri nämä asenteet muokaavat enemmän tutkimusten tuloksia kuin oikeat biologiset korrelaatiot

Faktoja kehissä missä? Ihan pliis tarkka linkki tai tieto, missä kerrotaan kuinka ulkona tupakointi on sisällä olevalle lapselle vaarallista. Tässä on jo ketjua nyt viisi sivua kasassa, eikä tuota argumenttia ole oikein perusteltu mitenkään muuten kuin mutu-tuntumalla.

Lue ketju ja linkit. Sulle on turha esittää yhtään itään tosiasioita, koska haluat uskoa omaan vääristyneeseen totuuteesi.

Siis et pysty osoittamaan edes yhtä lähdettä, jossa kerrotaan miten ulkona polttaminen vaikuttaa sisällä olevaan lapseen. Kummankohan totuus tässä nyt on vääristynyt?

Sari Hammarén-Malmi on juuri väitellyt tupakoinnin ja lasten sairauksien yhteydestä tohtoriksi. Suomessa (kuten moni tupakoitsija on todennutkin), ei kovinkaan moni enää polta sisällä. Joten tutkimus koskee varmasti suurelta osin normi ulkonasauhuttelijoita. Sehän pitäisi olla jo itsestäänselvyys! Mutta suomalaisten tupakointikäyttäytymisestäkin on varmasti olemassa ihan tutkimustietoa.

Voit ehkä ottaa Hammarén-Malmiin yhteyttä, ja kysyä, koskeeko hänen tutkimuksensa vain sisällä polttavia. Luulen, että vastaukseksi saat ettei koske. Ja älä siis ala väittämään minulle, vaan ota tuohon tutkijaan yhtettä. Tässä linkki tukimusta koskevaan artikkeliin:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/10/576312

Haluatko tutustua tutkimukseeni? Ei liity mitenkään lääketieteeaseen tai tupakointiin, mutta voin privana lähettää tietoa "muka" tutkimuksestani.

Pitää munkin sitten alkaa tupakoimaan, kun tuppaa tuo pinna olemaan niin tiukalla monesti. Ei sitten lapset kärsi siitä.

Vaikka voi tietysti olla, että tupakointi sitten lisäisi minun sairastelua, enkä usko sen olevan taas lasten kannalta kovin kivaa. Jos mamma on jatkuvasti yskäinen ja räkäinen. Eikä jaksa lasten kanssa leikkiä, kun henkeä ahistaa...

Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
täällä on paljon tietoa tupakoinnin haitoista...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tupakointi

Aivan. Ja lähteitä löytyy myös vaikka millä mitalla, joissa on otsakkeista päätellen tietoa tupakoivien vanhempien lapsille aiheutuvista haitoista.

Naurettavaa taas jauhaa tästä asiasta mistä on ollu puhetta satoja kertoja!! Siis eiköhän jokaikinen tiedä tupakan haitat ja mitä siitä tulee!! Ja varmasti on monet lukenut vaikka ja mitä tutkimusta asiasta, mutta mun mielestä toi on vähän liikaa että vanhemmat pilaavat lapsensa jos tupakoi.. ehkei kuitenkaan ihan noinkaan mene. Jokaisen ei vaan ole yhtä helppoa sitä tupakointia lopettaa kun toiset pystyvät helpostikkin!

Mua on jonkin verran aina huvittanut nää "äiti työntää vaunuja ja puhaltaa savut vauvan päälle". Eiks näistä ihmisistä tosiaan kukaan tiedä miten savu käyttäytyy? Jos vaunujen työntäjä polttaa niin yleensä ne savut tulee aika paljon ylempää ylos ku missä se vauva köllii, joten jos äiti ei ehdoin tahdon kumarru (mitä tuskin tekee) ja puhalla niitä savuja vaunuihin ei se savut hyökkää sinne vaunuihin vaan leviää ja nousee ylöspäin

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Naurettavaa taas jauhaa tästä asiasta mistä on ollu puhetta satoja kertoja!! Siis eiköhän jokaikinen tiedä tupakan haitat ja mitä siitä tulee!! Ja varmasti on monet lukenut vaikka ja mitä tutkimusta asiasta, mutta mun mielestä toi on vähän liikaa että vanhemmat pilaavat lapsensa jos tupakoi.. ehkei kuitenkaan ihan noinkaan mene. Jokaisen ei vaan ole yhtä helppoa sitä tupakointia lopettaa kun toiset pystyvät helpostikkin!

Katso:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/10/576312

Ja yhtä naurettavaa on sitten jauhaa imetyksen/ rintamaidon terveysvaikutuksista sekä lapsen liian aikaisen hoitoonviennin seurauksista. Kotonaolo ja imetys kun eivät vain onnistu kaikilta. Eivät ole tahdon asia. Olen kyllä siis oikeastikin sitä mieltä.

Poltanhan minä mutta en todellakaan puolustele polttamista. Haluan vain niitä faktoja nyt kehiin, että miten ulkona polttaminen vaikuttaa sisällä olevaan lapseen.

Ai et puollustele vai:)? Faktoja on jo kehissä, oma on asiasi jos haluat valehdella itsellesi.

Faktoja kehissä missä? Ihan pliis tarkka linkki tai tieto, missä kerrotaan kuinka ulkona tupakointi on sisällä olevalle lapselle vaarallista. Tässä on jo ketjua nyt viisi sivua kasassa, eikä tuota argumenttia ole oikein perusteltu mitenkään muuten kuin mutu-tuntumalla.

Lue ketju ja linkit. Sulle on turha esittää yhtään itään tosiasioita, koska haluat uskoa omaan vääristyneeseen totuuteesi.

Mä en usko sekunttiakaan että tuota on pystytty mitenkään mittareilla ikinä mittaamaan, tuollaisia mittareita ei ole olemassa joka erottelisi tupakan aineet ilmansaasteista..

Tämänkin ap taas tarkoituksella ohitti.. hmm.. miten niin asenteellista tulosten tulkintaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh :
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa puolustelua:
Turhaan te tupakoijat täällä puolustelette pahaa tapaanne. Ei siitä tupakoinnista takuulla mitään hyötyäkään lapselle ole. Hirveästi säälittää, kun näkee kadulla vauvan vaunuissa ja vaunujen työntäjä vetelee sätkää. Varmaan ajattelee, ettei se savu sinne vaunuihin mene.

Tosiasiahan on, että passiivinen tupakointi on vaarallista ja varsinkin kylmällä ilmalla tupakan savu ahdistaa aikuisenkin henkeä, jos sattuu tupakoijan ohi kulkemaan. Niin, että tuskin se lapsen henkeä ahdistaa sen vähemmän.

Joo eihän se tupakointi fiksua ole mutta turha täällä alkaa syyllistämään kaikki tupakoitsijat lapsensa pilaajiksi.Tiedätkö mikä se vaihtoehto on josset kessuttele ulkona ?villi veikkaus että sisällä?joten eikös parempi että siellä vaunuja työnnellesä polttelee...

parempi että vaunuja työnnellessä polttelee...se on hirveän näköistä..olis kerran tehny mieli sanoa yhelle tupakoitsija mammalle pahasti, kun puhalsi savut sinne vaunuihin. Mutta jätin sanomatta, hän ei olisi välttämättä ymmärtänyt sanomani sisältöä.
Puhallelkaan vaan sitä nikotiinia sinne vaunhuihin se lapsi varmaan tykkää siitä:)
no enpä ymmärrä jos pitää hönkiä vaunuihin kun pihalla lääniä puhallella muuallekin,Tahallaan nyt viilailet siellä.Parempi ulkona kuin sisällä-niih
Mitä sillä on väliä kuinka hirveän näköistä se on ,olisit onnellinen että kyseinen äiti ei (toivottavasti) sisällä kessuttele.

sen että vaunuihin puhallellaan nikotiinia. No se on sitten ihan sama poltteleeko äippä ja isukki sisällä vai ei...koska se muksu saa sen nikotiini annoksen joka tapauksessa. Enkä mitään tahalleen viilaile vaan kerron mitä olen nähnyt ihan omilla silmillä. Mun ei ole pakko provoilla, kun kerrankin täällä puhutaan asiaa.
En vain ymmärrä näitä riippuus äitejä joille se minä minä on tärkein. Jos mä haluun olla itsekäs käyn lenkillä tai kosmetologilla tms jotku sitte polttelee tupakkia:)

Niikun tuossa äsken kirjoitin niin sanon vaan sen että mihin tämmönen keskustelu johtaa muuhun kun tappeluun ja sitä varmaan ap tällä avauksella haki!!? Siis jokainen tietää haitat niin minäkin ja joo poltan kyllä mutta en missään nimessä puolustele ollenkaan. Ja haluaisin kyllä kanssa tietää saman asian mitä nimimerkki isä on kysynyt. Vaikka poltan niin en missään nimessä tule koskaan sisällä polttamaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Mua on jonkin verran aina huvittanut nää "äiti työntää vaunuja ja puhaltaa savut vauvan päälle". Eiks näistä ihmisistä tosiaan kukaan tiedä miten savu käyttäytyy? Jos vaunujen työntäjä polttaa niin yleensä ne savut tulee aika paljon ylempää ylos ku missä se vauva köllii, joten jos äiti ei ehdoin tahdon kumarru (mitä tuskin tekee) ja puhalla niitä savuja vaunuihin ei se savut hyökkää sinne vaunuihin vaan leviää ja nousee ylöspäin

olen omin silmin nähnyt kun äippäliini tupakki kädessä oli vaunujen luona ja sitten kumartu sinne vaunuihin ja hups savut meni sinne vaunukoppaan. Mahto vauva nauttia.
toinen yhtä ällö esimerkki on tuttuni joka on hoitoalalla töissä ja vetele koko raskauden ajan kessua. Loppuraskaudesta totesi että ei nyt juuri miltään tunnu mutta tupakkaa tekee enemmän mieli jjooo

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

olen omin silmin nähnyt kun äippäliini tupakki kädessä oli vaunujen luona ja sitten kumartu sinne vaunuihin ja hups savut meni sinne vaunukoppaan. Mahto vauva nauttia.
toinen yhtä ällö esimerkki on tuttuni joka on hoitoalalla töissä ja vetele koko raskauden ajan kessua. Loppuraskaudesta totesi että ei nyt juuri miltään tunnu mutta tupakkaa tekee enemmän mieli jjooo

Eli sä olet nähnyt yhden tapauksen ja sen pohjalta olet päättänyt et kaikki toimii samoin? :D

Eli sä olet nähnyt yhden tapauksen ja sen pohjalta olet päättänyt et kaikki toimii samoin? :D

mun mielestä tupakoitsijat on itsekkäitä.

Poltanhan minä mutta en todellakaan puolustele polttamista. Haluan vain niitä faktoja nyt kehiin, että miten ulkona polttaminen vaikuttaa sisällä olevaan lapseen.

Ai et puollustele vai:)? Faktoja on jo kehissä, oma on asiasi jos haluat valehdella itsellesi.

Mä en usko sekunttiakaan että tuota on pystytty mitenkään mittareilla ikinä mittaamaan, tuollaisia mittareita ei ole olemassa joka erottelisi tupakan aineet ilmansaasteista..

Tämänkin ap taas tarkoituksella ohitti.. hmm.. miten niin asenteellista tulosten tulkintaa..

Hei, tässä ketjussa on hirveästi viestejä, en ole tuota huomannut. Ei ole mitään syytä tällaista ohittaa. Tiedän kokemuksesta, että tutkijat vastaavat mielellään ihmisten esittämiin tutkimustaan koskeviin kysymyksiin. Linkitin tuossa yhden lääketieteen tohtorin nimen/ artikkelin hänen tutkimuksistaan. Ko henkilö kertoo varmasti asiasta huolta kantaville äideille tupakoinnin tutkimusmenetelmistä ja tupakan haitallisista vaikutuksista lapsiin! En itse ole lääkäri, mutta lukutaitoinen. Siksi voin kertoa lukemastani, mutta en valaista tutkimuslaitteiden/ tutkimuksenteon menetelmistä sen tarkemmin. Mutta asiantuntijat ihan varmasti voivat, ja ovat mielissäänkin, jos joku heihin asiallisesti ottaa yhteyttä. Siis asiallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Niikun tuossa äsken kirjoitin niin sanon vaan sen että mihin tämmönen keskustelu johtaa muuhun kun tappeluun ja sitä varmaan ap tällä avauksella haki!!? Siis jokainen tietää haitat niin minäkin ja joo poltan kyllä mutta en missään nimessä puolustele ollenkaan. Ja haluaisin kyllä kanssa tietää saman asian mitä nimimerkki isä on kysynyt. Vaikka poltan niin en missään nimessä tule koskaan sisällä polttamaan!!

Lue vastaus yltä. Siinä on vastaukseni isän kysymykseen! Ja en tähtää tappeluun, vaan tiedottamiseen. Ja tiedottamisen kautta vahingollisen toiminnan vähenemiseen. Tämä saitti on oiva kohderyhmä, koska niin moni tuntuu tupakoivan. Aloitus liittyy siihen, että eilen joku sanoi että vanhempien ulkona tupakointi on lapselle vaaratonta. Ja niinhän sinäkin tuosta tekstisi lukaistessani taidat ajatella...? Korjaa minua, jos olen väärässä.

mun mielestä tupakoitsijat on itsekkäitä.

Aika moni muukin ihminen on itsekäs kun vaan tupakoitsijat ja miten se itsekkyys liitty tohon yllä olevaan?

Yhteistyössä