Tupakoivat vanhemmat eivät välitä lapsensa terveydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopettakaa lastenne myrkyttäminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tupakoijat, kuten muutkin addiktit, ajattelevat ensisijaisesti omaa nautintoaan ja sitten vasta muita asioita?

Eikös narkkarikin tee mitä tahansa saadakseen annoksensa ja tupakkahan on todettu todella suurta riippuvuutta aiheuttavaksi. Joten, tuskinpa siinä läheisten terveys kiinnostaa, kun tulee tupakintuska.

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Tää on varmaan sitä samaa epävirallista tutkimusta kun mitä mun puoli tuttu lähihoitaja teki, se päätti vihata e-pillereitä sitten se "tutki" ollessaan rintasyöpäosastolla duunissa, että tosi monet naiset jotka oli saanut rintasyvän olivat syöneet e-pillereitä.. (ihna suurin osa ei oli muutenkin syönyt e-pillereitä ) noh se teki siis johtopäätöksen että e-pillerit aiheutaa rintasyöpää ja julisti sitä totuutena ympäriinsä ja sai oikeesti ihmisiä lopettaa niiden syömisen vaikka ne olis ollu kuinka menkkoihin liityvien sairauksien hoitoon.. onnee vaan sun tutkimuksille...

Samanlainen logiikan riemuvoitto kuin se, mitä aikaisemminkin jo tähän ketjuun laitoin. Että mansikan syönti lisää hedelmällisyyttä, kun 9kk mansikan satokauden jälkeen on syntyvyydessä selvä piikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Piste:
Tupakoijat, kuten muutkin addiktit, ajattelevat ensisijaisesti omaa nautintoaan ja sitten vasta muita asioita?

Eikös narkkarikin tee mitä tahansa saadakseen annoksensa ja tupakkahan on todettu todella suurta riippuvuutta aiheuttavaksi. Joten, tuskinpa siinä läheisten terveys kiinnostaa, kun tulee tupakintuska.

Tämä on ihan totta. Nämä tupakanpuolustajat omantunnontuskissaan yrittävät nyt vain puolustella omia mielihalujaan... Eli se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Piste:

:o
Edelleenkin kysymys on siitä, että miten ihmeessä se ulkona tupakointi voi vaikuttaa mitenkään sisällä olevaan lapseen
:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
No joo, mutta mua vaan ärsytti tuo luomuruokakortin vetäiseminen esille.

niinhän se ärsyttää, kun huomaa, että en minäkään ole lastani estänyt kaikelta epäterveellisyydeltä.

Minä nään luomuruuassa myös joitakin ongelmia, kuten sen, että se vaatii enemmän peltoalaa, josta nytkin on pula. Toiseksi, kukaan meistä ei ole varmasti täydellinen, mutta sekö tarkoittaa sitä, ettei asioista saa keskustella?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Poltatko sinä itse, kun niin kovasti puolustelet täsä asiaa? Tai siis väität, ettei sillä ole merkitystä.

Ihan kiinnostuksesta kysyn...

Poltanhan minä mutta en todellakaan puolustele polttamista. Haluan vain niitä faktoja nyt kehiin, että miten ulkona polttaminen vaikuttaa sisällä olevaan lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näissä jutuissa minua ihmetyttää se hurja FANAATTISUUS joka eräillä tupakan vastustajilla tuntuu olevan. Tuo fanaattisuus saa välillä aika rankkoja terveysfasistisia muotojakin, kun ei ole olemaassa kuin vain yksi ja ainoa oikea mielipide ja jos et ole samaa mieltä, niin olet ties mikä kamala lapsen terveyden pilaava typerys.
:headwall:

Sanos muuta.. mieti kuinka paljon stressiä nää ihmiset ottaa tästä asiasta, ja sen jälkeen väittävät elävänsä terveellisesti vaikka stressi on yksi pahimpia terveyshaittoja... mut hauskaahan tätä on seurata..

Osallistuin kerran kaksplussalla tupakkakeskusteluun. Lapseni on pilalla :laugh:

Se ei stressaa, jota ei tee. Miten ihmeessä tupakoimatonta stressaisi tupakointi?:)

Joku sua näyttää stressaavan..
"Unohdit" ap vastat muutamaan kysymykseen:
Miksi teet olettamuksia asioista joita ei ole sinulle kerrottu.. ja

Se että kirjoitat artikkelia tekee sinusta viisaan vuorisaarnaajan tuskin.. jos tietäisit lähdekritiikin et viittaisi täällä vain yhteentutkimukseen ja tekisi olettamuksia jne.. osaisit oikeasti tehdä muuta kuin fanaattisesti väittää jotain.. kuten tiedät tullaan sinun artikkelisi (jos se sisältää jotain oikeasti kiinostavaa) lyttäämään monella toiseen suuntaan osoittavalla tutkimuksella joten älä pura siihen liittyvää pahaa oloa täällä .. jaksamista

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh :
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa puolustelua:
Turhaan te tupakoijat täällä puolustelette pahaa tapaanne. Ei siitä tupakoinnista takuulla mitään hyötyäkään lapselle ole. Hirveästi säälittää, kun näkee kadulla vauvan vaunuissa ja vaunujen työntäjä vetelee sätkää. Varmaan ajattelee, ettei se savu sinne vaunuihin mene.

Tosiasiahan on, että passiivinen tupakointi on vaarallista ja varsinkin kylmällä ilmalla tupakan savu ahdistaa aikuisenkin henkeä, jos sattuu tupakoijan ohi kulkemaan. Niin, että tuskin se lapsen henkeä ahdistaa sen vähemmän.

Joo eihän se tupakointi fiksua ole mutta turha täällä alkaa syyllistämään kaikki tupakoitsijat lapsensa pilaajiksi.Tiedätkö mikä se vaihtoehto on josset kessuttele ulkona ?villi veikkaus että sisällä?joten eikös parempi että siellä vaunuja työnnellesä polttelee...

parempi että vaunuja työnnellessä polttelee...se on hirveän näköistä..olis kerran tehny mieli sanoa yhelle tupakoitsija mammalle pahasti, kun puhalsi savut sinne vaunuihin. Mutta jätin sanomatta, hän ei olisi välttämättä ymmärtänyt sanomani sisältöä.
Puhallelkaan vaan sitä nikotiinia sinne vaunhuihin se lapsi varmaan tykkää siitä:)
no enpä ymmärrä jos pitää hönkiä vaunuihin kun pihalla lääniä puhallella muuallekin,Tahallaan nyt viilailet siellä.Parempi ulkona kuin sisällä-niih
Mitä sillä on väliä kuinka hirveän näköistä se on ,olisit onnellinen että kyseinen äiti ei (toivottavasti) sisällä kessuttele.

taas täällä joku jaksaa vaahdota tupakoinnista. itsehän et raskaana ollessa syönyt liikaa rasvaa, sokeria ym. mikä voi vahingoittaa lastasi. ethän ole antanut lapsellesi mitään muuta kuin terveellistä luomuruokaa. niin turha vaahdota tällaisista, joka asiasta saa väännettyä jotain, mikä vaarantaa lapsen terveyden. olethan myös muistanut pysytellä sisätiloissa, etkä ole antanut vauvan nukkua päiväunia ulkona, pakokaasut vaanivat!

En syönyt turhaa rasvaa ja sokeria. Kuten en yleensäkkän syö. Annan lapselle luomuruokaa. Asumme niin pudasilmaisessa ympäristössä meren rannassa, että voin nukuttaa lasta huoleti ulkona.

mut APUA joku saattaa kävellä ohi rööki suussa kun laps nukkuu vaunuissa!"vertaa kuinka vaunuihin puhalletaan aina kaikki savut"

Empiirinen tutkimus (ote tietynsuuruisesta väestönosasta), jossa kartoitetaan tiettyjen asioiden todennäköistä syy-yhteyttä, on tutkimusta myös sekin.

:laugh:
Kyllä kunnon tieteellisti validissa tutkimuksessa otanta pitää olla muutakin kuin vinoutunut/rajallinen ja johtopäätelmien perustuttava muuhunkin kuin vain tilastolliseen, näennäiseen korrelaatioon.

Muutenhan mansikat olisivat hedelmällisyyttä lisääviä, kun 9kk satokauden jälkeen on syntyvyydessä selvä piikki.

Joo eihän se tupakointi fiksua ole mutta turha täällä alkaa syyllistämään kaikki tupakoitsijat lapsensa pilaajiksi.Tiedätkö mikä se vaihtoehto on josset kessuttele ulkona ?villi veikkaus että sisällä?joten eikös parempi että siellä vaunuja työnnellesä polttelee...

Niin, no minä tietysti oletin, ettei kukaan ole niin taulapää, että lapsen sisällä ollessa myös polttaa siellä. Sisätiloissa polttaminenhan on kielettyäkin jo lähes joka paikassa, joten ei ka kukaan ole niin idiootti, että polttaa kotonaan?

tiedätkö että valitettavasti moni polttelee kotonansa,liesituulettimen alla tms..
siihen mä en alkais.Joten tämän takia mielummin ulkona...

No joo, mutta mua vaan ärsytti tuo luomuruokakortin vetäiseminen esille.

niinhän se ärsyttää, kun huomaa, että en minäkään ole lastani estänyt kaikelta epäterveellisyydeltä.

Minä nään luomuruuassa myös joitakin ongelmia, kuten sen, että se vaatii enemmän peltoalaa, josta nytkin on pula. Toiseksi, kukaan meistä ei ole varmasti täydellinen, mutta sekö tarkoittaa sitä, ettei asioista saa keskustella?

juurikin niin, itse en polta, enkä syötä lapsilleni luomuruokaa, mutta siis tää on niin turha vaahdota tupakoinnista, kun on niin paljon muitakin asioita joilla vaarantaa lapsen terveyden, vielä voisin heittää jopa rokotuksetkin, jotka eivät myöskään varsinaiseen aiheeseen kuulu, mutta riskinsä niilläkin ja puhujia puolesta ja vastaan. nää vaan on niin aiheita jotka tuntuu siltä, että olen itse täydellisyys, eikä huomata, että itsekään ei välitetä toimia parhaan mukaan lapsia ajatellen, vaan nostetaan se yksi asia esille mistä itse on "vapaa" toisia tuomitsemaan.

Empiirinen tutkimus (ote tietynsuuruisesta väestönosasta), jossa kartoitetaan tiettyjen asioiden todennäköistä syy-yhteyttä, on tutkimusta myös sekin.

Kyllä kunnon tieteellisti validissa tutkimuksessa otanta pitää olla muutakin kuin vinoutunut/rajallinen ja johtopäätelmien perustuttava muuhunkin kuin vain tilastolliseen, näennäiseen korrelaatioon.

Muutenhan mansikat olisivat hedelmällisyyttä lisääviä, kun 9kk satokauden jälkeen on syntyvyydessä selvä piikki.

Niin pitää. Mutta miten voit väittää, että juuri tupakoinnin ja lasten oireilun yhteyttä todistava tutkimus on tehty puutteellisella metodilla?

taas täällä joku jaksaa vaahdota tupakoinnista. itsehän et raskaana ollessa syönyt liikaa rasvaa, sokeria ym. mikä voi vahingoittaa lastasi. ethän ole antanut lapsellesi mitään muuta kuin terveellistä luomuruokaa. niin turha vaahdota tällaisista, joka asiasta saa väännettyä jotain, mikä vaarantaa lapsen terveyden. olethan myös muistanut pysytellä sisätiloissa, etkä ole antanut vauvan nukkua päiväunia ulkona, pakokaasut vaanivat!

En syönyt turhaa rasvaa ja sokeria. Kuten en yleensäkkän syö. Annan lapselle luomuruokaa. Asumme niin pudasilmaisessa ympäristössä meren rannassa, että voin nukuttaa lasta huoleti ulkona.

mut APUA joku saattaa kävellä ohi rööki suussa kun laps nukkuu vaunuissa!"vertaa kuinka vaunuihin puhalletaan aina kaikki savut"

Älä liioittele, tiedät itsekin, ettei vieras ihminen tule hönkimään lastenvaunuihin. Mikään ei ole oikeasti niin ällöttävää kuin äiti, joka työntelee vaunuja ja tupakoi. Mielestäni ihan sairasta. Sitten se sillä tupakanhajuisella suullaan pussailee lasta ja pitelee sylissä kun vaatteet ja kädet haisevat röökille.... Ja mille mahtaa maistua röökin makuinen äidinmaito? tai no, harvalla noista tupakoivista äideistä on sisua jatkaa edes imetystä...Onneksi. silloin parempi vaihtoehto on Tutteli kuin miljoonilla myrkyillä höystetty äidinmaito. Onko joku samaa mieltä?

Mitenhän se ulkona polttaminen oikein vaikuttaa sisällä oleviin lapsiin? Jotenkin maagisesti kosmista käytävää pitkin tupakansavun myrkyllisyys välittyy toisessa tilassa olevaan henkilöön...?

Etkö lukenut tuota, mitä kirjoitin? Tai käynyt tutustumassa linkin takaa löytyviin tietoihin? Kuten tutkimukset ovat osoittaneet tupakoitsija tuottaa huoneilmaan useita minuutteja tupakalla käynnin jälkeen tupakan myrkkyjä uloshengittäessään ja tupakoitsijan iholta erittyy myrkkyjä, jotka joutuvat kosketukseen myös lapsen kanssa. Eli p...ska puskee nahan läpi.

Se on palstalaiselta liikaa vaadittu että perehtyisi lukemaansa :D
Tod. näk. nikki Isä. on jonkun vakipalstamamman ohjaksissa oleva miestossukka. Nainen taustalla huutaa: "KIRJOITA NYT SINN ETTEI TOI PIDÄ PAIKKAANSA !!" Ja Isä-hän kirjoittaa mitä mamma käskee! :D

tiedätkö että valitettavasti moni polttelee kotonansa,liesituulettimen alla tms..
siihen mä en alkais.Joten tämän takia mielummin ulkona...

Noo, kyllähän minä tuon tiesin.

Ja olen muuten itsekin aikanaan polttanut (yli 10v) ja siitä eroonkin päässyt (luojan kiitos, paljon ennen ensimmäistäkään lasta), joten tiedän, että on vaikeaa, mutta lopettamaankin pystyy. Jos siis oikeasti haluaa.

Niin, että lopettamaan vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan tupakoimaton:

Älä liioittele, tiedät itsekin, ettei vieras ihminen tule hönkimään lastenvaunuihin. Mikään ei ole oikeasti niin ällöttävää kuin äiti, joka työntelee vaunuja ja tupakoi. Mielestäni ihan sairasta. Sitten se sillä tupakanhajuisella suullaan pussailee lasta ja pitelee sylissä kun vaatteet ja kädet haisevat röökille.... Ja mille mahtaa maistua röökin makuinen äidinmaito? tai no, harvalla noista tupakoivista äideistä on sisua jatkaa edes imetystä...Onneksi. silloin parempi vaihtoehto on Tutteli kuin miljoonilla myrkyillä höystetty äidinmaito. Onko joku samaa mieltä?

Minä olen.

Niin pitää. Mutta miten voit väittää, että juuri tupakoinnin ja lasten oireilun yhteyttä todistava tutkimus on tehty puutteellisella metodilla?

No hei nyt se fakta sitten peliin siitä, että miten se ulkona polttaminen vaikuttaa sisällä olevaan lapseen |O

Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Se on palstalaiselta liikaa vaadittu että perehtyisi lukemaansa :D
Tod. näk. nikki Isä. on jonkun vakipalstamamman ohjaksissa oleva miestossukka. Nainen taustalla huutaa: "KIRJOITA NYT SINN ETTEI TOI PIDÄ PAIKKAANSA !!" Ja Isä-hän kirjoittaa mitä mamma käskee! :D

Näitä henkilökohtaisuuksia alkaa tulemaan aina siinä vaiheessa kun asia-argumentit loppuu.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja no enpä tiedä..:
Ei mun lapsi sen kummemmin ole ollut kipeä, tai allerginen sen takia että poltan, eikä niitten muittenkaan vanhempien lapset.

Hassu juttu, minä olen kyllä aina luullut, että jos lapsi on kipeä, se johtuu viruksista tai bakteereista.
Mutta oppia ikä kaikki..

Onneksi olkoon, että olet toistaiseksi poikkeus. Eiväthän kaikki tupakoitsijat sairastu keuhkosyöpäänkään, mutta väitätkö ettei tupakointi sille altista? Oletko kuullut karsinogeeneistä ja terveydelle myrkyllisistä aineista?

Olen. Tietysti olen, tyhmä en ole vaikka poltankin :)

Itse olen enemmän huolissani ilmastonmuutoksista, ilmaston saasteista, otsonikerroksen ohenemisesta ja sademetsän hakkuista.
Nykyinen ilma, mitä hengitämme, on tullut myrkylliseksi, ilmasto alkaa pikkahiljaa muuttumaan. Eikö tosiaan mammat ole huomanneet, miettikääs kymmenen vuotta marraskuun aikaan, oliko sillon ruohoa vihriänä, ja asteet plussilla?

Jokainen ihminen itse valitsee mistä pitää ja mistä ei.
Jokaisella ihmisellä on oikeus valita, mitä tekee ja mitä ei tee.
Jos ap valitsee sodan tupakoivia äitejä kohtaan, se on hänen valintansa ja hän itse ottaa siitä vastuun.
En minä, eikä kukaan muukaan.

Bakteerikanta muuttuu, kun ilmasto tekee tepposiaan. Se on luonnollista ja normaalia.
Tänä antibioottiaikana, kun on lääkkeet jokaisen tautihippuseen, bakteerikanta muuttuu. Se on ihan luonnollista, jos asiaa miettii järjellä.

Näissä jutuissa minua ihmetyttää se hurja FANAATTISUUS joka eräillä tupakan vastustajilla tuntuu olevan. Tuo fanaattisuus saa välillä aika rankkoja terveysfasistisia muotojakin, kun ei ole olemaassa kuin vain yksi ja ainoa oikea mielipide ja jos et ole samaa mieltä, niin olet ties mikä kamala lapsen terveyden pilaava typerys.
:headwall:

Sanos muuta.. mieti kuinka paljon stressiä nää ihmiset ottaa tästä asiasta, ja sen jälkeen väittävät elävänsä terveellisesti vaikka stressi on yksi pahimpia terveyshaittoja... mut hauskaahan tätä on seurata..

Osallistuin kerran kaksplussalla tupakkakeskusteluun. Lapseni on pilalla :laugh:

Se ei stressaa, jota ei tee. Miten ihmeessä tupakoimatonta stressaisi tupakointi?:)

Joku sua näyttää stressaavan..
"Unohdit" ap vastat muutamaan kysymykseen:
Miksi teet olettamuksia asioista joita ei ole sinulle kerrottu.. ja

Se että kirjoitat artikkelia tekee sinusta viisaan vuorisaarnaajan tuskin.. jos tietäisit lähdekritiikin et viittaisi täällä vain yhteentutkimukseen ja tekisi olettamuksia jne.. osaisit oikeasti tehdä muuta kuin fanaattisesti väittää jotain.. kuten tiedät tullaan sinun artikkelisi (jos se sisältää jotain oikeasti kiinostavaa) lyttäämään monella toiseen suuntaan osoittavalla tutkimuksella joten älä pura siihen liittyvää pahaa oloa täällä .. jaksamista

Näytähän ne toiseen suuntaan viittaavat tutkimukset! Oikeasti, NÄYTÄ! Ja totta munassa mulla on paha olo ja iso huoli kummilapsestani, joka kärsii vanhempiensa ajattelemattomuuden seurauksena. Välitän siitä lapsesta! Ja tämä on aivan oikea foorumi purkaa kyseistä huolta.
Miksi tänne kirjoitellaan luomusynnytysten, luomuruokinnan, täysimetyksen/ rintamaidon, lasten kotihoidon jne puolesta erittäin tunteellisesti aivan koko ajan? Onko kirjoittajilla paha olla?
Voimme saman tien lytätä lähdekritiikkiin vedoten myös ko asioiden puolestapuhujat. Sillä kaikki tutkimuksethan ovat tunnetusti täyttä puppua. Kysytään Kaksplussan tupakoivilta äideiltä ja isiltä, he tietävät objektiviisen totuuden!

Fetaalialkoholisyndrooma (FAS) kuuluu luokkaan fetaalialkoholispektrin häiriöt, jotka ovat äidin raskaudenaikaisen alkoholinkäytön aiheuttama sikiön keskushermoston ja osin muidenkin elinten ja elinryhmien vakavia ja pysyviä toimintahäiriöitä. FAS:ia lievempi samaan kategoriaan kuuluva muoto FAE fetaalialkoholiefekti. Raskaudenaikainen alkoholialtistus on yksi suurimpia kehitysvammaisuuden aiheuttajia länsimaissa. Koska muille päihteille altistuneille ei ole maailmanlaajuista WHO:n hyväksymää yhtenäistä diagnostista kriteeristöä, ja koska alkoholi on selkeästi yleisin ja vakavin teratogeeni joka aiheuttaa valtaosan sikiövaurioista on tähän artikkeliin sisällytetty soveltuvin osin myös muiden päihteiden, kuten Suomessa kiellettyjen huumeiden teratogeenisiä vaikutuksia käsittelevää ainesta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Fetaalialkoholisyndrooma

Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
miettikääpä mitä kaikkee PERUNA voi aiheuttaa.... :o

Näköjään täällä toinen toistaan tyhmempiä mammoja :D Nyt joku "pelkää" jo perunaa ja vähättelee tupakkaa näyttääkseen itse paremmalle. Voi voi miten säälittävää kristallilapsi... taidat tosiaan olla lapsi vai mitä?
Mene imemään se tupakka ja vältä näiträ ketjuja joissa on älyllisiä mietteitä alussa. :)

Yhteistyössä