Turhaanko ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
Lapsen kaveri tuli eilen koulun jälkeen meille leikkimään, oli käynyt kotona ensin, vanhemmat olivat töissä. No sitten kun tämä lapsi tuli meille, oli hän kauhean nälissään.

Tottakai annoin hänelle syötävää, ei siinä mitään, mutta ottaa päähän suunnattomasti kun lapsen vanhemmat tiesivät lapsen olevan yksin kotona, eikä olleet laittaneet hänelle mitään välipalaa/ruokaa, jotta olisi voinut syödä ensin. (Eikä ollut eka kerta). Olettavatko toiset vanhemmat tosissaan että jos lapsi menee kaverille, automaattisesti he ovat tervetulleita myös ruokapöytään.

Eikö olisi oikeasti soveliasta laittaa lapselleen ruoka valmiiksi, jos ei itse olla kotona???

Voin kuvitella ärsytyksen!!Mulla keittäisi kans yli pidemmän päälle. Kannattaa kysäistä vaikka lapsen kaverilta suoraan, että eikö ole ruokaa hänelle laitettu vai eikö vain viitsi ottaa kaapista. Yhteiset pelisäännöt kannattaa luoda. Tiedän perheitä, jotka ruokkivat kaikki lastensa kaverit samalla kuin omansa ja taas toiset eivät anna, käskevät mennä kotiin syömään.

Voihan se olla niinkin, että lapsella on kotona juuri kaalikeittopäivä ja hän ei tykkää kaalikeitosta, joten sen vuoksi oli nälissään ja onnellisena veteli pihvejä teillä :/ Itse en kyllä lapsiani nälissään kylään päästä, vaan jos ei ruoka maista niin vähintään leivillä kylälle mennään, jotta ei valittaisi kylässä nälkäänsä.

No todennäköisesti kyse on vain siitä että lapsi ei ole viitsinyt kautta malttanut ottaa kaapista kun on ollut kiire teille leikkimään, ei siitä että vanhemmat eivät ole jättäneet ruokaa.

Yhteistyössä