turhat huostaan otot :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tuu mitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tuu mitään

Vieras
ei...tänään alkoi päivä aika hyvin olin vessassa ja joku kolkutti ovelle ja enkä halunnut mennä avamaan kun olin vessassa. Sanoin esikoiselle että menee avamaan oven että kun oon vessassa, esikoinen ei varmaan halunnut kertoa kun avasi oven että äiti on vessassa ja eikä halua nyt tulla ovelle ja paukas että Äiti ei oo kotona. Kuulin mitä sano mutta en viittinyt huutaa vestasta että oonpas. Siellä oli mies joka toi paketin ja ei meen kuin puoli tuntia kun sosiaalitoimiston väki on ovella kun en muka oo kotona, että 2 v ja 8v yksin kotona ja äiti jossain. Että sellasta, Kello puol kymmenen ja just heränyt eikä vaatteeitta päällä ja mökki mullin mallin. ja jos 2 v joka haluaa "etsiä tavarat" joilla leikkiä niin se on sitä että otetaan kaikki tavarat kaapeista ulos joten sotkusta oli. Niin soskun täti vaan katto joo oot avun tarpeessa (kun mökki sekasin mutta ei paskananen). Sinuun ottaa sitten yhteyttä se ja se.

No hyvä että postikusti kuitenkin välitti!

Ensi viikolla sitten sossu uudestaan kylään kun olet siivonnut ja pukeissa. Keitä vielä kahvit ja tarjoa pullatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Nii ja ku lapsi sanoi ettei äiti oo kotona niin ei sille ovella olleelle miehelle käyny mielessä että ehkä isä vois kuitenki olla kotona...?? :0
Varmaan kysyi sitten isää kun kerran äiti ei ollu tottamassa pakettiaan vastaan?

Aika pönttöjä on sossut jos tuollaisen takia huostaan ottavat. Ja huostaanottohan on aina viimesijainen toimenpide, ensin pitää kokeilla muita tukitoimia... kun tulevat niin selität heille tilanteen mikä vallitsi kun ovi avattiin. Ja jatkossa sanot lapsille etteivät saa mennä aukomaan ovia jos olet vessassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No tuskin nyt lapsia tuon takia huostaanotetaan. :D
No ei, mutta kyllähän toi on totaalista sossun varojen väärinkäyttöä jos joku hiukan laiska siivoaja joutuu perhetyön piiriin vain siksi että sattui olemaan vessassa kun ovikello soi.

Ja tuotakin kyllä tapahtuu, että apua tarjotaan sellaisillekin perheille jotka eivät tosiaan ole sen avun tarpeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tuu mitään:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No tuskin nyt lapsia tuon takia huostaanotetaan. :D

mutta kuitenkin aina se tuntuu pahalle vaikka kaikkensa yritää.

Varmasti tuntuu. Itse menettäisin yöuneni jos olis käyny noin ja olis sossu tulossa tarkistuskäynnille, vaikka mitään salattavaa ei oliskaan ja lapsia hoidetaan hyvin. Silti pelkkä ajatuskin ahdistais...

ensin lapset etusijalle ennen kuin ajattelen itseäni joten saatan sitten kulkea rääsyissä ja eikä tarkota sitä että en pidä huolta itsestäni). Ja kaikkein parasta kun ees missään käy ja aina kotona.

Onhan tossa nyt sossun puolelta vähän ylireagoitu mut niillehän on menny tieto, että lapset on kaksin kotona, kyllä mäkin ilmottaisin jos oikeesti mulle sanois lapsi et äiti ei oo kotona.

Mutta siis niin, luulis että sossuntäti ois sitten tajunnu tarkastamaan tullessaan, että teillä on siellä asiat ihan ok, eikä tosiaan lapset keskenään kotona ilman vanhempia..

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Onhan tossa nyt sossun puolelta vähän ylireagoitu mut niillehän on menny tieto, että lapset on kaksin kotona, kyllä mäkin ilmottaisin jos oikeesti mulle sanois lapsi et äiti ei oo kotona.

Mutta siis niin, luulis että sossuntäti ois sitten tajunnu tarkastamaan tullessaan, että teillä on siellä asiat ihan ok, eikä tosiaan lapset keskenään kotona ilman vanhempia..

Ja enkä koskaan jättäs 2 v 8 v huostaan. Ehkä niin että käyn tupakalla pihalla ja kuulen mitä tapahtuu.

Ja enkä koskaan jättäs 2 v 8 v huostaan. Ehkä niin että käyn tupakalla pihalla ja kuulen mitä tapahtuu.

No enhän mä nyt niin väittänytkään mutta eihän se postimies tai sossu sua tunne eli ei ne voi tietää, mitä teet tai et tee! Pakkohan niiden on lastensuojelusta tulla kattoon, jos joku tekee tommosen ilmotuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No osaahan se 8v jo sanoo, jos joku kyyy, et missä äiti oli silloin kun ovikello soi? Se sanoo joko veskissä tai kylillä...sen mikä on totta!

8 v siitä että olin vessassa ja enkä nyt halunnut avata ovea. Tää nyt ei sitten tiennyt mitä sanoa ja enkä korjannut huutamalla vessasta että kotona ollaan, mutta otan syyn niskoilleni ja yritän korjata tilateen niin että seuraavan kerran juoksen sitten housut kintuissa ovelle ja sanon että oon kotona:)

No enhän mä nyt niin väittänytkään mutta eihän se postimies tai sossu sua tunne eli ei ne voi tietää, mitä teet tai et tee! Pakkohan niiden on lastensuojelusta tulla kattoon, jos joku tekee tommosen ilmotuksen.
pieni paikkakunta.

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Ja jatkossa sanot lapsille etteivät saa mennä aukomaan ovia jos olet vessassa.

Ap oli sanonut esikoiselleen että menee avaamaan oven..

Niin oli sanonut, mutta seuraavalla kertaa voi sanoa että älkää avatko. Itse jos oon vessassa tms ja ovikello soi, niin lapset ei saa mennä avaamaan ellen oo mukana siks kun sitä ei ikinä tiedä mitä hörhöjä sielä oven takana on.

.
pieni paikkakunta.

No anteeks mutta eiks toi oo jo vähän salaliittoteoriointia. Jos sossulla on tieto, että lapset on kaksin ja sit tulee paikalle ja kämppä sekasin, niin saattaa vaan tarkottaa että on sitä mieltä, että tarvitset ehkä jotain tukea. Ei se todellakaan tarkota, että lapsesi huostaanotetaan tms. Koeta nyt rauhoittua, onhan tuo kurjaa, että tullaan kotiin nuuskimaan mutta tuskin siitä mitään suurempaa harmia sulle koituu.

*muoks* Tarkoitan tällä "sossulla on tieto"= sen hetkinen tieto, eli postimiehen ilmoituksen perusteella syytä luulla, että lapset on yksin kotona

ei kaikki ole miltä näyttää, jos teet valituksen ota asioista selvä. 8V lapset osaa kertoa omiaan. Ei muuten mutta en ois ainut mitä oon kuullut ja kyllä kestän sen että joku nyt katsoo sen miten huollan lapsia mutta ei riitä se että kämppä sekasin ja kuinka monella alle 5 v lasten asunto on tip top kun tulet ilmoittamaan että asunto siinä kunnossa(yritetty pitää siistinä aina se yks päivä)ei se oo se peruste että että et huolla lastasi ja oot lastenhuollon peruste.

Yhteistyössä