turkkiin vai eguptiin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkakuumeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
varmaan Turkkiin kun en tiedä missä tuo Egupti sijaitsee... :whistle:

(sori oli pakko :D )

Turkkiin muutenkin koska Egypti on muslimimaa, siellä rajoitettua pukeutuminen yms

Eipä egyptis kyl muuten rajotettu paitsi moskeijoihin jne oli säännöt. Maana se oli ihan ok.
 
Molemmissa on puolensa, jostain syystä Egypti viehätti enemmän. Molemmissa raivostuttavia kauppiaita. Mutta hyvin pärjää kun päättää ettei ala niiden kanssa millekkään jos ei ole kiinnostunut mitään ostamaan.
 
Egyptiin ja Luxoriin menin siksi että halusimme koko perhe katosmaan sinne vanhoja temppeleitä hieroglyfikoristeisine pylväineen ja obeliskeinee, kuninkaiden haudat, muumiota ym ym.
Turkkiin aiomme mennä joskus Istanbuliin ja sieltä kenties käydä katsomassa myös Pamukkalen kalkkiputouksia, Troijaa yms.
 
Turkkiin, koska lomailu siellä tarjoaa enemmän sitä mitä minä haluan. Tai en ainakaan ole kuullut Egyptissä olevan kovinkaan vilkasta yöelämää ja erinomaisia shoppailumahdollisuuksia.

Kulttuuria ja historiaa löytyy molemmista pilvin pimein. Rantaa ja aurinkoa myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Turkissa olen käynyt niin menisin Egyptiin. Egyptissä kiehtoisi historialliset nähtävyydet ja tietenkin siiheen pystyy yhdistämään myös rantaloman.

se on otettava huomioon että rantakohteista on pidemmät matkat historiallisille nähtävyyksille ja jos oikeasti historia kiinnostaa enemmän kuin punainen meri niin suoraan matka Luxoriin
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Turkissa olen käynyt niin menisin Egyptiin. Egyptissä kiehtoisi historialliset nähtävyydet ja tietenkin siiheen pystyy yhdistämään myös rantaloman.

se on otettava huomioon että rantakohteista on pidemmät matkat historiallisille nähtävyyksille ja jos oikeasti historia kiinnostaa enemmän kuin punainen meri niin suoraan matka Luxoriin

Juuri tuollaista yhdistelmää olen miettinyt, että viikko esim. Sharm el Sheikhissä rannalla ja sitten toinen viikko Luxorissa tai muutama päivä Luxorissa ja muutama Kairossa. =)
 
Mua ei sais kumpaakaan ees kilon paloina - sori vaan
1. Turkissa ne paikalliset on ihan hirveitä tyrkkyjä ja sit ne tunkee iholle ja lääppivät ja voi luoja sitä paskasuutta joka paikassa, ok hotelli oli ihan siisti. Kävin siin ensimäisen ja viimisen kerran samalla reissulla
2. Egypti, itsellä 3kk kestänyt vatsatauti reissun jälkeen, miehellä salmonella, enkä tiedä ketään joka olis siltä reissulta ilman vattapöpöä päässy. Juu paskaa ja antibioottia ei ikuna enää. Joten sekin maa tuli näyhtyä yhdellä kertaa
 

Yhteistyössä