TURVAISTUIN asiaa, pikaisesti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa käyttää mikäli istuin ei esim. ole lentänyt ulos autosta, litistynyt tms. Jos lapsi ollut kyydissä niin ei pienen takatöyssynkään jälkeen istuinta tarvitse vaihtaa. Parkkipaikkatörmäilyistä puhumattakaan. Jos epäilyttää niin käänny turvaistuinliikkeen puoleen. He osaavat neuvoa.
 
Jos auto on ollut kolarissa, niin vakuutuksen pitäs kyllä korvata istuimet, oli niissä istuimissa matkustaja tai ei, koska senhän sanoo järkikin jo ettei ne kelvollisia enää ole.
 
En käyttäisi kolarissa ollutta istuinta. Ammattilaisethan väittää että pyöräilykypäräkin on entinen pudottuaan puolitoista metriä. Ei tarvi olla näkyviä kolhuja ja tällejä istuimessa että on käyttökelvoton.

Käytettynä istuinta en tästä syystä ostaisi keneltäkään vieraalta, vain luottoihmisiltäni.

Jos nyt joku naarmuttaa autoasi parkkipaikalla, en usko että istuin siitä miksikään menee. Mutta kolariauton istuimen vaihtaisin jos se olisi minun istuimeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
En käyttäisi kolarissa ollutta istuinta. Ammattilaisethan väittää että pyöräilykypäräkin on entinen pudottuaan puolitoista metriä. Ei tarvi olla näkyviä kolhuja ja tällejä istuimessa että on käyttökelvoton.

Käytettynä istuinta en tästä syystä ostaisi keneltäkään vieraalta, vain luottoihmisiltäni.

Jos nyt joku naarmuttaa autoasi parkkipaikalla, en usko että istuin siitä miksikään menee. Mutta kolariauton istuimen vaihtaisin jos se olisi minun istuimeni.

Jos joku naarmuttaa... en USKO...? Tarkoitatko siis että EHKÄ saattaisi auton kyljen naarmutus tuhota myös turvaistuimen...?
 
siis tässä tapauksessa on ajettu 80km/h kaidetta päin jonka jälkeen peräkärry tullu takalokarista/osittain takaoven ikkunasta sisään..

mietin vain että voiko noita istuimia enään käyttää??

hassua muuten olis et jos lapsi ei oo kyydissä ni sun on aina pakko irrottaa istuimet jos niitä ei kerran vakuutus korvais..eli jos veisit lapset aamulla hoitoon jätä siis istuin hoitopaikkaan, niinkö???????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Jos auto on ollut kolarissa, niin vakuutuksen pitäs kyllä korvata istuimet, oli niissä istuimissa matkustaja tai ei, koska senhän sanoo järkikin jo ettei ne kelvollisia enää ole.

Vakuutusyhtiö kyllä sanoo, että on. Tietysti johtuuhan se siitäkin miten paha kolari on ollut
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
siis tässä tapauksessa on ajettu 80km/h kaidetta päin jonka jälkeen peräkärry tullu takalokarista/osittain takaoven ikkunasta sisään..

mietin vain että voiko noita istuimia enään käyttää??

hassua muuten olis et jos lapsi ei oo kyydissä ni sun on aina pakko irrottaa istuimet jos niitä ei kerran vakuutus korvais..eli jos veisit lapset aamulla hoitoon jätä siis istuin hoitopaikkaan, niinkö???????

en uskaltaisi enää käyttää, on se äkkipysäys tuosta nopeudesta melkoinen rasite tyhjälle istuimellekin
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
siis tässä tapauksessa on ajettu 80km/h kaidetta päin jonka jälkeen peräkärry tullu takalokarista/osittain takaoven ikkunasta sisään..

mietin vain että voiko noita istuimia enään käyttää??

hassua muuten olis et jos lapsi ei oo kyydissä ni sun on aina pakko irrottaa istuimet jos niitä ei kerran vakuutus korvais..eli jos veisit lapset aamulla hoitoon jätä siis istuin hoitopaikkaan, niinkö???????

en uskaltaisi enää käyttää, on se äkkipysäys tuosta nopeudesta melkoinen rasite tyhjälle istuimellekin

Tätä mietin itsekkin, ja sit viel siihen äkkipysähdyksen jälkee tulee peräkärry päälle jossa täyskuorma....
onko kellään muulla vielä mielipidettä saatikka tietoa asiasta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
siis tässä tapauksessa on ajettu 80km/h kaidetta päin jonka jälkeen peräkärry tullu takalokarista/osittain takaoven ikkunasta sisään..

mietin vain että voiko noita istuimia enään käyttää??

hassua muuten olis et jos lapsi ei oo kyydissä ni sun on aina pakko irrottaa istuimet jos niitä ei kerran vakuutus korvais..eli jos veisit lapset aamulla hoitoon jätä siis istuin hoitopaikkaan, niinkö???????

en uskaltaisi enää käyttää, on se äkkipysäys tuosta nopeudesta melkoinen rasite tyhjälle istuimellekin

Tätä mietin itsekkin, ja sit viel siihen äkkipysähdyksen jälkee tulee peräkärry päälle jossa täyskuorma....
onko kellään muulla vielä mielipidettä saatikka tietoa asiasta??

En käyttäisi ja kyseenalaistaisin kyllä vakuutusyhtiönkin ajattelutavan suuresti jos meinaavat etteivät uusi koska teidänhän tilanteessa kolaus on sattunut tavallaan kahdesti. Ensin äkkipysähdys jonka jälkeen vielä peräkärry uudelleen.
 
Erittäin hankala kysymys. Ainoa ohje on, että valmistajat edellyttävät jokaisen kolarin jälkeen istuimen vaihtamista uuteen. Tämä johtuu heidän tuotevastuustaan. On mahdotonta edes ammatti-ihmisen sanoa, onko istuin vaurioitunut törmäyksessä vai ei, jos siinä ei näy selkeitä vaurioita. Ongelma on siinä, että seuraavassa törmäyksessa istuin ei ehkä toimikaan tarkoituksen mukaisesti ja oikein. Hiushalkeamat tai muovirungon rasitus/venymämurtumat voivat pettää seuraavassa kolaritilanteessa ja istuin ei suojaa oikein lasta. Vakuutusyhtiössä ei ole asiantuntijaa, joka tämän voisi todeta puoleen tai toiseen. Istuimia ei voi myöskään alkaa röntgenkuvaamaan, jotta tällaiset vauriot voisi poissulkea. Jos lapsi olisi istunut istuimessa kolarin tapahtuessa olisi tilanne käsittääkseni selvä. Nyt jäljelle jää taistelu vakuutusyhtiön kanssa tai oma ratkaisu istuimen kohtalosta ja riskinotosta jatkossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksei ap soita omaan vakuutusyhtiöönsä? Sieltähän se selviää hiukka nopeemmin kuin täältä

Siksi koska auto ja vakuutus ei ollut meidän

ja toiseksi , ajattelin kysyä onko täällä jollain ollu istuin kolarissa ja onko vaihtanut uuteen, aina olen ajatellut että istuinta ei saa käyttää, mutta juuri tuon takia että siinä ei ollut lapsi kyydissä niin en tiedä ja koska ulospäin ei näy mitään..

korokeistuin meni rikki ja sen nyt näkee ihan silmälläki, joten taitaa mennä kaikki vaihtoon
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksei ap soita omaan vakuutusyhtiöönsä? Sieltähän se selviää hiukka nopeemmin kuin täältä

Siksi koska auto ja vakuutus ei ollut meidän

No soita siihen vakuutusyhtiöön jonka vakuuttama auto oli

Pitäis ensin tietää ton toisen istuimen tän hetkinen myyntihinta..mutta ku en löydä.. se ois tollanen besafe izi combi x1
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksei ap soita omaan vakuutusyhtiöönsä? Sieltähän se selviää hiukka nopeemmin kuin täältä

Siksi koska auto ja vakuutus ei ollut meidän

No soita siihen vakuutusyhtiöön jonka vakuuttama auto oli

Pitäis ensin tietää ton toisen istuimen tän hetkinen myyntihinta..mutta ku en löydä.. se ois tollanen besafe izi combi x1

Mihin tarvitset hinnan? Jos vakuutusyhtiö korvaa, viet vanhat istuimet sinne ja ostat vastaavat tilalle. Ei merkillä ole väliä eikä hinnallakaan itse asiassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksei ap soita omaan vakuutusyhtiöönsä? Sieltähän se selviää hiukka nopeemmin kuin täältä

Siksi koska auto ja vakuutus ei ollut meidän

No soita siihen vakuutusyhtiöön jonka vakuuttama auto oli

Pitäis ensin tietää ton toisen istuimen tän hetkinen myyntihinta..mutta ku en löydä.. se ois tollanen besafe izi combi x1

Mihin tarvitset hinnan? Jos vakuutusyhtiö korvaa, viet vanhat istuimet sinne ja ostat vastaavat tilalle. Ei merkillä ole väliä eikä hinnallakaan itse asiassa

Näin äitini sanoi, ja on ollu 25vuotta pohjolassa töissä..en tiiä sitte, se käski kattoo hinnat ja laittaa siihen vahinko ilmotukseen tiedot
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksei ap soita omaan vakuutusyhtiöönsä? Sieltähän se selviää hiukka nopeemmin kuin täältä

Siksi koska auto ja vakuutus ei ollut meidän

No soita siihen vakuutusyhtiöön jonka vakuuttama auto oli

Pitäis ensin tietää ton toisen istuimen tän hetkinen myyntihinta..mutta ku en löydä.. se ois tollanen besafe izi combi x1

Mihin tarvitset hinnan? Jos vakuutusyhtiö korvaa, viet vanhat istuimet sinne ja ostat vastaavat tilalle. Ei merkillä ole väliä eikä hinnallakaan itse asiassa

Näin äitini sanoi, ja on ollu 25vuotta pohjolassa töissä..en tiiä sitte, se käski kattoo hinnat ja laittaa siihen vahinko ilmotukseen tiedot

tapiola vaati vanhat tuolit takaisin ja lastenturvasta haettiin uudet ja lasku yhtiölle
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksei ap soita omaan vakuutusyhtiöönsä? Sieltähän se selviää hiukka nopeemmin kuin täältä

Siksi koska auto ja vakuutus ei ollut meidän

No soita siihen vakuutusyhtiöön jonka vakuuttama auto oli

Pitäis ensin tietää ton toisen istuimen tän hetkinen myyntihinta..mutta ku en löydä.. se ois tollanen besafe izi combi x1



Meidän izi Kombissa on vielä hintalappu jossa lukee muistaakseni 499. Lastentarvikkeen nettisivuilta näkee oikean hinnan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
En käyttäisi kolarissa ollutta istuinta. Ammattilaisethan väittää että pyöräilykypäräkin on entinen pudottuaan puolitoista metriä. Ei tarvi olla näkyviä kolhuja ja tällejä istuimessa että on käyttökelvoton.

Käytettynä istuinta en tästä syystä ostaisi keneltäkään vieraalta, vain luottoihmisiltäni.

Jos nyt joku naarmuttaa autoasi parkkipaikalla, en usko että istuin siitä miksikään menee. Mutta kolariauton istuimen vaihtaisin jos se olisi minun istuimeni.

Jos joku naarmuttaa... en USKO...? Tarkoitatko siis että EHKÄ saattaisi auton kyljen naarmutus tuhota myös turvaistuimen...?

Viilaa pilkkua ihan rauhassa... Tai ajattele rauhassa noin jos ei oma kapasiteettisi riitä enempään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksei ap soita omaan vakuutusyhtiöönsä? Sieltähän se selviää hiukka nopeemmin kuin täältä

Siksi koska auto ja vakuutus ei ollut meidän

No soita siihen vakuutusyhtiöön jonka vakuuttama auto oli

Pitäis ensin tietää ton toisen istuimen tän hetkinen myyntihinta..mutta ku en löydä.. se ois tollanen besafe izi combi x1



Meidän izi Kombissa on vielä hintalappu jossa lukee muistaakseni 499. Lastentarvikkeen nettisivuilta näkee oikean hinnan.

siellä ei ollu tota istuinta ja siel on vaa se joku hintahaitari mikä näytti 360-450?
 

Yhteistyössä