Turvaistuin kasvot menosuuntaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonomutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on tämä ja on tosi hyvä! Helppo kiinnitys ja saa tosi tukevasti kiinni, hyvä kallistuksensäätö.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=196&valikoimaid=6

BeSa_IziComfort_68.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
minkä ikäsen sä meinaat siihen istuun laittaa? alle vuotias on ainakin ihan liian pieni istuun kasvot menosuuntaan. pienemmästäkin jarrutuksesta pää vemppaa.
en uskaltais kyllä itse,sitte en kulkis autolla laisinkaan jos ei pystyis ostaan asianmukaista istuinta. meilläkin tiukkaa tekee autossa kun kolme ustuinta takana,mutta silti pienet istuu selkä menosuuntaan. edes tuota 1,5vuotiasta en missään nimessä viä kääntäis.
miks sun ois pakko? jos kaukalo on tähän asti menny ni miks ei tulevaisuudessa samanmoinen turvaistuin selkämenosuuntaan?

Kaukalon on saanut "työnnettyä" takapenkille paikoilleen. Lasta on hiukan vaikea työntää turvaistuimeen, ja vielä kiinnittääkin... joo, tilanteelle ei nyt vaan mahda mitään :/

vaikka kuinka hankalaa ois kiinnittäminen ni selkämenosuuntaan silti. on olemassa pieniä istuimia,jotka mahtuu kaikenmoisiin kippoihin. oon itse aikanaan pieneen autoon jossa kaks ovee tunkenut vauvani. vaikka kuinka hankalaa ni lapsen turvallisuus kyseessä.
mahdotonta toi ei todellakaan ole,vaikka takapenkki ois täynnä istuimia selkämenosuuntaan.
jos jotain sattuis sä syyttäisit itseen ikuisesti ja vastuussa olisitkin.

Täällä riittää aina näitä jotka haukkuu, mutta todellisuudessa näyttää kaupan parkkipaikalla katsellessa olevan istuimet kasvot menosuuntaan ja harvemmin selkämenosuuntaan.

Meillä on ollut selkämenosuuntaan, mutta eihän se tosiaan aina onnistu.

Meille sanoi viimeksi lastentarvikeliikkeessä myyjä, että valtaosa ostetaan kasvot menosuuntaan. Sanoi siis sen ihan vaikka emme olleet edes ostamassa mitään turvaistuinta silloin, mutta tuli puhetta muuten asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Sii, miten niin ei mahdu?

no jos on paskakadetti jota ajaa pitkä ihminen niin sinne takapenkille ei muuten mahdu selkä menosuuntaan oleva istuin. :xmas:

kadetissakin on takana kolmepaikkaa. pelkääjänpaikalla olevan ei tarvi kovin tilavasti istua jos kyseessä on lapsen turvallisuus. jos on monta lasta ni nuorin istuu pelkääjäntakana oikeaoppisesti.
meillä mies on tosi pitkä ja selkämenosuuntaan on istuin keskellä. kaukalo taas on mun takana. mahtuu silti vaikka on selkämenosuuntaan.
eikä tilaihme ole meidänkään auto.

minkä ikäsen sä meinaat siihen istuun laittaa? alle vuotias on ainakin ihan liian pieni istuun kasvot menosuuntaan. pienemmästäkin jarrutuksesta pää vemppaa.
en uskaltais kyllä itse,sitte en kulkis autolla laisinkaan jos ei pystyis ostaan asianmukaista istuinta. meilläkin tiukkaa tekee autossa kun kolme ustuinta takana,mutta silti pienet istuu selkä menosuuntaan. edes tuota 1,5vuotiasta en missään nimessä viä kääntäis.
miks sun ois pakko? jos kaukalo on tähän asti menny ni miks ei tulevaisuudessa samanmoinen turvaistuin selkämenosuuntaan?

Kaukalon on saanut "työnnettyä" takapenkille paikoilleen. Lasta on hiukan vaikea työntää turvaistuimeen, ja vielä kiinnittääkin... joo, tilanteelle ei nyt vaan mahda mitään :/

vaikka kuinka hankalaa ois kiinnittäminen ni selkämenosuuntaan silti. on olemassa pieniä istuimia,jotka mahtuu kaikenmoisiin kippoihin. oon itse aikanaan pieneen autoon jossa kaks ovee tunkenut vauvani. vaikka kuinka hankalaa ni lapsen turvallisuus kyseessä.
mahdotonta toi ei todellakaan ole,vaikka takapenkki ois täynnä istuimia selkämenosuuntaan.

Ihan totta kyllä. Mutta entäs jos käykin niin, että joku ajaakin täysillä auton perään. Silloin olisikin turvallisempi vaihtoehto ollut kasvot menosuuntaan. Suomessa TILASTOLLISESTI ajetaan enemmän nokkakolareita kuin muualla Euroopassa. Mutta siis istuimen suunnan turvallisuus on kiinni siitä, mistä suunnasta autoon osuu.

JOANNA, sitä istuinta ei kokeiltu, mulla autossa niin lyhyet turvavyöt että kaukalon kiinnittäminenkin on yhtä tuskaa ja takana vielä lyhyemmät, joten tollasen kasvot menosuuntaan kiinitettävään istuimeen ei tarvitse pitkiä vöitä, sen saa auton vöillä kiinni ja lapsi laitetaan istuimen viispiste vöillä kiinni, eli siksi päädyin tähän Recaroon, voi tietysti olla että olisi vielä muitakin istuimia, mut päädyin nyt kuitenkin tähän

no jos on paskakadetti jota ajaa pitkä ihminen niin sinne takapenkille ei muuten mahdu selkä menosuuntaan oleva istuin. :xmas:

Et ilmeisesti ole ap, mutta oletko kokeillut Brion zento istuinta. Meillä ei ole "paskakadettia" (ollut kyllä joskus ) mutta meilläkin oli ongelmana ettei mikään istuin meinannut mahtua selkä menosuuntaan. Farmari Renaultiin piti mahtua viisi henkeä matkustamaan ja yksi siis istuimessa ja niin ettei edessä istuvan tarvii istua polvet suussa.. Brio zento ja britax twoway elite olivat ainoat jotka täytti nämä kriteetrit. Zento valittiin ja tyytyväisinä ollaan ajeltu =)

lässynlässynläpäläpä taas....
noi istuimet on huipputurvallisia kaikkien muitten paitsi pohjoismaisten suositusten mukaan.

se turvaistuinko sitten suojaa sun lapsen niskaa törmäyksessä? pieni lapsi ei todellakaan ole sentakia valmis istuun selkämenosuuntaan. kovia peräänajoja sattuu harvemmin.
mieti miten sun pää käyttäytyy äkkipysähdyksessä..ja miten pienen lapsen.
ja vittu vaikka kuinka lässynläätä sun mielestä ni aivan sama.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Meillä on tämä ja on tosi hyvä! Helppo kiinnitys ja saa tosi tukevasti kiinni, hyvä kallistuksensäätö.

Miten tuo kallistuksensäätö muuten toimii, jos on takana penkki? Vai jääkö tyhjää tilaa penkin ja istuimen väliin?

kadetissakin on takana kolmepaikkaa. pelkääjänpaikalla olevan ei tarvi kovin tilavasti istua jos kyseessä on lapsen turvallisuus. jos on monta lasta ni nuorin istuu pelkääjäntakana oikeaoppisesti.
meillä mies on tosi pitkä ja selkämenosuuntaan on istuin keskellä. kaukalo taas on mun takana. mahtuu silti vaikka on selkämenosuuntaan.

ehkä ne kaikki kakarat on samankokoisia ja niitä on enemmän kuin yksi :xmas:
onhan se toki kuskin turvallista ajaa sitten polvet vaikka suussa, eipähän ainakaan tarvitse tehdä äkkijarrutuksia kun siihen ei pysty. Menee sit sen verran lujaa kolarissa auto vaikka edellä ajavan perään että koko auto on sen verta rutussa ettei kenenkään tartte jäädä henkiin potemaan mitään syyllisyyksiä siitä oliko istuin perseestä vai ei :xmas:

Oletteko testanneet ettei autoonne mahtuisi jokin istuin selkä menosuuntaan. Minun ainakin on aika vaikea uskoa ettei semmoista istuinta löytyisi.. Kannattaa nyt ainakin kierrelle lastentarvikeliikkeet ja tutkia asia kunnolla. Alle vuoden ikäinen on ehdottomasti liian pieni matkustamaan naama menosuuntaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Miten tuo kallistuksensäätö muuten toimii, jos on takana penkki? Vai jääkö tyhjää tilaa penkin ja istuimen väliin?

se penkki nousee siinä jalustallaan ja kallistuu. Eli ei jää tyhjää tilaa

Akta Gracon ja Carenan penkit ollu.
Melkein Carena parempi alle 18 kiloiselle.

Nyt 16 kiloisella Maxi Coci Rodi ja Brio Caro penkit.
Itse tykkään tuosta Maxista enemmän (kallistus mahdollisuus ), mies halus Brion.

Aktan penkistä ei tykätty enää 3 vuotiaalla pitää, pituutta hitunen päälle metri ja painoa hitu alle 16kg.

Turvakaukalona oli Britax/Römer babysafe (ei telakkaa ).

se turvaistuinko sitten suojaa sun lapsen niskaa törmäyksessä? pieni lapsi ei todellakaan ole sentakia valmis istuun selkämenosuuntaan.

What? Etkö sä just puolustanut selkä menosuuntaan istuimia??? En ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja vilijonka08:
JOANNA, sitä istuinta ei kokeiltu, mulla autossa niin lyhyet turvavyöt että kaukalon kiinnittäminenkin on yhtä tuskaa ja takana vielä lyhyemmät, joten tollasen kasvot menosuuntaan kiinitettävään istuimeen ei tarvitse pitkiä vöitä, sen saa auton vöillä kiinni ja lapsi laitetaan istuimen viispiste vöillä kiinni, eli siksi päädyin tähän Recaroon, voi tietysti olla että olisi vielä muitakin istuimia, mut päädyin nyt kuitenkin tähän

Meillä saab ja kaukalo oli telakalla just siks että vyöt ei riittänyt tavallisen kaukalon kiinnittämiseen. Tuon istuimen saa ihan "heittämällä" kiinni, vyö ei siis kierrä penkin ympäriltä vaan menee toisesta sivusta penkin sisään alle ja tulee toisesta reunasta ulos ja siitä suoraan lukkoon kiinni, eli vyötä tarvitaan tasan samanverran kun kaukalon telakan kiinnittämiseen.

Ihan totta kyllä. Mutta entäs jos käykin niin, että joku ajaakin täysillä auton perään. Silloin olisikin turvallisempi vaihtoehto ollut kasvot menosuuntaan. Suomessa TILASTOLLISESTI ajetaan enemmän nokkakolareita kuin muualla Euroopassa. Mutta siis istuimen suunnan turvallisuus on kiinni siitä, mistä suunnasta autoon osuu.

harvemmin niitä sattuu kuitenkaan. yleensä peräänajot on kumminkin lieviä kolareita. ja jos joku täysiä ajais perään ni lapsi kuolis kyllä vaikka ois kasvot menosuuntaan. pikkuauto menee kyl takapäästä ihan tohjoksi. ja nokkakolarissa menis toki myös,mutta lapsen henki voi säästyä.

jotkut vaihtaa turvavyöt,et saa istuimen kiinni. ja onhan niitä joillekkin malleille myös alustoja mihin istuin kiinnitetään.
kaikkee löytyy nykyään.

se turvaistuinko sitten suojaa sun lapsen niskaa törmäyksessä? pieni lapsi ei todellakaan ole sentakia valmis istuun selkämenosuuntaan.

Huomatkaas että meitä on tässä ketjussa kaksi Joannaa.. toinen harmaa ja toinen minä.

niin ja mulla myökin kolme turvaistuinta takapenkillä eikä sitä tilaa nyt aivan mahdottomasti ole takana oli auto mikä hyvänsä, että pakko se on laittaa sitä mikä sopii ja kyllä mulla ainakin lapset matkustaa turvallisesti vaikka nyt sen kasvot menosuuntaan laitoinkin ja ajattelen kyllä ensisijaisesti lasten turvallisuutta

meillä on kans harkinassa kasvot menosuuntaan istuin nania beline sp on nyt tarjouksessa 99e on 9-36kg tarkoitettu.
tyttö on nyt 7kk painaa 10kg käytössä on logic s alkaa käymään ahtaaksi.
tuo olisi hyvä siinä mielessä menisi pitkään mutta en ole viälä etsinyt käyttäjien kokemuksia istuimesta.

ehkä ne kaikki kakarat on samankokoisia ja niitä on enemmän kuin yksi :xmas:
onhan se toki kuskin turvallista ajaa sitten polvet vaikka suussa, eipähän ainakaan tarvitse tehdä äkkijarrutuksia kun siihen ei pysty. Menee sit sen verran lujaa kolarissa auto vaikka edellä ajavan perään että koko auto on sen verta rutussa ettei kenenkään tartte jäädä henkiin potemaan mitään syyllisyyksiä siitä oliko istuin perseestä vai ei :xmas:

löytyy niitä istuimia mikä mahtuu teidän kippoonkin. vaikka pikkulapsia oliskin kaksi.
ostakaa isompi auto,saa parilla tonnilla.
kuulostat lapselliselta ihmiseltä. tiedät hyvin että olen täysin oikeessa ja jaksat vinkua.
te teette miten lystäätte,ei se mulle kuulu. mutta oon oikeutettu ja velvollinen kyllä sanoon jos joku tekee noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:

Huomatkaas että meitä on tässä ketjussa kaksi Joannaa.. toinen harmaa ja toinen minä.

Jaa juu tolle toiselle tais tulla ajatus ja kirjoitusvirhe tossa.

Yhteistyössä