Tuttava kävi kylässä ja valitti kun ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan 10kk vauvaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma6v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja ihme vastauksia; räävitään nyt toisten rehellisesti kerrottuja tunteita! Onneksi tunnistan itsessäni nuo tunteet! Täällä on varmaan niin kylmän jäätynyttä porukkaa ettei mikään hetkauta minnekkään!

Ehkä ne vanhemmat on sitä mieltä, että hyvään lapsuuteen kuuluu hieno koti, merkkivaatteet ja uusimmat lelut, ja kotiin jäämällä eivät voisi niitä enää tarjota?

Olen tältäkin palstalta lukenut monta mielipidettä, että molemmat vanhemmat on töissä lapsen takia , jotta voivat tarjota lapselle kauniin, tilavan kodin tmv. ja he suunnilleen säälivät niitä lapsia jotka joutuu asumaan jossain rumassa vuokrakaksiossa ja ihmettelvät, mikseivät vanhemmat halua lapselleen parempaa.

Ja ihme vastauksia; räävitään nyt toisten rehellisesti kerrottuja tunteita! Onneksi tunnistan itsessäni nuo tunteet! Täällä on varmaan niin kylmän jäätynyttä porukkaa ettei mikään hetkauta minnekkään!

Mä olen hyvin tunteellinen ihminen, mutta ei mua vois vähempää heilauttaa se koska naapurin Pirkko ja Markku vie lapsensa hoitoon.

Lopetatko sä joka ikisen lauseen aina huutomerkkiin?

Teidän ei oo tarvinnut myydä omakotitaloa jotta voisit olla kotihoidontuella kotona. Mutta (tää saattaa tulla yllärinä) toisilla on ehkä suuremmat menot ja/tai pienemmät tulot ja/tai jotain muita syitä sille, miksi ei ole varaa jäädä kotiin, koska ne toiset ei ole sama asia kuin te.

Mikä tässä aloituksessa nyt oli pointtina?

Lapsi-paran kohtalo kun joutuu alle vuosikkaana hoitoon?
Äidin "valehtelu" siitä ettei kotona pärjää pidempään?

Vai ne sinun tunnemyllerrykset yllämainittuihin liittyen?

Mitenhän iso ero oikeasti on kahdella kuukaudella lapsen hoitoon viennin kanssa..?
Tää toinen äiti on ilmeisesti ollu 10kk kotona koko ajan, tää ap sitten taas tehnyt keikkatyötä sen vuoden ajan minkä kotiäitinä eleli.
Ooks mä nyt sitten pyhimys, kun nuorin on yli vuoden, enkä ole tehnyt töitä tällä ajalla, enkä ole viemässä ainakaan ihan hetkeen lapsiani päivähoitoon?
Ihme nillitystä täysjärkisten ihmisten valinnoista.

hei nyt ihan oikeasti. Tässä ei puhuta syöpäpotilaan kuolemasta, vaan lapsen viemisestä hoitoon, joka ei kyllä minussa herätä mitään suuria tunteita.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
En ymmärrä, en ymmärrä, en ymmärrä ja olen vielä sairaanhoitaja! Voi potilas parkojani! Ja Rakastan huutomerkkejä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Herranjumala! Sairaanhoitaja! Ne tekee vuorotöitä! Lapset on isänsä kanssa! Tai jopa päiväkodissa! Saat tauteja töistä! Tartutat ne lapsiin! Vähintään ls-ilmo pitää tehä!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hups, anteeks:snotty:

En ymmärrä, en ymmärrä, en ymmärrä ja olen vielä sairaanhoitaja! Voi potilas parkojani! Ja Rakastan huutomerkkejä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

luulisin, ihan kokemuksella, että näet työssäsi vähän enemmän suuria tunteita herättäviä juttuja kuin se milloin tuttavaperheen lapsi viedään hoitoon.

hei nyt ihan oikeasti. Tässä ei puhuta syöpäpotilaan kuolemasta, vaan lapsen viemisestä hoitoon, joka ei kyllä minussa herätä mitään suuria tunteita.

Niin. Jos ap vielä väitteensä mukaan on oikeasti sairaanhoitaja niin luulisi työn käyvän rankaksi jos noin voimakkaasti reagoi jo jonkun vieraan lapsen hoitoon viemiseen.

Minussa herättää, kun on oma lapsi kyseessä. Muiden ratkaisut on muiden ratkaisuja, joihin kerron mielipiteeni jos siltä tuntuu, mutta oikeasti ne eivät herätä minussa järkytystä tai muitakaan suuria tunteita.

Raskausaikana olin varma siitä, että vien vauvan hoitoon heti äitiysloman jälkeen ja menen töihin. Mutta ei, en todellakaan ole sellaiseen valmis - tajuan sen nyt, kun tuo pieni ihanuus on ollut elämässämme 4 kk ajan. Töissä käväisen kyllä (jos ja kun löytyy passeli paikka ja passelin mittainen sijaisuus) mutta lapsi ei mene päivähoitoon vaan isä & isoäiti hoitavat :). Sitten jään taas kotiin. Onneksi ei tullut otettua odotusaikana mitään asuntolainaa, tms, jotta tämä on mahdollista.

Ap:n tuttavakin on voinut ajatella, että tottakai lapsi menee 10 kk iässä hoitoon. Ja nyt, kun asia alkaa olla ajankohtainen, niin ratkaisu tuntuukin kovin pahalta, mutta pakko mikä pakko, koska lainaa pitää lyhentää ja laskut maksaa, eikä perhe (päätöshän ei ole yksistään äidin...) ole valmis tinkimään elintasostaan. Valehtelua? Missä?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Minun lapsillani on myös isä joka katsonut lapsiamme kun olen keikkaillut! Mutta tämä ketjuhan ei pitänyt liittyä lapsen hoitoon vientiin vaan minun ihmeellisiin tunteisiin!

Katsos kaikilla ei ole mahdollisuutta tuohon keikkailuun toisen vanhemman hoitaessa lapsia kotona.

Mitä tunteisiisi tulee niin ne ovat todellakin ihmeellisiä. Ehkä et voi ihan hyvin?

Tosin, provohan tämä oli tai ainakin sellaiseksi muuttui.

Minusta nämä aloitukset on vähän hassunkurisia, kun ehdotellaan että pitäisi talo myydä että saisi oltua lapsen kanssa mahdollisimman pitkään kotona.

Joillekin se oman uran rakentaminen on tarkoittanut pitkää yliopistokoulutusta, ja vuosia töitä. Ihmettelen miten monet eivät ymmärrä että ihminen saattaa haluta pitää sen uransa ja talonsa ja haluta myös SILTI lapsen.

Musta toi pariskunta vaikuttaa siltä että he pyrkivät siihen että taloja rakentamalla heidän elämänsä olisi taloudellisesti turvattua eikä tule tarvetta mennä sossun luukulle.

Elämä on valintoja, tee itse omasi ja anna toisten tehdä omansa.

Minä menin kanssa töihin kun lapsi oli pieni mutta kyse oli siitä että mieheltä oli loppunut työt ja hän oli lähdössä opiskelemaan. Asuntovelkaisessa taloudessa se oli mun mielestä hyvä idea että jompikumpi meistä on töissä. Ei ihan ekana tullut mieleen että myynpä nyt talon että voidaan olla kotona.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Hyvää päivän jatkoa kaikille oikein tunteville viisaille palstailijoille! Lähdenkin nyt laittamaan pihaa kuntoon ennen kuin lunta sateleepi enempi! Moro! On tämä aina yhtä lystiä teidän kanssa!!!

Yhteistyössä