Tuttava oli 3 päivää lomalla kahden lapsensa kanssa (4 ja 6veet) ja oli romahtamassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älä soita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä oot saanut ihan liian töykeitä vastauksia. Ja just tuollasta että sinä oot muka kylmä kun toiset tääl viittii sanoa että sun lapsella on onnetonta ym :o Vaikka vammaiset lapset kuinka ihania onkin niin kyllä niiden kanssa vaan voi olla rankkaa. Ei moni edes ymmärrä. Oot varmasti tehnyt lapses eteen enemmän kuin moni täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja annika:
Mun mielestä oot saanut ihan liian töykeitä vastauksia. Ja just tuollasta että sinä oot muka kylmä kun toiset tääl viittii sanoa että sun lapsella on onnetonta ym :o Vaikka vammaiset lapset kuinka ihania onkin niin kyllä niiden kanssa vaan voi olla rankkaa. Ei moni edes ymmärrä. Oot varmasti tehnyt lapses eteen enemmän kuin moni täällä.

ja puolustuksesta! Olen elänyt lapseni ja muidenkin ihmisten kanssa sydämeni tuntojen mukaan. Tämän tuttavani kanssa vain jouduin nyt sanomaan, että "ei enää jaksa". Joskus niin käy, ei se kenestäkään kylmää tee. Toki olisin voinut jättää tämän aloituksen tekemättä, mutta halusin pahan olon purkaa tänne. Kiitos ja anteeksi.

Mun mielestä on törkeää arvottaa ihmisiä sen mukaan, kuinka paljon kukakin on lapsiensa eteen tehnyt... Varsinkaan kun asioita ei voi missään nimessä verrata. Vai oonko mä jotenkin parempi ihminen kun mun lapseni on saatu aikaiseksi vasta pitkien, vaikeiden ja kalliiden lapsettomuushoitojen avulla? Mä olen joutunut tekemään tosi paljon lapseni eteen.

siis tuttava oli muutaman päivän "yksin" lomalla lastensa kanssa, miehen ollessa toisaalla? Jos oikein ymmärsin, niin en jaksaisi itsekään moista valittajaa, joka ei kykene lapsistaan huolehtimaan ilman miestä. Enkä ole tässä itseäni nostamassa jalustalle, vaikka yksin lapseni hoidankin, mutta ei heru sääliä täältäkään äidille, joka kehtaa valittaa, jos joutuu hetken olemaan ilman miehen apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ja puolustuksesta! Olen elänyt lapseni ja muidenkin ihmisten kanssa sydämeni tuntojen mukaan. Tämän tuttavani kanssa vain jouduin nyt sanomaan, että "ei enää jaksa". Joskus niin käy, ei se kenestäkään kylmää tee. Toki olisin voinut jättää tämän aloituksen tekemättä, mutta halusin pahan olon purkaa tänne. Kiitos ja anteeksi.

Luepa oma aloituksesi uudelleen ja mieti mikä sävy siinä on. Puhe ei ollut siitä, että sä olisit ollut koko ajan ystäväsi kaatoämpäri ja nyt tulee mitta täyteen. Sä vain kerrot kuinka nykyihmiset on vellipyllyjä kun eivät jaksa lapsiaan kun sä sentään olet hoitanut omaa vammaista lastasi 6v kotona... Pienen pieni ero...

Alkuperäinen kirjoittaja Jou:

Luepa oma aloituksesi uudelleen ja mieti mikä sävy siinä on. Puhe ei ollut siitä, että sä olisit ollut koko ajan ystäväsi kaatoämpäri ja nyt tulee mitta täyteen. Sä vain kerrot kuinka nykyihmiset on vellipyllyjä kun eivät jaksa lapsiaan kun sä sentään olet hoitanut omaa vammaista lastasi 6v kotona... Pienen pieni ero...

niimpä, kauhee haukkuminen et muut äidit on laiskoja ym. paitsi sinä

Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
siis tuttava oli muutaman päivän "yksin" lomalla lastensa kanssa, miehen ollessa toisaalla? Jos oikein ymmärsin, niin en jaksaisi itsekään moista valittajaa, joka ei kykene lapsistaan huolehtimaan ilman miestä. Enkä ole tässä itseäni nostamassa jalustalle, vaikka yksin lapseni hoidankin, mutta ei heru sääliä täältäkään äidille, joka kehtaa valittaa, jos joutuu hetken olemaan ilman miehen apua.

oli aloittanut jo vuosilomansa ja JOUTUI olemaan 3 päivää lasten kanssa yksin, ennen kuin miehen vuosiloma alkoi... Ja miten käytti nämä päivät, dokasi illat ja makasi sitten krapulassa päivät lasten kanssa jotka kävi NIIN hermolle.. Juu en sori vaan jaksanut kuunnella ja jatkossa en edes vastaa hänen puheluihin. Kuten jo kerroin, minun kaverilistalta hän on tippunut jo vuosia sitten. Olen toki kuitenkin vastannut hänen puheluihin sen jälkeen. Enää en.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kivat empatiat sulla ap. :(

Kyllä mullakin on toisinaan kahden lapsen kanssa päiviä, jolloin tekisi mieli vaan kaatua sänkyyn vollaamaan.

Enkä tunne. Ja nimimerkkikin "älä soita" kertoo, että en todellakaan edes halua olla hänen puhelinlistoillaan. Laiska, itsekäs, säälittävä ihminen tämä tuttavani. Jolle en itse todellakaan ole soittanut moneen vuoteen. En esitä ystävää, enkä ole esittänyt, mutta enää jatkossa en edes vastaa.
Olemme ns. kasvaneet erillemme..

Mitä tavoittelit tällä purkauksellasi?

Ja aloituksessa otan kantaa myös yleisemminkin. Minusta nykyvanhemmat on harvinaisen vetelää, laiskaa ja itsekästä lajia. Siitä esimerkkinä on pahoin puhjenneet mt.ongelmat lapsilla, lastensuojelun tarve on moninkertaistunut jne.

Ja itsekeskeisiä paskaystäviä. Kuten sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:

Näinpä. Ja aika isot lapset jo kuitenkin kyseessä. Itellä on tällä hetkellä 1v10kk ja 4kk lapset ja suurimman osan ajasta olen yksin kotona kun mies on töissä joskus viikonkin putkeen toisella paikkakunnalla. Mutta mulle valittaakin nää saman ikäluokan lapsettomat "ystävät", on niiiin rankkaa ja paljon töitä eikä tahdo vapaa-aikaa jäädä heillä ollenkaan! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jou:

niimpä, kauhee haukkuminen et muut äidit on laiskoja ym. paitsi sinä

Olen maininnut että olen ollut 6v vammaisen lapseni kotiäitinä. Mutta EN ole korottanut itseäni millekään jalustalle. Sanoin sen pohjatiedoksi kun kerroin, tuttavani valittaneet 3 päivän loman jälkeen miten lasten kanssa ei vaan jaksa... Siinä oli siis taustaa ei muuta. Toki sanoin ja olen edelleen sitä mieltä, että mielestäni vanhemmat nykyään vierottaa itseään liikaa lapsistaan ja ovatg itsekkäitä ja laiskoja VANHEMPIA. Ja olen edelleen samaa mieltä. JOs mielipide loukkaa niin kai sekin jostain kertoo sitten, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja älä soita:
Vingutti mulle puhelimessa, että mä en oikeasti jaksa ja että onneksi mies jää lomalle myös, ei näiden kanssa yksin jaksa!! ja nyyh nyyh.

Hitto mä olen ollut vammaisen lapsen kotiäiti 6vuotta ilman lomapäiviä, ei jaksanut herua sympatiaa hänelle ei.

Kyllä ihmiset on vellipyllyjä nykyään kun ei edes omia lapsia kestetä muutamaa päivää.

Eli kun sulla on viellä rankempaa, niin ystäväsi ei saa olla väsynyt.

Minusta on ihan ok, olla näännyksissä lasten kanssa tehdyn lomareissun jälkeen. Itse valitan paljon pienemmistäkin asioista, tämän viikon iso suru on ollut rikki mennyt kodinkone... :'( ja vielä toinenkin rikkimennyt kodinkone :'( .

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Minusta on ihan ok, olla näännyksissä lasten kanssa tehdyn lomareissun jälkeen. Itse valitan paljon pienemmistäkin asioista, tämän viikon iso suru on ollut rikki mennyt kodinkone... :'( ja vielä toinenkin rikkimennyt kodinkone :'( .

mä taas ymmärsin, ettei tuttava tehnyt mtn lomareissua, vaan oli kotosalla yksin lastensa kanssa, miehen ollessa töissä, eli normaalia lapsiperheen arkea kotioloissa, ja siitä oli näännyksissä

:whistle:

^ voi olla, en lukenut koko ketjua. (en pysty lainaamaan )

Itse ajattelen niin, että valittaminen ei tarkoita automaattisesti sitä, että olisi hoitanut hommansa (=lastenhoidon) huonosti vaan yksinkertaisesti sitä että on rankkaa. Millaista se sitten kenellekin on, ei sitä voi toiset oikein tietää eikä arvata.

Miksi kaverisi on alkoholisoitunut?
Kai siihenkin on joku syy?
Jos hän vain on ollut jo kauan puhki, ja nyt sitten valitti.

Jos on kauan raskasta, on ahdistunut, alkoholisoitunutkin, niin ihan taatusti hän on puhki eikä jaksa. Mukavaa kun 'ymmärrystä' löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja älä soita:
Vingutti mulle puhelimessa, että mä en oikeasti jaksa ja että onneksi mies jää lomalle myös, ei näiden kanssa yksin jaksa!! ja nyyh nyyh.

Hitto mä olen ollut vammaisen lapsen kotiäiti 6vuotta ilman lomapäiviä, ei jaksanut herua sympatiaa hänelle ei.

Kyllä ihmiset on vellipyllyjä nykyään kun ei edes omia lapsia kestetä muutamaa päivää.

Olen huomannut tuota ihan samaa. Halveksitaan kotiäitejä, mutta kun pitäisi kestää omia kakaroita viikonloppuna ja lomalla, huuto (vanhempien) kuuluu venäjälle asti tai kakarat on ainakn osan viikonloppua mummolassa. tai ne yritetään saada muiden vaivoiksi naapureihin...

Saattaa muuten oikeasti olla rankkaa. Ottaen huomioon jos lapset ovat tottuneet olemaan pitkää päivää hoidossa, niin lopultakin kun äiti on siinä läsnä, niin kenellekäs muulle kiukutella paha olo pois? Loman alut ovat usein rankkoja lapsiperheissä, silloin lapset riitelee, ja vanhemmat riitelee kun stressi alkaa purkaantua.

Ihmisiä on erilaisia. Ei se, että joku pystyy hoitelemaan vaikka 10 lasta mennen tullen joka tilanteessa suinkaan tarkoita sitä, etteikö jollain toisella vois olla rankkaa kahden kanssa. Aina löytyy joku jolla on paaaaaaaljon kurjempaa, koko elämä, mut ei se paljoo lohduta.

Yhteistyössä