Tuttava on olevinaan parempi, koska hän on niiiiin pitkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pätkäpötkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pätkäpötkö

Vieras
Mua todella riepoo välillä tuttavan alentuva suhtautuminen kanssaihmisiin, jotka ovat häntä lyhyempiä. Tuttava on siis nainen ja 182cm pitkä. Ja ylipainoinen, siis voi sanoa että on ISOkokoinen ihminen.

Kaikki, jotka ovat häntä lyhyempiä, ovat hänestä säälittävän lyhyitä. Mm puhui yhteysestä tuttavastamme huvittuneesti, että kuinka se on niin lyhyt! Ja tämä yhteinen tuttava on normaalimittainen nainen, ehkä n 165cm pitkä, siroluinen. Samoin tämän yhteisen tuttavan lapselle nauroi, kun lapsi on niin pieni (lapsi ei ole varmaan ikäryhmässään pisimpien joukossa ja on hyvin siro ja kaunis tyttö) ja puhui siitä, kuinka oma lapsensa on niin ISO.

Ok, hänen lapsensa on iso, ikäisekseen pitkä ja pullea. Ja tämä lapsikin puhuu muista lapsista mahtaillen tyyliin:" Väinö on pieni, minä olen ISO!".

Jotenkin ärsyttävää pätemistä asialla, joka on ihan turha. Omasta mielestäni sirous on kaunista, mutta tuttavan mielestä ilmeisesti pätee sääntö: mitä isompi sen parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja pätkäpötkö;25850646:
Ja tämä yhteinen tuttava on normaalimittainen nainen, ehkä n 165cm pitkä, siroluinen. Samoin tämän yhteisen tuttavan lapselle nauroi, kun lapsi on niin pieni (lapsi ei ole varmaan ikäryhmässään pisimpien joukossa ja on hyvin siro ja kaunis tyttö) ja puhui siitä, kuinka oma lapsensa on niin ISO.
.

Tämä kuvaa hyvin minua ja minun tyttöäni. Ei minua kuitenkaan haittaa jos joku toinen on tyytyväinen itseensä ja omaan kokoonsa. Minä olen ainakin tyytyväinen itseeni juuri tämän kokoisena. En haluaisi olla pidempi tai painavampi.

Yleensä se, että on tarve korostaa itseään kertoo huonosta itsetunnosta.

Mitä väliä? Anna toisen olla tuota mieltä, jos se hänen elämäänsä parantaa, mitäs se sun persettä kaivelee. Ole sinäkin tyytyväinen siihen mitä itse olet.

Selvästi asia ei ole sinulle "ihan sama", vaikka niin väitätkin. Onhan itselläsikin mielipide asiasta "Sirous on kaunista". Ehkäpä ystävällesi hänen oma isokokoisuutensa on arka paikka ja suhtautumistapansa jonkinlainen puolustuskeino? Kuka tietää. Anna olla.

• Tykkää
Reactions: MySweetBaby
[QUOTE="vieras";25850723]Selvästi asia ei ole sinulle "ihan sama", vaikka niin väitätkin. Onhan itselläsikin mielipide asiasta "Sirous on kaunista". Ehkäpä ystävällesi hänen oma isokokoisuutensa on arka paikka ja suhtautumistapansa jonkinlainen puolustuskeino? Kuka tietää. Anna olla.[/QUOTE]

Niin, asia ei ole minulle "ihan sama", koska tuttava puhuu lapsestani minulle alentuvasti kuin lapseni olisi jotenkin poikkeuksellisen lyhyt. Lapseni kasvaa tasan pituuden keskikäyrällä ja on hoikka (-10%). Mutta tuttava aina huolestuneeseen sävyyn kyselee, olenko ottanut neuvolaan yhteyttä pituuskasvun osalta jne ja kun (taas kerran) kerron, että lapseni kasvaa ihan normaalisti, on hän olevinaan hyvin yllättynyt ja huvittunut siitä. Ja se, että hänen lapsensa suhtautuu lapseeni just siihen mörssärityyliin "olen ISO, Väinö on pieni". Välillä ne vaan ärsyttää.

Kuulostais vähän siltä, että tää rouva on joskus "kärsinyt" pituudestaan ja on sen jälkeen alkanut hokea itselleen, miten hienoa on olla pitkä ja se on jäänyt korostuneena päälle. Minä suhtautuisin kommentteihin huvittuneesti, jos ei sillä loppuis, niin ainakin tulis selväksi mitä minä olen mieltä asiasta :) Itse oon aika vaahtosammutin (160), enkä hetkeäkään elämässäni ole kokenut alemmuuskompleksia asiasta... mitä väliä sillä on, kun ihmisarvoa ei voi mitata, eikä varsinkaan tuollasilla asioilla :)

Entisen poikaystäväni äidin elämän motto taas oli: "olen pieni ja sopiva". Hän on oikeasti suomalaiseksi naiseksi lyhyt ja korosti lyhyyttään aina ja joka paikassa. Ihan ärsyttävyyteen asti.

En silti sano, että lyhyet naiset ovat rumempia ja tyhmemmän näköisiä - eivät pitkätkään naiset sitä ole, vaikka joku tuossa ylempänä niin julisti...

Itse olen pitkä ja pituudesta on ollut elämässäni vain ja ainoastaan hyötyä. Kukin on kuitenkin saanut sellaiset geenit kuin on saanut - ei sille voi mitään. Superpitkät ja superlyhyet korostavat toisinaan poikkeavuuttaan. Taustalla on luultavasti jokin itsetuntokysymys, jota yritetään peitellä.

[QUOTE="vieras";25850708]Oletko lyhyt mies, vai mikä vaivaa?[/QUOTE]

Nyt vaan on näin, ei kukaan halua pitkää naista, siis mitään amatsoonimaista. Liika pituus on liikaa, niille nauretaan ja niitä sorsitaan. :) Hyväksy vaan se tosiasia. :D

[QUOTE="aapee";25850761]Niin, asia ei ole minulle "ihan sama", koska tuttava puhuu lapsestani minulle alentuvasti kuin lapseni olisi jotenkin poikkeuksellisen lyhyt. Lapseni kasvaa tasan pituuden keskikäyrällä ja on hoikka (-10%). Mutta tuttava aina huolestuneeseen sävyyn kyselee, olenko ottanut neuvolaan yhteyttä pituuskasvun osalta jne ja kun (taas kerran) kerron, että lapseni kasvaa ihan normaalisti, on hän olevinaan hyvin yllättynyt ja huvittunut siitä. Ja se, että hänen lapsensa suhtautuu lapseeni just siihen mörssärityyliin "olen ISO, Väinö on pieni". Välillä ne vaan ärsyttää.[/QUOTE]

Kun itsekin tiedät, että asia on ihan turha, niin miksi ihmeessä kokea tuollainen alentavana? Huvittavaahan tuo on. Ihan oikeasti, anna olla. Ystävälläsi on ongelma, älä sinä tee siitä itsellesi ongelmaa.

Entisen poikaystäväni äidin elämän motto taas oli: "olen pieni ja sopiva". Hän on oikeasti suomalaiseksi naiseksi lyhyt ja korosti lyhyyttään aina ja joka paikassa. Ihan ärsyttävyyteen asti.

Näin päin minuakin on asia ärsyttänyt. Kaveri (163cm eli ei nyt niiiin pieni) korostaa joka asiassa sitä kuinka pieni onkaan.. ihan uskomatonta miten se saakin käännettyä asiat niin että pääsee korostamaan sitä pienuuttaan :D Ja kyllä, kyllä se ärsyttää kun sitä hoetaan koko ajan kehuskellen, joten varmasti ap:takin ärsyttää sama toisinpäin.

[QUOTE="vieras";25850811]Älä puhu paskaa. Jos sinulle on käynyt noin, että kukaan ei sinua pituutesi takia halua, niin hyväksypä se tosiasia, että monia muita pitkiä naisia miehet himoitsevat. :D[/QUOTE]

:D Kukaan mies ei halua pitkää naista itselleen, on sanomattakin selvää että hongankolistajia ei kukaan halua.

Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;25850832:
:D Kukaan mies ei halua pitkää naista itselleen, on sanomattakin selvää että hongankolistajia ei kukaan halua.

Äh, ei kannata yrittää provoilla, jos ei tuon parempaan pysty. ;) Sori nyt vaan.

[QUOTE="vieras";25850838]Äh, ei kannata yrittää provoilla, jos ei tuon parempaan pysty. ;) Sori nyt vaan.[/QUOTE]

Provoilua ole. miksi olisi, jos kerron tosiasian pitää syyttää provoilusta. Entä kun itse valehtelet itsellesi niin mikä sillon olet? :D Pitkät naiset on out. nyt ja aina ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei tämä mitään;25850859:
Provoilua ole. miksi olisi, jos kerron tosiasian pitää syyttää provoilusta. Entä kun itse valehtelet itsellesi niin mikä sillon olet? :D Pitkät naiset on out. nyt ja aina ollut.

Lopeta jo. Et vaan osaa. =) :D :D ;)

[QUOTE="vieras";25850901]No en ole moiseen kohteluun törmännyt, lähinnä päinvastoin =) ... ja pituutta on 181 cm.[/QUOTE]

koskaan nähnyt että pitkää naista olisi kehuttu, niillehän nauretaan aina selän takana ja pidetään omissa oloissaan. :)

[QUOTE="vieras";25850901]No en ole moiseen kohteluun törmännyt, lähinnä päinvastoin =) ... ja pituutta on 181 cm.[/QUOTE]

images

Joo nää on kaikki tosi oksettavia, varsinkin miesten mielestä :(

Yhteistyössä