TUTTAVAN LAPSI HOIDOSSA SURKEA KORVAUS ystävyys mennyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TUTUS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ohhoh. Aivan uskomatonta hyväksikäyttöä.
Miksi ihmiset aina rikkaita palvelevat ja nuolevat niiden takamusta? en ymmärrä.
En hoitaisi kenenkän lasta millään palkalla paitsi omiani ilmaiseksi. Maailman paskin työ. Ne jotka hodattavat omiaan muilla osaavat vaatia ja arvostella mutta eivät kiittää.

Ystävyys menee mutta ei tuo ole ystävyyttä vaan hyväksikäyttöä. Sano heti tänään että et enää hoida ja vaikka alkaa huutaa että ei ole muuta hoitopaikkaa sulje puhelin. Tuo akka on niin röyhkeä. päiväkodit on keksitty. Siihen saakka hoitakoon itse tai käyttäköön jotain muuta hyväksi, esim. sukulaisiaan.. soita tuolla hyväksikäkyttäjäperheeelle. heti.

rikkaat ovat rikkaita juuri tämän takia, kun käyttävät muita hyäkseen.
Eivätkä maksa mitää mistään vaan kaikki ptiää saada ilmaiseksi.

miksi olet hoitanut ilmaiseksi tuota lasta säännöllisesti vuoden ajan? ystävän lasta hoidetaan ilmaiseksi joskus, ei säännöllisesti, ja ystävyys pitäisi olla vastavuoroista. onko tuo perhe maksanut teille vastavuoroisesti vaikka ravintola illallisia tai kutsunut syömään kotiinsa?

Tuli mieleen, että oletteko sopineet/ keskustelleet miten toimitte, jos jotain sattuu. Kuka korvaa? Oletko korvausvelvollinen, jos poikaa tarvitsee käyttää terveyskeskuksessa yms.

Mitä toi tekee kuukaudelle? ei mitään. Ei voi edes verrata tarhamaksuihin koska niistähän valtio kustantaa osan. Hyvin toimeen tulevia niin olisit sanonnu että tonni kuussa. ystävyyshän on jo mennyt niin olisit nettonnu edes. Eihän se tee kun 500e mieheen kun kumpikin on töissä. Muutoin olis pidettävä palkatonta ja se maksais enempi.

Onko tää totta?! Et missään tapauksessa suostu hoitamaan tuolla summalla, et ikinä! Kellä on otsaa edes pyytää tuollaista? Ja minkä ihmeen takia lapsi ei ole kotonaan KOSKAAN viikonlopuisin eikä lomilla? Nyt pistät kovan kovaa vasten ja sanot "EI". Siitä alkaa sullekin paljon kivampi elämä :)

Voi kiitos teidän vastauksista.

Poika on meillä usein viikonloppuisin koska äiti on hoitoalalla ja isä on automyyjä. Silloin kun lupauduin hoitamaan poikaa niin en todellakaan voinut kuvitella että hän on meillä jatkuvasti. Tykkään pojasta paljon ja hän todella viihtyy meillä Pikkuhiljaa huomasin, että minua käytetään hyväksi koska kelpaan vaan hoitamaan heidän lasta mutta aina kun ehdotin jotain yhteistä juttua ystävättärellä oli jotain tärkeämpää tekemistä. Päätin jo aikaisemmin, että en väksisin tuppaudu hänen seuraan mutta hän aina soittaa kun tarvii meitä Juuri episodi Crocsien kannssa sai minut. ajattelamaan pojan turvallisuutta ja tämän takia ehdotin niitä kesäsandaaleja jotka tukevat jalkaa paremmin.

Kai hän oletti tänäänkin, että sanon kuten aikaisemmin että korvausta en ota. Hän hämmästyi suuresti kun sanoin että minun täytyy miettiä tuota korvausta. Nyt kun hän itse määritteli hinnan ja maksaa 10 euroa päivä niin hän kuvittelee että hän tekee suuren palveluksen ja minun pitäisi olla kiitollinen!

Voitte olla varmoja, että mietin vaan sopivaa ajankohtaa kun ilmoitan hänelle, että minulla on muuta ohjalmaa kesäksi tyttären kanssa!

En ole mikään nynny ihminen mutta näin vaan joskus käy kun kuvittelee että ystävää pitää auttaa.

Ihan käsittämätöntä tässä on jo se, että poika on joka viikonloppu muualla hoidossa :o Ja sitten häntä pitäisi vielä hoitaa koko kesäkin ja mielellään ilmaiseksi. Tuo ei todellakaan ole hyvää vanhemmuutta, vielä vähemmän ystävyyttä.

Tee palvelus itsellesi ja tälle lapselle, älä suostu enää hoitamaan kuin satunnaisesti ja silloinkin niin, että korvauksista sovitaan. Sinua on käytetty hyväksi.

Noilla tuloilla hoitomaksut olisivat kunnallisessa jo yhdestä lapsesta satoja euroja kuukaudessa ja yksityiselläkin, vaikka saisivat yksityihen hoidon tukea hoitomaksu olisi korkea.
Vai mikä on sitten perheen syy olla laittamatta poikaa "kunnolliseen" hoitopaikkaan, jos eivät kykene maksamaan kunnollista palkkaa?
Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta ja hyväksi käytöltä?

Alkuperäinen kirjoittaja TUTUS:
Voitte olla varmoja, että mietin vaan sopivaa ajankohtaa kun ilmoitan hänelle, että minulla on muuta ohjalmaa kesäksi tyttären kanssa!

:D No miksi ihmeessä sä sellaista mietit? Sanot vaan heti, että ei kuule sovi hoitaa teidän lasta ja :wave:

Maksaako tuon korvauksen lisäksi ruuat? Vai väitätkö, että saat itsellesi korvauksen SEKÄ ruoka-korvauksena tuon hikisen pienen 10e?!

Peru koko diili ja pelasta kesäsi!

Alkuperäinen kirjoittaja äitineljälle:
Noilla tuloilla hoitomaksut olisivat kunnallisessa jo yhdestä lapsesta satoja euroja kuukaudessa ja yksityiselläkin, vaikka saisivat yksityihen hoidon tukea hoitomaksu olisi korkea.
Vai mikä on sitten perheen syy olla laittamatta poikaa "kunnolliseen" hoitopaikkaan, jos eivät kykene maksamaan kunnollista palkkaa?
Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta ja hyväksi käytöltä?

Eikös kunnallisessa hoidossa ole maksimihoitomaksu määritelty. Tänä keväänä se oli Oulussa 233 e, syksyllä nousee siitä vähän. Ei siis kovin korkea.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Jokohan asia on ratkennut?

Ei tuo ap pysty sanomaan mitään "kaverilleen". Hoitaa vaan koska pelkää että toine nvaikka suuttuu.

Pelkkä hyväksikäyttösuhde, kuten rikkailla aina. Rikkaat käyttävät aina köyhää hyväkseen ja loisivat itse ja teettävät muilla oikeat työt, kuten tässä lastenhoidon ulkoistaminen.

Mulla on kaverin (1v) poika usein hoidossa, 1 yö/50e 1vrk/80e 1vk/190e ollaan sovittu hinnaksi. +kaveri maksaa lapsen ruuat.

Minulle hyvä diili, koska kht olen kotona, kaveri taas pääsee töihin eikä joudu poikaa laittamaan päiväkotiin. (pääosin yötyötä+1vk kuukaudessa ulkomailla)

Sanon suoraan et hulluhan sä oot jos tolla rahalla otat vieraan lapsen hoitoosi. Sehän kuitenkin on tosiasia, että lapsi on vieraan, vaikka "ystäväsi" lapsi onkin. Nyt ilmoitat heti, että teille onkin tullut muuta, niin hekin saavat aikaa etsiä toisen hoitopaikan. Ja sen jälkeen unohdat koko tyypin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mulla on kaverin (1v) poika usein hoidossa, 1 yö/50e 1vrk/80e 1vk/190e ollaan sovittu hinnaksi. +kaveri maksaa lapsen ruuat.

Minulle hyvä diili, koska kht olen kotona, kaveri taas pääsee töihin eikä joudu poikaa laittamaan päiväkotiin. (pääosin yötyötä+1vk kuukaudessa ulkomailla)

Miksi ette hae yksityisen kotihoidon tukea (+kuntalisää mahd.)? Ja siihen palkka päälle. Tai miksei kaverisi anna sinulle koko kotihoidontukia+palkkaa vielä siihen päälle (esim. se summa mikä menisi päivähoitomaksuihin).

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Sulle hyvä diili, mutta voi poika-parkaa. Todella vahingollista olla noin paljon erossa äidistä ja olla pois kotoa.

Yhteistyössä