Tuttavaperheen koirien käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirat...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä teidän ei vaan sitten kannata mennä sinne. En mä nyt keksi muutakaan. Vai onko tässä vaan tarkoitus haukkua tuota ystäväperhettä? Jos et suoraan edes voi pyytää laittamaan koiria toiseen huoneeseen, tai esim. ehdottaa vierailuja vain teillä.

Meillä on chihuahua joka on tuollainen osalle vieraista. Jos joku on sen mielestä epäilyttävä, se urisee. Toisille se heittäytyy syliin ketarat kattoon... mutta eipä se kellekkään mitään tee, jos sen jättää rauhaan. Jostain syystä kaikki vaan koittaa väkisin tutustua siihen. Sitä en ymmärrä miksi koiraa olisi joku pakko saada silittää. Itse en kyläpaikassa silittele ollenkaan koiria, ellei ne itse tule luokse. Silloinkin annan ensin haistella rauhassa ennenkuin silitän. Etenkin koirattomat ihmiset on jostain syystä vähän päällekäyviä joskus, sen koiran näkökulmasta...

Ehkä teidän ei vaan sitten kannata mennä sinne. En mä nyt keksi muutakaan. Vai onko tässä vaan tarkoitus haukkua tuota ystäväperhettä? Jos et suoraan edes voi pyytää laittamaan koiria toiseen huoneeseen, tai esim. ehdottaa vierailuja vain teillä.

Meillä on chihuahua joka on tuollainen osalle vieraista. Jos joku on sen mielestä epäilyttävä, se urisee. Toisille se heittäytyy syliin ketarat kattoon... mutta eipä se kellekkään mitään tee, jos sen jättää rauhaan. Jostain syystä kaikki vaan koittaa väkisin tutustua siihen. Sitä en ymmärrä miksi koiraa olisi joku pakko saada silittää. Itse en kyläpaikassa silittele ollenkaan koiria, ellei ne itse tule luokse. Silloinkin annan ensin haistella rauhassa ennenkuin silitän. Etenkin koirattomat ihmiset on jostain syystä vähän päällekäyviä joskus, sen koiran näkökulmasta...

Edelleenkin meillä ON koirakokemusta ja ollut omia koiria koko ikä, vaikka nyt ei tällä hetkellä olekaan. Ei olla koskaan väkisin yritetty noita kahta arkailevaa koiraa lähestyä koska tiedän ettei siitä ole kuin haittaa. Mutta ne koirat ei oma-aloitteisestikaan lähesty meitä ollenkaan, eivät edes haistelemaan tule. Missään kohti näitä viestejä en ole sanonut, että oltais lässytelty noille koirille ja väkisin yritetty paijata.. EDELLEEN tuttavaperheessä on myös kaksi kilttiä koiraa joiden kanssa voidaan olla kontaktissa mutta sitten on nuo kaksi riiviötä.

Edelleenkin meillä ON koirakokemusta ja ollut omia koiria koko ikä, vaikka nyt ei tällä hetkellä olekaan. Ei olla koskaan väkisin yritetty noita kahta arkailevaa koiraa lähestyä koska tiedän ettei siitä ole kuin haittaa. Mutta ne koirat ei oma-aloitteisestikaan lähesty meitä ollenkaan, eivät edes haistelemaan tule. Missään kohti näitä viestejä en ole sanonut, että oltais lässytelty noille koirille ja väkisin yritetty paijata.. EDELLEEN tuttavaperheessä on myös kaksi kilttiä koiraa joiden kanssa voidaan olla kontaktissa mutta sitten on nuo kaksi riiviötä.

Niin, silti. Mikä on aloituksen pointti? ne koirat ei tykkää teistä eikä ne varmaan tule muuttumaan koskaan, joten joko te ette mene sinne tai pyydätte pistämään koirat toiseen huoneeseen.

"Kyllä hänen pitäisi huomata, ettei me niiden kahden koiran kanssa tulla toimeen." Oletko kertonut ääneen vai onko ystäväsi ajatusten lukija?

"TOISET kaksi koiraa ovat kilttejä ja niitä voi silittää ja rapsuttaa, mutta toisiin ei olla ikinä hipaistu sormenpäälläkään koska ne koirat ei tule kahta metriä lähemmäs meitä kun pelkäävät. Eivät ota edes nameja meiltä tai muiltakaan vierailta." Kaikki eivät tykkää kaikista, onko se ongelma? Vaistoaako arat koirat ärtymyksesi?

"Jos nämä koirat murisee vieraille niin omistajat ei tee mitään, tai sitten huutaa noille koirille. Vaikka muuten ovat fiksusti käyttäytyviä ihmisiä. Eivät myöskään harrasta noiden koirien kanssa mitään joten voisiko ehkä olla että ovat turhautuneitakin.. " Oletko opastanut kuinka koiria kasvatetaan ja hoidetaan ollessasi noinkin tietäväinen? Jokaisella on oikeus kasvattaa lapsensa ja koiransa kuinka haluaa. Oletko tarjonnut apua ongelman ratkaisuun?

"Ja en sinänsä pelkää sitä jos KILTTI koira olisi vauvan kanssa samassa tilassa. Minäkin olen vauvaikäisenä ollut jättikokoisen bernhardinkoiran kanssa tekemisissä.. Ihan synnytyslaitokselta kotiin tultuani asti.." KILTTIKIN VIERAS koira voi olla arvaamaton. Ilmeisesti kuitenkin pelkäät tai tunnet olosi epävarmaksi arkojen koirien lähellä. Oma ISO koira ei laumansa heikoimpia yleensä vahingoita, mutta koskaan ei pitäisi luottaa täysin koiraansa. Iso koira saattaa vahingossa jopa vain istumalla tai kääntymällä vahingoittaa lasta.
Jotkut ihmiset eivät halua kouluttaa koiriansa miellyttääkseen muita.

Vaikuttaa siltä, että nämä kaksi arkaa, epävarmaa koiraa on tekosyy kiukutella ja olla kyläilemästä ystäväsi luona. Ehkä olet jo päättänyt laittaa välit poikki ystävääsi, mutta haet täältä oikeutusta ja kannatusta tekosyylle. Sinulle on kerrottu monta hyvää ajatusta kuinka toimia, mutta edelleen olet sitä mieltä, että kaksi arkaa koiraa ovat syyllisiä tulevaan. Josko keskittyisit vauvan tulemiseen ja perheen kasvamiseen. Kaikki suttaantuu kyllä ja aika näyttää onko koirat niin iso ongelma, että välit menee ystäväsi kanssa poikki. Ole onnellinen, että koirat eivät ole sinun ongelmasi.

Yhteistyössä