TUTTI POIS ja KIRJA!

Meillä tutin poisjättö (tosin unitutti vielä) sujui seuraavasti. Noin 10 kk unien jälkeen yksinkertaisesi otettiin tutti pois suusta ja jätettiin sänkyyn tyynyn päälle ja sanottiin että sittn taas kun mennään nukkumaan. Huuhto tuli mutta unohtui kun tehtiin jotain kivaa. Kun poika oppi kiipeämään sänkyynsä siirrettiin tutit pöydälle piiloon.

Nyt poika 1v 5kk ja tutit vain unikäytössä + heräilyhetken. Edelleen riemu on kyllä suuri, jos tutti löytyy jostain päivällä ja tutti päätyy suuhun. Tällöin pyydän tuttia (jollei toimi, otan pois).

Toistaiseksi on toiminut, eikä poika vie kuopukseltakaan (2kk) tuttia. Tutit ovat kyllä erinäköisetkin.

Seuraava askel on unitutista luominen. Miten lie sujuu, kun tutit ovat pojan ainoa unilelu, mikään nalle tms ei ole onnistunut valtaamaan paikkaa unikaveriksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 21:55 ÄitiÄkkipikainen kirjoitti:
Poika kohta 1,5v ja pitäisi jättää tutti pois. Oisko mitään mukavaa kirjaa/kirjoja kellään tiedossa missä tutti jätettäisiin hyvillä miein pois? Poika on suuri kirjafani, niin vois vähän auttaa...

Meillä on kaksikin:
toinen on Pupu Tupuna ja tutti hukassa, siinä Tupunan pikkusisko kadottaa tutin ja sitä etsitään joka paikasta vauva vaan itkee ja sitten kun se tutti löytyy niin vauva ei sitä enää huolikaan kun hänestä on tullut iso ja se tutti annetaan hiirivauvoille leikkikaluksi.

Ja toinen Tuttikeijun tarina eli siinä on isotyttö joka jo käy päiväkodissa ja kukaan ei saa puheesta mitään selvää kun tutti on suussa kokoajan sitten kun tyttö päättää luopua tutistaan niin tuttikeiju käy sen yöllä hakemassa ja jättää tilalle lahjan.

Sitten olen kirjastossa nähnyt sellaisen kuin Pupun hampaat - tosi pelottava siinä kerrotaan että jos syö tuttia niin tulee samanlaiset etuhampaat kuin pupuilla
:(

[
Sitten olen kirjastossa nähnyt sellaisen kuin Pupun hampaat - tosi pelottava siinä kerrotaan että jos syö tuttia niin tulee samanlaiset etuhampaat kuin pupuilla
:(
[/quote]

Mä en oo tutti syöny juur ollenkaan,mutta tuttipullo join viel 3v :näkin ja se piti lämmittää, yöläkin.... Niin ja mulla on pupun hampaat.... ;)

Söin 12 vuotta pekaloa, niin ja mulla on suorat hampaat, ei oikaisuhoitoja, peukuissa ei vikaa... Mikä kiire niillä tuteilla on häippästä. Ne hampaat vinoutuu helposti jos geeniperimä on otollinen, toisin sanoen jos vanhemmilla vinot rivit. :) Se ayttaa jos tutti asuu sängyssä ja vain sielä saa syödä tuttia, ei ne lapset sielä yksin kaun viitti syödä sitä tuttia. ;)

Täytyy etsiä noi kirjat käsiin. Kiitos vinkeistä! :)
Eikä tuo meidänkään poika syö enää kuin yöllä tuttia, mutta hyvä siitäkin olis eroon päästä... Eipä siitä mitään hyötyäkään ole. :/

kannattaa joskus hyvänä iltana vaan unohtaa se tutti pois. näin meillä kävi. eli oltiin itse aktiivisesti aina tarjoamassa tuttia tytölle unien lähestyessä. kerran näin ei sitten tapahtunutkaan, vaan vietiin tyttö sänkyyn. siellä sitten vilkutteli heipat ja nukahti aikanaan ilman tuttia. näin se on sitten onnistunut siitä lähtien. tietty toisilla ei varmaan mene näin, mutta kannattaa kokeilla pyytääkö lapsi sitä tuttia edes vai syökö vaan tyytyväisenä kun kerran tarjotaan.

on se tutti meilläkin vielä käytössä aamuyöstä unien jatkajana, kun meinaa heräillä viiden-kuuden aikaan, ja toisinaan myös päiväunilla kun ei jaksa pitää yllä semmoisia pitkiä nukutussessioita.

Yhteistyössä