Tuttigallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttisankari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttisankari

Vieras
Meidän kolmen kuukauden ikäinen vauva ei suostu imemään tuttia. Sinänsä ei ole ongelma, mutta selkeästi hän välillä käyttää rintaani huvituttina, joka on pidemmän päälle aika raskasta, varsinkin yöllä, kun itse olen rättiväsynyt. Olemme kokeilleet kolmea eri tuttimerkkiä, kahta silikonista, yhtä luonnonkumista, mutta ei kelpaa. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta, ja mikä tutti on mahdollisesti lopulta kelvannut?

Meillä ei tutti kelvannut lainkaan. Sen sijaan alkoi lussuttamaan harsoa, jonka annoin unirätiksi. Edelleen lussuttaa harson kulmaa nukkumaan alkaessa. Nyt ikää jo 3,5 vuotta.

Esikoinen, nyt 4 v., ei suostunut koskaan syömään tuttia ja sama trendi jatkuu kuopuksella 4 kk. Leikkii kyllä tutilla, mutta ei tunnu ns. sopivan suuhun :) Plumpsahtaa saman tien pois suusta, paria eri mallia testattu. Jos tunnen, että olen vain tutti (nukahtaa rinnalle ja välillä vain imeskelee lyhyitä hetkiä), niin irrotan pikkuisen varovasti rinnalta heti imuvaiheen lopuksi. Joskus saattaa hieman vastustaa "tutin" poisvientiä äännähdellen, mutta rauhoittuu tosi nopsaa sylissä. Sitten lasken omaan petiin nukkumaan ja rauhoittelen tarvittaessa taputellen.

Ilman sitten pärjättiin lopulta tuon ensimmäisn kanssa, joten eiköhän tämä toinenkin mene ilman tuttia. Tutti kun ei aina tuo helpotusta öihin, kun jotkut sitten itkeskelee ja heräilee öisin sen suusta tippuneen tutin vuoksi. Jaksamista sinulle.

Ei kelvannut tutti, vaikka kaikkia kokeiltiin.

Hampaita alkoi tulla jo varhain eli 5-6 kk 3 hammasta, niin pureskeltavat lelut ja joskus tyynynkulma (etenkin se pesuohjelappu) maistuneet tuttia paremmin.

Itse olisin kovasti halunnut "opettaa tutille", jo siksikin että tutit vauvalla ovat älyttömän söpöjä :D

Yhteistyössä