Tuttipullojen ja tuttien keittämisestä kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka tietää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuka tietää?

Vieras
Eli kun niitä keitellään kattilassa, niin pitääkö niiden pysyä koko ajan vedenpinnan alla, jotta ne steriloituu? Onko vaikutusta onko kansi päällä vai ei?

Mä keittelen aina ilman kantta ja painelen niitä koko ajan lusikalla, jotta pysyisivät kokonaan siellä vedessä. Mietiskelin vaan että teenkö turhaa työtä vai steriloituuko ilman tota tökkimistäkin tai kannen alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Ei tarttee. Se kuuma höyrykin on niin kuumaa, että steriloi. Kunhan suurin osa on veden alla, mut ei tarttee joka osan olla koko ajan siellä. :)

Suurin osa tosiaan on veden alla, mutta tutit monesti kääntyilee sillee, että se kumiosa ei ole vedessä. Eli steriloikohan se höyry sen sitten varmasti? Mutta toisaalta meneehän niitä mahdollisia bakteereitä ym. vauvan suuhun muualtakin kuin noista tuteista, joten eipä sillä kai niin suuri merkitys ole...

Olen pitänyt vettä kuumentaessani, että säästyisi edes vähän energiaa, muuten en, vaikka se voisi kyllä olla ihan hyvä idea, paremmin varmaan steriloituisivat pinnan yläpuolella.

Kuuma höyry steriloi ihan yhtä hyvin, kansi päälle.

Ei tarvii keittää pulloja ja niiden tutteja jos ne pesee sen sijaan pesukoneessa (huvitutit nyt tietty pitää keittää kun niitä ei saa koneessa pestä)

Moni ei pistä vastasynteen pulloja tiskikoneeseen, koska haluaa välttää voimakkaiden konetiskiaineiden haittoja. En ole nähnyt että missään ohjeissa sanottaisiin, että vastasyntyneen pullot ja tutit voisi pestä tiskikoneessa! Synnärillä minulle sanottiin nimenomaan, että pullot tulisi pestä käsin tiskiaineella. Keittää ei tarvinnut kuin käyttöön otettaessa. Minä nyt kuitenkin keitin kolme ekaa kuukautta, kun en osannut olla keittämättä:)

Alkuperäinen kirjoittaja nykäs:
Moni ei pistä vastasynteen pulloja tiskikoneeseen, koska haluaa välttää voimakkaiden konetiskiaineiden haittoja. En ole nähnyt että missään ohjeissa sanottaisiin, että vastasyntyneen pullot ja tutit voisi pestä tiskikoneessa! Synnärillä minulle sanottiin nimenomaan, että pullot tulisi pestä käsin tiskiaineella. Keittää ei tarvinnut kuin käyttöön otettaessa. Minä nyt kuitenkin keitin kolme ekaa kuukautta, kun en osannut olla keittämättä:)

kellä aikaa siitä vaan.

Yhteistyössä